Toyota rămâne cel mai valoros brand auto din lume

Toyota recheamă la service 1,6 milioane de automobile

Toyota își menține poziția în fruntea celor mai valoroase brand-uri auto din lume, pentru al șaselea an la rând. Se înregistrează însă, schimbări majore în clasament: Mercedes-Benz a depășit BMW și a urcat pe poziția a doua. Tesla se apropie cu viteză de Audi în clasament, cu o creștere a valorii de brand de 60%.

Liderul clasamentului auto, Toyota, a reușit o creștere de 5%, ajungând la aproape 30 de miliarde de dolari. Creșterea se datorează cererii mari de SUV-uri în Europa și în Statele Unite, dar și fiabilității mărcii, explică studiul BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brand. Toyota se află pe 4 în clasamentul general, după granzii tehnologiei digitale, Google, Apple, și după gigantul comerțului online Amazon.

Toyota a fost numărul 1 în 11 din cei 13 ani în care studiul a avut loc, începând cu 2006, iar în ultimii șase, nu a cedat teren.

Mercedes-Benz i-a depășit pe rivalii de la BMW în cursa vânzărilor în 2016 și 2017, iar acum și în topul celor mai valoroase brand-uri din industria auto, crescând cu 9% până la 25,7 miliarde de dolari. BMW a înregistrat o creștere de 4%, ajungând la 25,6 miliarde de dolari. Performanța companiei cu stea în frunte este pusă pe seama cererii mari din China, Brazilia și Rusia, dar și pe seama succesului noii limuzine Clasa E.

Volkswagen a reintrat în clasament pe poziția a 10-a, după o pauză de doi ani, cu o valoare estimată la aproximativ 6 miliarde de dolari. Volkswagen ieșise din clasament în 2016, în urma scandalului emisiilor, dar clienții au rămas loiali brand-ului, nemții comercializând 6,23 de mmilioane de mașini la nivel global, în 2017.

Tesla, cu o valoare de 9,4 miliarde de dolari (5,9 miliarde de dolari anul trecut), se apropie serios de Audi, care a înregistrat 9,6 miliarde de dolari, o creștere de 3% față de 2017. Valoarea brand-ului pare să crească în urma evenimentelor negative extrem de mediatizate, care au lovit compania în ultima perioadă.

Clasamentul celor mai valoroase brand-uri auto în 2018.

1. Toyota 29,99 miliarde
2. Mercedes 25.68 miliarde
3. BMW 25.62 miliarde
4. Ford 12.74 miliarde
5. Honda 12.70 miliarde
6. Nissan 11.43 miliarde
7. Audi 9.63 miliarde
8. Tesla 9.42 miliarde
9. Maruti Suzuki 6.38 miliarde
10. Volkswagen 5.99 miliarde

Adaugati comentariu