Toyota, Nissan, Mazda și Subaru intensifică eforturile în domeniul vehiculelor electrice prin investiții semnificative în producția de baterii de ultimă generație, susținute de subvențiile guvernului japonez. Acești producători auto, împreună cu Panasonic, au anunțat noi planuri de dezvoltare a bateriilor, inclusiv a bateriilor în stare solidă, Japonia urmărind să ajungă din urmă liderii mondiali ai vehiculelor electrice.
Investițiile combinate ale acestor companii vor crește producția internă de baterii cu 36,6 GWh până la sfârșitul deceniului. Acest impuls include diverse tehnologii de baterii, cum ar fi bateriile cilindrice litiu-ion pentru Subaru și Mazda, bateriile solid-state pentru Toyota și bateriile litiu-fier-fosfat (LFP) pentru Nissan. Investiția totală a Japan Inc. va depăși 6,58 miliarde de dolari, cu 2,27 miliarde de dolari furnizate de guvernul japonez.
Toyota, în special, a obținut aprobarea Ministerului Economiei, Comerțului și Industriei din Japonia pentru a dezvolta două tipuri de baterii esențiale pentru planurile sale privind vehiculele electrice: baterii litiu-ion de înaltă performanță și baterii în stare solidă. Producția Toyota a acestor baterii este preconizată să înceapă în jurul anului 2026, cu o producție planificată de 9 GWh anual. Investiția totală a Toyota va fi de 1,71 miliarde de dolari, inclusiv o subvenție de 602,9 milioane dolari. Constructorul auto, care anul trecut a vândut doar 104.018 vehicule electrice la nivel global, își propune să vândă 1,5 milioane de astfel de vehicule până în 2026 și 3,5 milioane anual până în 2030.
Nissan face progrese și cu bateriile LFP, cunoscute pentru costurile reduse și siguranța sporită. Compania intenționează să producă în masă aceste baterii până în 2028 pentru a le utiliza în minivehicule electrice. Investiția Nissan se ridică la 1,07 miliarde dolari, cu o subvenție de 388,2 milioane dolari. Compania intenționează să investească peste 2,79 miliarde de dolari pentru a produce 1,4 milioane de vehicule electrice până în 2030.
Subaru și Mazda intensifică, de asemenea, producția de baterii în colaborare cu Panasonic. Subaru plănuiește o nouă fabrică de baterii în apropierea centrului său de producție din Gunma, Japonia, cu o capacitate anuală de 16 GWh, apropiind producătorul auto de obiectivul său de a realiza jumătate din vânzările sale globale din vehicule electrice până în 2030. Mazda se va aproviziona cu baterii de la uzinele Panasonic din Osaka, urmărind o capacitate anuală suplimentară de 6,5 GWh până în 2030.