Versiunea „hot” a lui Chevrolet Aveo debutează în SUA

Noul RS accentuează stilul dinamic şi experienţa de conducere caracteristice modelului Sonic / Aveo şi vine dotat cu motorul turbo Ecotec de 1,4 l, ce dezvoltă o putere de 138 cp (103 kW). În Statele Unite ale Americii , Sonic este singurul autovehicul din segmentul său echipat cu un sistem de propulsie cu funcţie de supraalimentare.

„Modelul Sonic RS este oferit exclusiv în varianta cu cinci uşi. Sistemul infotainment exclusivist MyLink dezvoltat de Chevrolet este inclus în dotarea standard a autovehiculului. Acesta permite afişarea pe ecranul de mari dimensiuni al sistemului audio a datelor de navigaţie descărcate prin intermediul unui smart phone, precum şi accesul personalizat la serviciile de radio prin internet www.pandora.com.

Detalii exterioare ale modelului Sonic RS 

Design nou al părţii din faţă şi al proiectoarelor de ceaţă; Grilă nouă a radiatorului, specifică RS; Partea din spate redesenată; Spoiler spate nou; Ornamente noi pentru panoul inferior al caroseriei; Finisaj unic al carcasei oglinzilor exterioare; Sistem de evacuare sport optimizat, cu ţeavă de eşapament cromată; Jante de 17″ cu cinci spiţe şi design unic; Gardă la sol coborâtă şi setări mai rigide ale suspensiei cu amortizoare reglate pentru performanţe înalte; Emblema RS.

Aspectul mai agresiv al modelului Sonic RS este inspirat din prototipul lansat la Detroit în 2010. Sonic RS va fi disponibil în culorile Roşu Victory, Alb Summit, Gri Cyber metalizat şi Negru Granite metalizat, o culoare nouă a caroseriei disponibilă pentru autovehiculul Sonic an model 2013.

„Modelul Sonic RS rămâne fidel spiritului progresist al prototipului şi aduce o atitudine unică în acest segment de autovehicule,” a declarat John Mack, director de design pentru modelul Sonic. „Din orice unghi l-ai privi şi prin fiecare atingere, acest model duce mai departe cu mândrie tradiţia Chevrolet în materie de performanţă în cel de-al doilea secol de existenţă”.

Partea din faţă a modelului de serie Sonic RS este unul dintre cele mai dramatice elemente preluate de la prototip, având un design aerodinamic ce îmbunătăţeşte ţinuta de drum a autovehiculului. Prizele de aer verticale de pe marginile părţii din faţă subliniază postura lată, coborâtă şi acoperă proiectoarele de ceaţă.

Detalii interioare ale modelului Sonic RS

Scaune faţă sport noi; Volan sport nou cu o coroană şi cu partea inferioară plată, specific autovehiculelor de curse; Manetă nouă a schimbătorului de viteze (transmisie manuală); Pedale sport noi de aluminiu; Elemente grafice specifice ale panoului de instrumente; Culori interioare specifice modelului RS pentru panoul de instrumente şi capitonajul portierelor.

„Asemenea exteriorului, interiorul modelului Sonic RS creează senzaţii vizuale şi tactile specifice unui veritabil autovehicul de performanţă,” a declarat Mack. „Scaunele sunt ferme şi asigură o susţinere laterală optimă în viraje rapide, iar volanul mai gros, cu partea inferioară plată este o caracteristică care va fi cu siguranţă apreciată de fanii autovehiculelor de curse.”

Interiorul modelului Sonic RS vă permite să păstraţi permanent contactul cu lumea exterioară prin intermediul sistemului infotainment Chevrolet MyLink, cu echipament radio şi ecran color tactil de şapte inch. Sistemul permite clienţilor să asculte muzica preferată şi să utilizeze telefoanele smart phone şi funcţia de conectare prin Bluetooth pentru a accesa serviciile de navigaţie şi radio prin internet Pandora şi Stitcher. Datele de navigaţie descărcate prin smart phone pot fi afişate pe ecran, iar atunci când autovehiculul este staţionat, utilizatorii pot reda pe ecran fişiere video şi chiar şi albume foto personale de pe telefonul mobil.

Performanţa modelului Sonic RS
Modelul Sonic RS este echipat standard cu un motor Ecotec turbo de 1,4 l, care dezvoltă o putere de 138 cp (103 kW) şi generează un cuplu maxim de 200 Nm, putere menţinută în toată gamă de turaţii, pentru performanţe ridicate chiar şi la turaţii reduse. Modelul este prevăzut, de asemenea, cu o transmisie automată sau manuală cu şase trepte de viteză.

Raporturile unice de transmisie ale transmisiei manuale cu şase trepte de viteză şi raportul final de transmisie al transmisiei automate conferă un plus de dinamism modelului Sonic RS în comparaţie cu celelalte modele non-RS.

Sistemul de propulsie cu supraalimentare, unicul din acest segment de autovehicule, este completat de suspensia faţă MacPherson cu arcuri elicoidale şi bară stabilizatoare şi de suspensia spate semi-independentă cu bară de torsiune şi arbore compus, prevăzută cu o traversă tubulară, robustă în formă de V şi amortizoare umplute cu gaz. Ecartamentele faţă şi spate sunt identice, 1.509 mm (59,4 inch), pentru o bună stabilitate şi un echilibru excelent.

Noul RS este singurul model Sonic prevăzut cu frâne cu discuri pe toate cele patru roţi şi sistemul ABS cu patru canale. Sistemul de patru senzori – câte unul pentru fiecare roată – integrează funcţia de distribuţie electronică a forţei de frânare, care echilibrează astfel forţa de frânare în funcţie de factori precum condiţiile de drum şi greutatea pasagerilor şi/sau a încărcăturii.

Sistemul de servodirecţie este inclus în dotarea standard a autovehiculului şi dispune de un compensator de uzură, care adaptează permanent interacţiunea sistemului cu mecanismul de direcţie, pentru a asigura precizia direcţiei pe întreaga durată de viaţă a sistemului.

Adaugati comentariu