Vânzările mărcii Porsche au scăzut cu 8% în primul trimestru din 2025

Porsche Macan

Vânzările globale ale mărcii Porsche au scăzut cu 8% în primele trei luni din acest an, de la 77.640 în 2024 la 71.470 în 2025. Peste un sfert au fost vehicule complet electrice.

Porsche a crescut semnificativ ponderea automobilelor electrice și hibride pe care le-a vândut în primul trimestru al anului 2025. Din totalul de 71.470 de mașini livrate clienților între ianuarie și martie 25,9% complet electrice, iar 12,6% hibride plug-in.

Modelul Panamera a înregistrat cea mai puternică creștere dintre cele șase serii de modele ale producătorului de mașini sport, cu un avans de 27%. Livrările Macan au crescut cu 14%, majoritatea exemplarelor livrate având motorizare complet electrică.

Dintre regiunile de vânzări, America de Nord continuă să fie cea mai mare piață cu 20.698 de mașini livrate, corespunzător unei creșteri cu 37% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Cu 20.698 de livrări, America de Nord a înregistrat o creștere de 37% față de anul precedent. În Europa (excluzând Germania), Porsche a livrat 18.017 vehicule în primul trimestru al anului 2025. Adică cu 10% mai puțin decât în ​​2024. Pe piața din Germania, 7.495 de clienți și-au preluat automobilele – în scădere cu 34%. În China, 9.471 de mașini au fost predate clienților (-42%).

Din ianuarie până în martie, 23.555 de exemplare de Macan au fost predate clienților (+14%). Peste 60% dintre acestea (14.185 de vehicule) au fost variante complet electrice. În majoritatea țărilor din afara UE marca Porsche continuă să ofere generația anterioară a Macan, cu motor cu combustie, în paralel cu generația electrică. Din această variantă, au fost livrate 9.370 de unități. Noul Panamera a avut, de asemenea, rezultate bune, cu 7.769 de livrări – o creștere de 27%.

11.390 de exemplare ale emblematicei mașini sport 911 au fost livrate în primul trimestru. Scăderea cu 12% poate fi explicată prin vânzările finale puternice de anul trecut ale modelului predecesor și prin introducerea eșalonată a noilor derivate. Modelele 718 Boxster și 718 Cayman au înregistrat 4.498 de livrări – cu 22% mai puține decât în ​​anul precedent. Acest lucru s-a datorat în principal disponibilității limitate a modelului din cauza reglementărilor europene de securitate cibernetică. 4.203 de unități ale Taycan au fost livrate clienților în perioada ianuarie-martie (-1 la sută). Cayenne a fost predat către 20.055 de clienți. Acest lucru corespunde unei scăderi de 28% și se datorează unui efect de recuperare în aceeași perioadă a anului trecut.

„Macan a avut rezultate foarte bune în primul trimestru și, cu varianta integral electrică, aduce o contribuție semnificativă la creșterea ratei noastre de electrificare. În general avem un mix de propulsie foarte echilibrat care reflectă diferitele preferințe ale clienților noștri, la nivel global. (…) Porsche are o gamă de produse foarte tânără și foarte atractivă. Cererea clienților rămâne la un nivel solid. În același timp, Porsche investește și în marcă și portofoliul de produse pentru a putea reacționa flexibil la cerințele clienților”, a declarat Matthias Becker, membru al comitetului executiv Porsche AG pentru vânzări și marketing.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top