Viitorul Ford de la Craiova: B-MAX

Ford B-Max

Ford lansează spectaculosul B-MAX la Salonul Auto de la Geneva 2011, prefaţând inovaţiile interesante propuse de Ford pieţei europene a maşinilor din clasa mică.

B-MAX etalează un design al caroseriei nou şi unic, care elimină tradiţionalul stâlp B şi include portiere duble glisante.  Această configuraţie inovatoare – care a fost deja pregătită pentru a intra în producţia de serie – promite să ofere cel mai bun mod de acces în habitaclu din clasa sa, alături de niveluri de confort şi flexibilitate neegalate.

Dezvoltând teme ale conceptului iosis MAX, prezentat în 2009, noul, stilatul şi dinamicul B-MAX ilustrează cum poate fi transpus limbajul “kinetic design” al Ford într-o configuraţie de automobil nouă şi unică.

Inovaţiile sunt prezente şi în habitaclu, unde interiorul oferă un spaţiu şi o versatilitate excepţionale pentru un astfel de vehicul compact.  Folosirea de materiale de înaltă calitate evidenţiază viziunea conform căreia maşinile de dimensiuni mici, practice pot fi de asemenea confortabile şi bine echipate.

O nouă viziune pentru vehiculele compacte 
B-MAX anticipează inovaţii interesante dezvoltate de Ford pentru piaţa europeană a maşinilor din clasa mică  Bazat pe platforma globală B a Ford – pe care o împarte cu foarte popularul nou model Fiesta – B-MAX evidenţiază viziunea companiei cu privire la un vehicul compact care să îmbine un spaţiu interior deosebit şi versatilitate cu un design plin de stil.

Cu o lungime de puţin peste 4 metri, B-MAX este cu doar 11 cm mai lung decât versiunea cu 5 uşi a modelului Fiesta şi cu 32 cm mai scurt decât noul C-MAX.

Datorită formei sale foarte compacte, B-MAX se plasează în mod ideal pentru a satisface cererea tot mai mare de maşini de dimensiuni reduse care sunt mai adecvate condiţiilor de trafic urban aglomerat, dar fără a sacrifica spaţiul interior şi confortul.

Portiere unice fără stâlpi 
Inovaţia centrală prezentată de B-MAX este adoptarea unui concept de portiere fără stâlp central, care promite noi niveluri de confort şi flexibilitate la maşinile de clasă mică.

Acest nou design de caroserie elimină stâlpul central dintre portiera din faţă şi cea din spate care făcea legătura dintre podea şi plafon.  În schimb, partea laterală a caroseriei nu conţine stâlpi, iar accesul în habitaclu se face prin intermediul unei portiere tradiţionale în faţă sau prin intermediul unei portiere glisante în spate, fiecare dintre ele putând fi deschisă independent.

Versatilitate interioară neegalată
B-MAX îmbină configuraţia fără stâlp central a portierelor cu un sistem de amplasare a scaunelor flexibil şi uşor de utilizat, rezultând un habitaclu ce oferă practicalitate şi versatilitate neegalate.

Atunci când şi portiera din faţă şi cea din spate sunt deschise, spaţiul de acces în habitaclu este excepţional, datorită unei deschideri uriaşe şi fără obstacole cu o lăţime de peste 1,5 metri. Aceasta reprezintă o deschidere cu o lăţime de aproximativ două ori mai mare decât a modelelor competitoare cu concepte de portiere alternative, uşurând semnificativ accesul la scaunele din spate, la copiii plasaţi pe scaune speciale sau încărcarea cumpărăturilor.

Conceput să ofere un nivel de siguranţă extraordinar
Atunci când au conceput configuraţia unică fără stâlpi centrali a noului B-MAX pentru producţia de serie, inginerii Ford s-au asigurat că modelul oferă aceleaşi niveluri excepţionale de protecţie la coliziune precum celelalte produse Ford cu o structură mai convenţională.

Pentru a oferi nivelurile necesare de siguranţă la impacturile laterale, structurile portierelor faţă şi spate au fost întărite în mod semnificativ – cu oţel boron de ultra-înaltă rezistenţă în zonele esenţiale de portanţă a sarcinii – în aşa fel încât cadrele uşilor să poată absorbi energia de impact precum un “virtual stâlp B”.

Angrenajele de siguranţă speciale şi mecanismele de închidere ranforsate asigură ca portierele să rămână bine fixate de structurile plafonului şi podelei în cazul unui impact şi să permită portierelor faţă şi spate să acţioneze împreună pentru a îi proteja pe ocupanţi.

Compact, sportiv şi stilat
Designul exterior al B-MAX arată cum poate fi aplicat limbajul kinetic design al Ford la unica şi noua configuraţie de automobil, rezultând o maşină compactă, sportivă şi stilată care îşi adaugă caracterul distinct popularei game de modele MAV a Ford.

“Atunci când au conceput B-MAX, designerii noştri s-au inspirat din mai vechiul studiu de design iosis MAX, care a consacrat o interesantă viziune nouă cu privire la modelele noastre MAV compacte”, a spus Martin Smith.  “Deşi include aceleaşi teme de kinetic design ca şi alte modele recente ale Ford, conceptul unic al portierelor şi dimensiunea compactă îi conferă lui B-MAX o identitate proprie distinctă”.

Surprinzătoarea parte din faţă a modelului subliniază o nouă interpretare a grilei trapezoidale caracteristică pentru Ford, cele cinci elemente orizontale solide ale grilei prezentând un finisaj de crom strălucitor.

B-MAX este vopsit în culoarea Burnished Glow, o nuanţă metalică de maro caldă şi modernă.  Culoarea este completată de jantele remarcabile din aliaj cu 5 spiţe de 18 ţoli, care au un model al spiţelor în formă de Y, inspirat de designul jantelor S-MAX.

Interior spaţios de calitate premium
Interiorul lui B-MAX oferă un spaţiu şi o versatilitate excepţionale pentru un astfel de vehicul compact.  Habitaclul este confecţionat impecabil din materiale de înaltă calitate care evidenţiază că maşinile de dimensiuni mici, practice pot fi de asemenea confortabile şi bine echipate.

Cu un design curajos şi suprafeţe sculpturale, interiorul dezvoltă temele de kinetic design de la cele mai recente modele de mărime mică şi medie ale Ford.  Printre caracteristicile distinctive se numără zona zveltă, în formă de aripă a panoului de bord superior, care se întinde către portiere, şi consola centrală proeminentă, care curge înspre spaţiul dintre scaunele din faţă de la panoul de bord.

Grup motopropulsor cu emisii reduse de CO2
B-MAX este propulsat de un grup motopropulsor cu emisii ultra-reduse de CO2, ce include un motor Ford EcoBoost în trei cilindri pe benzină cu capacitatea de 1,0 litri, echipat cu sistemul Ford Auto-Start-Stop. Acest motor Ford EcoBoost în trei cilindri a fost prefigurat cu ocazia prezentării lui Start la Salonul Auto de la Beijing din 2010 şi reprezintă următorul membru al familiei globale de motoare Ford EcoBoost.

Asemenea motoarelor Ford EcoBoost de 1,6 şi 2,0 litri, care au fost de curând lansate pe modelele europene de clasă medie şi mare ale Ford, unitatea de 1,0 litri îmbină injecţia directă, supraalimentarea şi sistemul de admisie cu distribuţie variabilă pentru a atinge niveluri de consum şi de emisii CO2 reduse.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top