Test drive Toyota Prius 1.8 Hybrid 136 CP

Toyota Prius a fost la inceput masina vedetelor de la Hollywood si a ecologistilor inraiti. Ajunsa la a patra generatie, Prius incearca sa fure o parte din clientii berlinelor de clasa medie.

  • Emisii de CO2
  • Poate rula pur electric
  • Pret
  • Volum portbagaj

De mai bine de 12 ani, Prius este liderul incontestabil în materie de mașini hibride.  Toyota a reușit să vândă în întreaga lume peste 1,2 milioane de exemplare. Ultima generație, lansată în 2009, a evoluat atât la nivelul designului cât și al sistemului hibrid. Designul exterior păstrează aspectul deja specific pentru Prius, accentul fiind pus pe aerodinamică. Partea frontală se integrează în stilul noilor modele Toyota, în timp ce profilul și posteriorul arată că forma aerodinamică a fost prioritară în detrimentul vizibilității.

Coeficientul aerodinamic bun iese în evidență atunci când se rulează pe autostradă cu 130-140 km/h și nu se aude nici un zgomot produs de vânt. Silețiozitatea este unul dintre punctele forte, atunci când se adoptă un stil de condus liniștit funcționarea motorului termic fiind aproape insesizabilă. Doar atunci când se apasă butonul Power și se conduce agresiv evacuarea se aude mai sportiv decât te-ai aștepta de la o mașină hibridă, dar nu deranjant.  În rest, la pornire nu se aude, în timpul frânărilor nu se aude, când stai la semafor, desigur nu se aude nimic. Poate doar sistemul audio, destul de performant.

Miroase a Lexus

În interiorul lui Prius materialele sunt preluate în parte de la noul Avensis, în parte de la brandul de lux al concernului. În mașină nu există zone cu care intră șoferul sau pasagerii în contact care să fie neplăcute atingerii.  Dotările în echiparea Sol sunt arhisuficiente, climatizarea, sistemul audio ori cel de navigație fiind doar câteva dintre dotările de la bordul lui Prius. Interiorul modern este dotat și cu sistemul Head Up Display, inspirat de la avioanele militare, care îți afișează viteza și informații despre stilul de condus.

Scaunele față sunt confortabile, la fel și ban-cheta, care le oferă pasagerilor un spațiu comparabil cu unele berline de clasă medie. Ergonomia este foarte bună, așa cum ne-a obișnuit Toyota, toate comenzile fiind la îndemână, la fel și numeroasele spații de depozitare.

La mașină hibridă, șofer hibrid

Mașinile hibride  își formează șoferii după chipul și asemănarea lor. Provocarea șoferilor „hibrizi“ este să scoată un consum cât mai mic, să meargă o perioadă cât mai mare de timp fără să folosească motorul termic. La viteze mici trebuie doar să apeși accelerația foarte blând și să ridici ușor piciorul de pe pedală atunci când ajungi la o viteză constantă. Astfel nu va fi nevoie și de puterea suplimentară a motorului termic, consumul obținut putând ajunge chiar și intr-un trafic bucureștean de octombrie foarte apropiat de cel oficial.
[_newpage_]
Cele două motoare lucrează bine cu transimisia automată CVT. Bateriile, al doilea furnizor de energie al mașinii pe lângă benzină, se pot încărca aproape tot timpul: când frânezi, când iei viraje, sau chiar de la motorul termic, atunci când există riscul să se descarce complet. Astfel, ai tot timpul suficientă energie electrică. Pentru că la bord există destul de mulți consumatori, ar fi fost interesant ca în momentul în care treci pe modul ECO să se oprească automat o parte dintre aceștia, cum este Head Up Display-ul ori LCD-ul sistemului multimedia.

Pentru ecologiști urbani

Toyota Prius poate fi cumpărat în România la prețuri cuprinse între 25.300 euro și 30.050 euro cu toate taxele incluse. La aceste prețuri mașina concurează cu berline din clasa medie, cu propulsoare diesel și un pachet de dotări generoase. Față de acestea Prius are ca principal avantaj consumul redus.

Până când taxele și impo-zitele se vor alinia cu cele practicate în Europa de Vest, și emisiile de CO2 se vor simți mai puternic și in buzunarul șoferului, Toyota Prius rămâne  o opțiune pentru cei care vor o mașină confortabilă, silențioasă, plăcută la condus și foarte economică. Mașina pierde puncte față de o berlină  din segmentul D doar la volumul portbagajului și spațiul de pe banchetă, care la unele modele este superior.

Date tehnice: Toyota
Prius
Sasiu si caroserie
Motorizare 1.8 VVT-i HSD
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 1370/1805
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4460/1745/1490
Ampatament 2700
Volum portbagaj [l] 445 (1020)
Motor si transmisie
Tip motor 1.8 VVT-i HSD
Combustibil Hibrid
Cilindree [cmc] 1797
Sistem alimentare electric+benzina
Putere max. [kW(CP)/rpm] 100(136)/5200
Cuplu max. [Nm/rpm] 142/4000
Cutie de viteze Automata/CVT
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 180
0-100 km/h [s] 10
Consum urban/extra/mixt 3.9/3.7/3.9
Emisii CO2 [g/km] 89

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top