Vicepreședinte Renault: Dacia va trece întâi la hibridizare și apoi către 100% electric

Philippe Brunet, Senior Vice President Combustion and Electric Powertrain al grupului Renault, consideră că pentru a fi competitivi pe piața mașinilor electrice producătorii auto trebuie să controleze procesul de producție al bateriilor.
Philippe Brunet - Renault Dacia 2

Într-o discuție cu un grup restrâns de jurnaliști din Bulgaria, Italia și România, Philippe Brunet, Senior Vice President Combustion and Electric Powertrain al grupului Renault a declarat că în prezent costul unui vehicul electric este influențat în primul rând de cel al bateriilor. „Astăzi costul bateriilor este, grosier, circa 50% din prețul total al mașinilor electrice. Este complet diferit de ceea ce se întâmplă la mașinile cu ardere internă”, a menționat oficialul Renault.

În acest context, Brunet a explicat că acest cost nu va scădea „semnificativ” în viitorul apropiat. „Cum nu ne așteptăm ca într-un termen foarte scurt costul bateriilor să scadă semnificativ, nu vom putea oferi pe piață mașini electrice low-cost. Cu excepția unor situații specifice așa cum este cel al modelului electric Dacia Spring. Tocmai de aceea Spring a fost inclus în gama Dacia. Dar trebuie să aveți în vedere că mașină electrică low-cost înseamnă un vehicul mic cu o baterie mică. Aceasta este cea mai bună modalitate și nu veți găsi nicăieri în Europa un alt constructor auto care să reușească așa ceva. De altfel acesta este și motivul pentru care Dacia are un singur vehicul electric în gamă. Pentru că toate celelalte tipuri de mașini electrice nu sunt în spiritul mărcii Dacia”.

Ca și Renault, Dacia va trebui să meargă către electrificare

Având în vedere intenția Comisiei Europene de a reduce drastic emisiile de gaze cu efect de seră prin programul „Fit for 55”, toate companiile auto sunt nevoite să accelereze procesul de trecere la propulsia electrică.

„În viitor și Dacia va trebui să meargă către electrificare. Pentru că nu poate rămâne 100% cu modele cu motoare termice din cauza reglementărilor legate de emisii. Prin urmare, prima mutare a mărcii Dacia va fi aceea de a trece către sisteme hibride de propulsie. Hibridul rămâne un compromis bun pentru a rămâne cu un preț convenabil având în același timp emisii de CO2 reduse. Apoi, când prețul bateriilor va scădea semnificativ, ceea ce se va întâmpla cu siguranță, dar nu în următorii cinci ani, ci după 2026, vom putea oferi un model electric Dacia, precum Lodgy, cu un pachet decent de baterii și, în consecință, cu autonomie suficientă”, a explicat, conform LifeNews.ro, oficialul Renault.

Uan dintre problemele previzibile ale acestei electrificări accelerate va fi imposibilitatea unor clienți de a plăti prețurile mari ale vehiculelor.

„Dacă vrei să fii competitiv în privința mașinilor electrice trebuie să stăpânești lanțul valoric. Și pentru asta trebuie să controlezi procesul de producție al celulelor. E singura modalitate de a reduce costurile. Tocmai de aceea în prezent toți producătorii de mașini fac parteneriate cu producători de baterii. Noi nu știm să facem baterii, dar vrem să controlăm procesul de producție pentru a reduce costurile, a fi competitivi și a avea marje de profit bune. Toți producătorii de mașini se află în acest proces”, consideră Philippe Brunet.

Totodată, vicepreședintele Renault consideră că mașinile electrice vor fi mult mai ușor acceptate dacă prețul lor va scădea: „E foarte dificl să vă spun care ar fi prețul corect pentru un vehicul electric de clasă B (n.n. – Clio, Sandero, Polo), dar cred că acesta ar trebui să fie comparabil cu cel al unei mașini similare cu motor termic. Fără să discutăm despre subvenții. De altfel trebuie să ne pregătim să vindem mașini electrice fără subvenții. În concluzie, vom ajunge la prețul corect pentru o mașină atunci când ea va avea un cost similar cu cel al unui vehicul identic cu motor termic”.

