Viitorul Mercedes Clasa A: atac direct la Golf

Viitorul Mercedes Clasa A - Proiecte secrete Mercedes (6)

A patra generaţie: viitorul Mercedes Clasa A va debuta în aprilie 2018 şi va păstra liniile îndrăzneţe de design dar va avea mai multe calităţi practice cu care va putea concura cu referinţa VW Golf. Gama compactă din care face parte Clasa A se va extinde cu o limuzină şi cu un crossover cu 7 locuri.

Primele două generaţii Clasa A au promovat caroseria de van construită pe baza structurii de tip sandwich, ideală din punct de vedere al siguranţei şi utilizării spaţiului interior.  Schimbarea radicală produsă între cea de-a doua și cea de-a treia generație Mercedes Clasa A a fost o mutare riscantă, dar noul Clasa A şi-a adus o contribuție semnificativă la succesul noii game compacte de la Mercedes, care are la bază platforma MFA (Mercedes frontantrieb platform). Doar în 2015 s-au comercializat 582.000 modele compacte din gama Clasa A, B, CLA, GLA. Această cifră este un record all time pentru gama compactă Mercedes, care demonstrează că renunţarea la structura sandwich nu a fost o pierdere. Iar persoanelor mai în vârstă care căutau un vehicul cu poziţie mai înaltă de şedere le-a rămas opţiunea Clasa B.

Viitorul Mercedes Clasa A - Proiecte secrete Mercedes (6)
Pe de altă parte, vânzările stricte ale Clasei A sunt departe de cifrele trecute în contul lui VW Golf. Popularul VW Golf domină clasa compactă, iar cifrele sale de vânzări sunt de 8 ori mai mare decât cele obținute de Clasa A. Mercedes caută să elimine punctele slabe ale viitorului Mercedes Clasa A. Noua generație (nume de cod W177) va fi mai spațioasă, mai practică și va fi oferită exclusiv în versiunea cu cinci uși, ca și actuala generație. Acoperişul nu va mai plonja atât de abrupt spre spate şi astfel se va mări spaţiul pentru cap în spate. De asemenea, hayonul ceva mai lat şi forma optimizată a stopurilor va permite un acces mai facil la portbagaj. geamurile laterale spate mai late şi noua formă a acoperişului vor îmbunătăţi vizibilitatea, unul din punctele critice ale actualei generaţii.

 
Noua familie compactă va folosi versiunea dezvoltată a platformei MFA, denumită MFA2. Aceasta este mai flexibilă, mai uşoară datorită utilizării unui procent de aluminiu mai mare şi mai rigidă. Astfel, noul Clasa A va fi şi puţin mai lung, mai lat şi va avea un ampatament uşor mai mare. În faţă, grila radiatorului va fi mai mare, iar farurile vor avea luminile de zi cu LED mai bine puse în evidenţă.

 
Conceptul ergonomic va fi preluat de la Clasa E, volanul de la Clasa a urmând să aibă două butoane multifuncționale în timp ce controller-ul va fi înlocuit de un touchpad. Displayul centralei multimedia va renunţa la formatul 4:3 în favoarea unuia panoramic mai modern.

 
Gama Clasa A se va lărgi la următoarea generaţie cu o limuzină destinată în principal pieţei chineze şi cu un crossover cu 7 locuri. Deoarece fostul Clasa A cu ampatament lung a fost un eşec, Mercedes a preferat să ofere o versiune lungă cu trei rânduri de scaune a lui GLA care se va numi GLB în locul unei versiuni alungite a Clasei B, cum a procedat BMW cu Active Tourer şi Gran Tourer. În discuţie se află şi o posibilă versiune entry level cu trei uşi şi design de sine stătător, de coupe.

 
Iată calendarul apariţiilor noii game compacte:
Clasa B: toamna 2017
Clasa A cu cinci uși: aprilie 2018
Clasa A limuzină: octombrie 2018
CLA: aprilie 2019
CLA Shooting Brake: iulie 2019
GLB: septembrie 2019
GLA: aprilie 2020

 
Gama de motoare va suferi schimbări majore. În domeniul diesel, Mercedes spune nu în continuare motoarelor cu trei cilindri şi în zona entry-level va continua parteneriatul cu Renault şi va oferi dieselurile de bază de 1,5 litri care vor avea puterea uşor crescută de la 90 la 95 CP şi de la 110 la 122 CP.  Deasupra lor va debuta noul diesel de 2 litri de la Clasa E, dezvoltat de la început pentru a putea fi montat şi în poziţie transversală. Acesta va dezvolta 150, 163 şi 194 CP. Complet nouă este generaţia de motoare pe benzină de 2 litri în trei trepte de putere, cu 129, 156 şi 211 CP.

 
O schimbare majoră este şi la transmisie, cutia automată cu dublu ambreiaj cu șapte trepte urmând a fi înlocuită cu una cu nouă trepte capabilă să suporte un cuplu de până la 500 Nm.

Motor Mercedes
Există planuri și în privința propulsiei Plug-In Hybrid şi vor exista chiar două versiuni diferite. La Clasa A, un motor electric de 68 CP va fi amplasat între motorul convențional amplasat transversal și cutia automată cu 9 trepte. La modelele cu podeaua mai înaltă cum sunt GLA şi GLB, Mercedes va oferi un Plug-In Hybrid combinat cu o tracţiune integrală electrică. Un motor electric de 95 CP va antrena puntea spate şi datorită absenţei cardanului,  bateriile vor fi poziţionate între punţi. Mercedes promite o autonomie electrică de până la 100 km cu bateriile din noua generaţie.

 
O surpriză pregăteşte şi AMG care va oferi două versiuni la fel cum este cazul şi la alte modele Mercedes. A 40 AMG va dezvolta în jur de 300 CP în timp ce versiunea de top A 45 AMG va ajunge la 408 CP.

Aproape 20 de ani de transmisie față

În  toamna lui 1997, Mercedes lansa primul său model cu transmisie față. Cu structura sandwich care genera un centru de greutate înalt și cu suspensia spate moale, primul Clasa A s-a răsturnat în testul elanului. În februarie 1998, Mercedes a introdus standard sistemul ESP și a modificat suspensia spate, rezolvând problema. La faceliftul din 2001 a fost introdusă versiunea cu ampatament lung care nu a avut însă prea mare succes.După șapte ani și 1,1 milioane de unități vândute, în 2004 se lansează a doua generație care păstrează structura de tip sandwich și se extinde și cu versiunea minivan. Clasa B măsura aproape 4,50 metri față de numai 3,60 metri cât avea prima generație Clasa A. Tot la această generație apare și versiunea cu trei uși. Un facelift  a urmat în 2008 ocazie cu care s-a introdus și un sistem automat de parcare în permieră. În 2012 se produce marea revoluție o dată cu lansarea celei de-a treia generații. Aceasta renunță la structura tip sandwich și se poziționează complet diferit pe piață, dorind să atragă clientela tânără. Noul hatch de 4,30 metri a stat la baza noii familii de modele compacte: Clasa B, CLA, CLA Shooting Brake și GLA.

Adaugati comentariu