Vânzările mărcii Dacia la nivel mondial au crescut cu 3,1%

Dacia logo nou

În condițiile unei pieţe afectată de criza sanitară şi de cea a componentelor electronice, marca Dacia a reușit să-și majoreze vânzările cu 3,1% până la 537.095 de unități.

Grație rezultatului bun obținut în 2021, marca Dacia a reușit să-și majoreze cota de piață cu 0,1 puncte procentuale.

Oficialii companiei românești, parte a grupului Renault, menționează că majorarea vânzărilor „se explică în mod special prin succesul noii game Dacia în rândurile clienților particulari”.

În 2021 Dacia a atins în Europa o cotă de piaţă record de 6,2% în segmentul vânzărilor către clienții particulari, devenind în premieră a treia marcă cea mai vândută în rândurile acestei categorii de public.

În afara României, Dacia este marca cea mai vândută către clienții particulari în Franţa şi se situează în Top 5 în alte nouă țări europene (Italia, Spania, Portugalia, Belgia, Austria, Polonia, Republica Cehă, Ungaria şi Croația). În Germania, marca se află în Top 10. Dacia este de asemenea lider de piaţă în Maroc.

Sandero şi Duster, principalii vectori de creștere pentru Dacia

Dacia Sandero a înregistrat un volum de vânzări cifrat la 226.805 de exemplare, din care aproape 90% au fost reprezentate de cea de-a treia generație a modelului. În 2021, pentru al cincilea an consecutiv, Dacia Sandero a fost cel mai vândut model din Europa către clienții persoane fizice. În unele țări, Sandero a fost chiar cel mai vândut model către toate categoriile de clienți. În aceste condiții, Sandero s-a situat la sfârşitul anului pe locul al doilea în clasamentul celor mai vândute modele din Europa.

Aceeași tendință a fost valabilă şi în cazul SUV-ului Duster, care este, din 2018, cel mai vândut SUV din Europa către clienții particulari. Cu 186.001 unități comercializate în 2021 pe toate pieţele, Duster a depășit 2 milioane de exemplare vândute de la lansarea sa în 2010.

Lansat în primăvara trecută, Dacia Spring şi-a făcut o intrare remarcată pe piaţa vehiculelor 100 % electrice cu 27.876 unități vândute şi peste 46.000 de comenzi la finele anului 2021. Conceput pentru a democratiza accesul la mobilitatea electrică pentru deplasările zilnice, Spring se afirmă ca un automobil urban de referință pe numeroase pieţe. În mod remarcabil, 80% din cei care au achiziționat un vehicul Spring nu erau anterior clienți ai mărcii Dacia.

Perspective bune pentru 2022

Concepută pentru a răspunde așteptărilor clienților, gama Dacia suscită un interes tot mai mare pentru versiunile sale cele mai bine echipate. Astfel, la nivel european, 90 % din clienții Dacia Spring au optat pentru nivelul de finisare Confort Plus. Totodată, versiunea Stepway reprezintă 70 % din vânzările de Sandero, în timp ce 60 % dintre clienții modelului Duster au preferat versiunea Prestige.

Preferința tot mai accentuată a clienților pentru versiunile vârf de gamă este însoțită de un alt fenomen relevant: Dacia cucerește clienţi care anterior nu achiziționaseră un vehicul din cadrul Group Renault, procentul acestor noi clienţi, sau „rata de cucerire”, fiind de 60 %.

Pe de altă parte, atunci când decid să îşi înlocuiască mașina cu una nouă, 75 % din clienții Dacia rămân fideli mărcii.

În 2022 Jogger se va alătura modelelor de succes ale gamei Dacia. Noul vehicul de familie cu până la 7 locuri a fost conceput pentru a răspunde nevoilor de confort, de spațiu şi de modularitate ale unei categorii largi de clienți.

Aplicarea planului strategic anunțat anul trecut va continua cu introducerea progresivă a noii identități de marcă, atât în reţeaua comercială (începând din primul semestru) cât şi pe gama de modele (în ultima parte a anului).

Adaugati comentariu