Veşti nu tocmai bune pentru fanii MINI

MINI Superleggera AEx

Conform declaraţiilor lui Peter Schwarzenbauer, oficial MINI, BMW nu a aprobat un roadster bazat pe conceptul Superleggera, cu care britanicii s-au tot afişat în ultima perioadă. De asemenea, nici un model mini-MINI, ce ar urma să fie dezvoltat împreună cu Toyota, nu a primit undă verde încă.

Conform unor zvonuri vehiculate în ultimele zile, MINI ar fi urmat să lanseze o versiune de serie a conceptului Superleggera undeva la începutul anului 2018. Tot în presă au apărut şi informaţii conform cărora, marca britanică ar lucra la un model entry-level, ce s-ar numi MINI Minor şi care ar fi dezvoltat împreună cu japonezii de la Toyota. Peter Schwarzenbauer, şeful MINI în cadrul board-ului director BMW, a declarat că Superleggera ar fi o apariţie deosebită în portofoliul MINI, atâta doar că pentru moment nu s-a luat o hotărâre oficială în acest sens.

Schwarzenbauer s-a declarat un mare susţinător al conceptului lansat în mai 2014, la Villa d’Este Concourse d’Elegance (Como, Italia) şi că face lobby pentru intrarea sa în producţie, doar că încă nu s-a luat o decizie finală. În ceea ce priveşte un posibil model de bază în gama MINI, acesta a declarat că nu înţelege rostul existenţei unui asemenea automobil. Declaraţiile oferite de şeful MINI au fost consemnate la conferinţa de presă de raportare a rezultatelor financiare ale grupului BMW pentru anul 2014, ce s-a desfăşurat la Munchen.

MINI Superleggera AEx

Cu acest prilej, Schwarzenbauer a precizat că vânzările MINI în 2015 vor depăşi 303.030 unităţi, adică mai mult decât în 2014, dar şi că acestea nu vor fi cu 20% mai mari, tendinţă ce a fost înregistrată în primele două luni ale anului. El consideră că această diferenţă importantă a fost influenţată de faptul că în perioada similară a anului trecut se făcea trecerea la noua generaţie MINI cu trei uşi, aşa că cifrele de vânzări de atunci nu pot fi considerate borne viabile.

Când s-a adus vorba despre noul MINI cu cinci uşi, şeful mărcii a precizat că această versiune de caroserie a acaparat 40% din totalul vânzărilor modelului MINI, într-un segment în care, de obicei, versiunile de caroserie cu cinci uşi însumează cam 70-80 % din totalul vânzărilor unui model de autovehicul.

 Un MINI electric?

Când s-a ajuns la acest subiect fierbinte al industriei auto, propulsia electrică, Peter Schwarzenbauer a precizat că marca britanică are nevoie de un model electric, deoarece este un brand urban, iar vehiculele electrice sunt cele mai potrivite pentru deplasările prin oraşe. ˝Electrificarea lui MINI este foarte importantă. Se lucrează mult la acest aspect, dar nu vă pot confirma oficial când şi cum vom rezolva această chestiune. Noi, cei de la MINI, va trebui să găsim un loc pentru blocurile de acumulatori, care să nu fie nici în portbagaj, nici în compartimentul motor. Iar găsirea unui loc viabil pentru baterii într-un automobil atât de mic pe cât este MINI, nu este o sarcină tocmai uşoară˝, a concluzinat Schwarzenbauer.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top