Toyota GT 86 marchează revenirea japonezilor în segmentul sportivelor

Așteptat cu sufletul la gură de majoritatea pasionaților auto, rodul colaborării dintre Toyota și Subaru a debutat la Salonul auto de la Tokyo.

Intitulata GT 86, ca un tribut adus spotivelor de legendă Toyota, coupe-ul compact lansat de Toyota se vrea o intoarcere la vremurile in care sportivitatea nu era direct proportionala cu puterea maxima dezvoltata sau sprint-ul pana la 100 km/h. Pentru a realiza acest deziderat, Toyota a ales o solutie constructiva clasica, cu motor fata si propulsie.

Colaborarea cu Subaru este evidenta din arhitectura boxer a motorul pe benzina de 2 litri in patru cilindri ce produce 197 CP. Inginerii Toyota au avut si ei un cuvant de spus la capitolul motor prin introducerea sistemului avansat de injectie D-4S. Gratie motorului boxer, Toyota se lauda cu un centru foarte jos de greutate si o distributie ideala a maselor pe cele doua punti.

Puterea maxima dezvoltata nu este chiar impresionanta, la fel si cuplul de 205 Nm atins la 6.600 rpm. In esenta vorbim despre cifre de performante ce pot fi comparate cu hot-hatchuri de clasa mica (ex: Corsa OPC, Clio Sport etc.). Secretul lui GT 86 sta in dimensiunile compacte (4.24 m lungime) si greutatea foarte scazuta de 1.180 kg, ce ii permit un sprint pana la 100 km/h in aproximativ 7 secunde.

Interiorul respecta tendintele puriste ale coupe-ului cu un layout simplu orientat vadit spre sportivitate. Cei care sunt interesati de aspectele premium ale masinilor sport probabil vor fi dezamagiti de simplitatea lui GT 86. Ramane de vazut care va fi pretul pentru acest model in Romania, dupa ce primele estimari il plaseaza la 28.000 lire sterline pe piata din Marea Britanie.

Adaugati comentariu