Un test special între Audi TTS, Alfa Romeo 4C şi Porsche Cayman GTS

Comparativ Alfa-Audi-Porsche

Publicaţia CAR, din Marea Britanie, a pus la bătaie un premiu neoficial pentru cel mai fierbinte coupe de până în 50.000 lire sterline. Concurenţii, unul mai spectaculos decât celălalt: Audi TTS, Alfa Romeo 4C şi noul Porsche Cayman GTS.

Un drum liniştit, dar sufficient de provocator de pe marginea Mediteranei, undeva în apropiere de Marbella, este locul de joacă pentru cei trei simpatici. Audi speră să se fofileze cât mai adânc în inimile pasionaţilor auto prin intermediul noului TT, mai ales atunci când vine vorba de declinaţia sportivă TTS, dar va fi complicat atâta timp cât Porsche a scos la înaintare o versiune similară pentru Cayman, botezată GTS, iar Alfa Romeo a devalizat banca de fibră de carbon şi a trasat sarcini precise de frumuseţe designerilor, totul pentru capodopera 4C.

Pare o misiune grea pentru Audi? Păi cam aveţi dreptate. Desigur, cei de la CAR spun că n-au vrut să-l pună pe TTS în compania rivalilor de tradiţie BMW Z4 şi Mercedes-Benz SLK, pentru că nu le-ar fi dat şanse, ci l-au urcat direct în liga celor grei, alături de două automobile sport veritabile. Iar argumentul dat de ei este de natură mecanico-tehnică, TTS fiind beneficiarul mai multor elemente de la Volkswagen Golf R, cel mai bun hot hatch aflat la vânzare în momentul de faţă (este tot o părere a celor de la CAR). Concret, Audi a preluat motorizarea supraalimentată, sistemul de tracţiune integrală, transmisia cu dublu ambreiaj şi platforma MQB şi le-a rearanjat sub formele atractive ale unui coupe – în cazul de faţă TT. Judecând după performanţele automobilului donator, TTS îşi justifică pretenţiile vis-a-vis de Cayman şi de 4C.

Comparativ Alfa-Audi-Porsche

Acum, să nu se înţeleagă greşit, pentru că TTS nu este chiar un Golf. Dincolo de partea mecanică, noul coupe de performanţă are o caroserie construită aproape în totalitate din aluminiu. Mai mult, interiorul este cel care face diferenţa majoră, fiind cu adevărat high-tech. Cireaşa de pe tort? Noul display de 12,3 inch care este şi afişaf penstru sistemul de navigaţie şi interfaţă pentru ceasurile de bord digitale şi tot.

Dar, mai multe despre cele trei frumuseţi, despre avantajele fiecăreia şi o concluzie a acestui test găsiţi accesând link-ul următor:

http://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/comparison/2015/audi-tts-vs-alfa-romeo-4c-vs-porsche-cayman-gts-triple-test-review-2015/

Adaugati comentariu