Vehicule electrice: potențialii clienți rămân reticenți

Vehicule electrice autoexpert.ro

Se mai întreabă cineva dacă mașinile electrice reprezintă viitorul? Probabil că nu. Însă mulți potențiali clienți sunt încă reticenți la ideea de a cumpăra unul în viitorul apropiat.

Tu ți-ai cumpăra mâine un automobil electric? Dacă da, atunci ai fi unul dintre (surprinzător de) puținii oameni deschiși la noua tehnologie. Și nu mă refer aici numai la cei din România, pe care i-ai putea acuza de conservatorism exagerat, ci inclusiv la cei din Europa Centrală și de Vest.

Conform unui studiu realizat de Continental la sfârșitul anului trecut, singura piață importantă unde majoritatea clienților de autovehicule sunt dispuși să treacă la modele pur electrice este China. Acolo, aproximativ 85% din respondenți se văd la volanul unui EV în viitorul apropiat. La polul opus se situează Franța, cu un procentaj de aproape 30%.

Grafic studiu electrice autoexpert.ro

Principala cauză care ține populația departe de autovehiculele electrice este numărul insuficient de prize de încărcare rapidă, urmată îndeaproape de teama de autonomia redusă. Francezii fac o ușoară notă discordantă și se tem de prețul crescut de achiziție, criteriu care, în cazul celorlalte țări, se află pe ultimul loc.

Vehicule electrice – infrastructura îngreunează ”visul verde”

E clar că lipsa infrastructurii afectează grav popularitatea modelelor electrice. Dacă ne referim la Europa, în ultimii 3 ani vânzările de electrice au crescut cu 110%, dar numărul de stații de încărcare a progresat cu numai 58%. Practic, în UE numai unul din șapte puncte publice de încărcare reprezintă o priză rapidă, doar 28.586 de prize de cel puțin 22 kW fiind în uz acum 3 luni în UE, conform unui raport ACEA. Și mai grav este că acestea sunt inegal distribuite pe teritoriul Uniunii, 75% din ele aflându-se pe numai 27% din suprafața UE. Cele mai multe sunt în Olanda (25,4%), iar la polul opus se află Grecia (61 de prize de încărcare rapidă) și Cipru (38 de unități). România se găsește în aceeași „zonă roșie“, la jumătatea anului trecut având puțin peste 100 de stații de minimum 22 kW.

Grafic studiu electrice autoexpert.ro

Și mai e un obstacol: o treime din respondenții germani și un sfert din cei francezi se tem că tehnologia electrică poluează mai mult decât cea a motoarelor convenționale. După cum știm, există mitul conform căruia cantitatea de dioxid de carbon eliberată în aer în timpul procesului de producție a vehiculelor electrice și la generarea curentului electric folosit pentru încărcarea bateriilor ar depăși-o pe cea emisă de vehiculele convenționale pe toată durata vieții. În Europa, motoarele termice ard aproximativ 275 milioane de tone de combustibil fosil, iar din cauza randamentului slab, aproximativ 70% din combustibil este irosit.

➡ Piața pieselor de schimb pentru vehicule electrice 💡

Ei bine, un studiu efectuat de universitățile din Exeter, Nijmengen și Cambridge și publicat anul trecut a demontat mitul emisiilor. La nivel global, chiar și în zonele în care, pentru producerea curentului, se utilizează cu precădere combustibil fosil, mașinile electrice sunt mai puțin poluante decât cele convenționale. Practic, în 53 de regiuni din totalul de 59, care acoperă 95% din teritoriul locuit al Terrei, EV-urile emit mai puțin CO2 decât vehiculele convenționale pe toată durata de viață. Printre cele șase excepții se află Africa de Sud și Polonia, țări în care producția de energie electrică se bazează mult pe arderea combustibililor fosili.

sursa foto: Continental

Adaugati comentariu