Tocmai de aceea, oficialul francez a explicat că „în cazul noului Renault 5, model care va fi lansat până în 2024, avem în plan să îl facem la fel de profitabil ca un model similar cu motor termic, fără subvenții. Deci avem în plan să îl aducem la același preț cu un Clio, de exemplu”.

Autonomia depinde de dimensiunile bateriei

„În privința autonomiei știm cum să facem mașinile electrice la fel de performante ca și cele convenționale, dar majoritatea cumpărătorilor nu și le-ar permite. Ceea ce țintim pentru următorii doi sau trei ani este ca, în segmentul B de exemplu, să obținem un cost rezonabil, adică foarte aproape de cel al unei mașini cu motor termic, oferind o autonomie de circa 400 km. Credem că este rezonabil. În cazul segmentului C – viitorul Megane – luăm în calcul o autonomie de peste 450 km”, a declarat vicepreședintele Renault.

La solicitarea LifeNews.ro, Brunet a explicat și că inițial, producția de mașini electrice Renault va fi rezlizată 100% în Franța, „în ceea ce noi numim polul Renault ElectriCity, în nordul țării. Vom putea construi acolo circa 400.000 de mașini anual. Dar, dacă piața va cere mai multe mașini electrice, poate după 2027 – 2028, vom avea nevoie și de alte uzine. Nu există încă o decizie în acest sens. Noile uzine pot fi în Europa, în afara Franței”.

Strategia Renault în domeniul vehiculelor electrice

Conform datelor furnizate de grupul Renault, compania franceză are în plan ca în 2025 să aibă gama cea mai puțin poluantă de pe piața europeană cu peste 65% din vehicule electrice și electrificate. Acest procent urmează să ajungă la 90% pentru marca Renault în 2030.

Totodată, francezii plănuiesc standardizarea bateriilor pentru toate viitoarele vehicule electrice antrenând reducerea cu 60% a costurilor până în 2030, precum și dezvoltarea unui grup motopropulsor electric compact care va permite „reducerea costurilor cu 30%, diminuarea cu 45% a pierderilor de energie și extinderea autonomiei cu până la 20km”.

În acest context, Renault va lansa două modele emblematice, Renault 5 – cu un cost mai mic cu 33% față de ZOE, și „4ever”, precum și MeganE, vehicul electric compact.

Pentru realizarea acestor vehicule, dar și al altor exponenți din viitoarea gamă a grupului francez, Renault a dezvoltat două noi platforme dedicate, CMF-EV și CMF-BEV.

Destinată vehiculelor din segmentele C și D, platforma CMF-EV oferă plăcere la volan și performanțe ridicate. În 2025, pe această platformă vor fi fabricate anual, la nivelul Alianței, 700.000 de vehicule. Ea asigură o autonomie de până la 580 km conform normei WLTP, cu un consum redus de energie.

Destinată vehiculelor din segmentul B, platforma CMF-BEV va permite Renault Group să producă modele electrice accesibile. Această platformă va reduce cu 33% costul la scara vehiculului în comparație cu actualul ZOE. Acest lucru este posibil prin utilizarea unui motor de 100kW de dimensiuni optime și a unui modul de baterie interschimbabil. Toate componentele care nu au legătură cu partea electrică sunt preluate de la platforma CMF-B, pe baza căreia vor fi fabricate 3 milioane de vehicule pe an în 2025. Platforma CMF-BEV va fi accesibilă ca preț asigurând totodată o autonomie de până la 400km conform normei WLTP.

– 15.000 de comenzi pentru Dacia Spring în Europa
– Renault la IAA Munchen 2021: Premieră mondială Megane E-Tech

Adaugati comentariu