Verdict în cazul accidentului mortal cu Tesla: șoferul și pillotul automat au greșit

Tesla accident

A fost eroare de sistem și greșeală a șoferului, a dat verdictul Comisia Națională de Siguranță a Transporturilor, la mai bine de un an de la accidentul fatal în care un automobil Tesla a lovit din lateral un camion. Cel aflat la volan a murit pe loc.

Neatenția șoferului și o eroare a pilotului automat au dus la situația critică pe șosea. Comisia Națională de Siguranță a Transporturilor (National Transportation Safety Board – NTSB) arată cu degetul către sistemul Autopilot, care – spun reprezentanții acesteia – „a jucat un rol major” în accidentul în care Joshua Brown și-a pierdut viața. Investigațiile au arătat că tehnologia nu beneficiază de un soft care să asigure funcționarea corectă, iar aceasta nu ar fi trebuit să ajungă la un vehicul de serie.

“Tesla i-a permis șoferului să folosească sistemul în afara mediului pentru care fusese conceput, iar sistemul îi permitea șoferului să petreacă mult prea mult timp fără să fie atent la rulare”, spune președintele NTSB, Robert Sumwalt.

Află ce făcea șoferul în momentul accidentului!

Conform rezultatelor anchetei, sistemul Autopilot nu monitoriza atenția șoferului și nu cerea confirmarea atenției acestuia prin intervenții asupra direcției. Verdictul agenției atribuie vina atât șoferului pentru neatenție, cât și sistemelor de asistență ale automobilului. Nici șoferul camionului nu este nevinovat, pentru că, deși avea prioritate, ar fi avut timp să observe mașina apropiindu-se, susțin anchetatorii.

Anul trecut, Joshua Brown și-a pierdut viața lângă Williston, Florida, după ce mașina sa, o Tesla Model S, a intrat într-un camion din lateral. Pilotul automat nu a detectat traficul din intersecție. “Atât Brown, cât și șoferul camionului au avut la dispoziție cel puțin 10 secunde pentru a se observa reciproc și pentru a reacționa în vederea evitării coliziunii”, spun cei care au analizat cazul.

GALERIE FOTO

Reprezentanții Tesla i-au anunțat pe cei de la NTSB că vor continua să le aducă la cunoștință clienților companiei că Autopilot nu este un sistem complet autonom și că cel aflat la volan trebuie să fie atent la drum în permanență.

Adaugati comentariu