Viitorul supercar BMW se lansează în 2013

BMW este hotătărât să schimbe în viitorul apropiat concepția de supercar, iar primul pas în acest sens este conceptul BMW EfficientDynamics. Prototipul BMW Vision EfficientDynamics este un hibrid diesel care accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 4,8 secunde și emite 99 de grame CO2/100 km, toate performanțele obținându-se la un consum de numai 3,76 litri/100 km.

În urma unei discuții recente cu Ian Roberts, Sales&Marketing Director BMW, se pare că prețul pentru viitorul model de serie, al conceptului prezentat, se va situa în jurul valorii de 150.000 de Euro (aproximativ 200.000 $ în Statele Unite ale Americii). Este întradevăvăr o sumă destul de mare, dar comparând-o cu cea pe care Mercedes-Benz o va solicita pentru viitorul model electric, SLS AMG E-Cell – 250.000 $, pare o alegere ceva mai profitabilă.

Motorul electric de pe puntea față dezvoltă 82 CP, cel ce însuflețește puntea spate 52 CP, iar motorul turbo-diesel cu trei cilindri și tehnologie common rail, care vine să completeze uzina de putere a lui Vision EfficientDynamics, dezvoltă 163 CP. Cuplul motor poate fi repartizat diferențiat între punți, comandând separat motoarele în funcție de situația întâlnită, iar punctul culminant este reprezentat de cei aproximativ 800 Nm, care reprezintă cuplul motor maxim însumat, mare parte disponibil instant, când toate motoarele funcționează la capacitate maximă. Puterea maximă în acel caz a lui Vision EfficientDynamics este de 297 CP.

Când pedala de accelerație este apăsată hotărât, motoarele electrice pot intra într-un mod de funcționare la sarcină maximă, iar puterea maximă dezvoltată de automobil pentru o perioadă limitată de 30 de secunde atinge valori de 328 CP. În condițiile în care prototipul are o greutate de 1.450 kg, accelerarea de la 0 la 100 km/h se efectuează în doar 4,8 secunde. Așezat în scaunul de tip scoică din fibră de carbon și asigurat cu centurile în patru puncte, am simțit pe pielea noastră posibilitățile de accelerare ale modelului, în timpul a câtorva reprize de accelerare în linie dreaptă, pe pista de încercare din Leipzig. 

Bateriile pentru propulsia electrică sunt fabricate de către cunoscutul producător corean Kokam, care a conceput un bloc cu 91 de baterii litiu-ion, față de cele 96 ce echipau modelul prezentat în 2009. Potrivit lui Jürgen Greil, șeful acestui proiect, acestea operează la 384 volți și au rolul de a manageria funcționarea ambelor motoare spate (inclusiv alimentarea cu energie electrică a motorului termic). 

[Pentru mai multe detalii, puteți citi un test, în premieră pentru România, cu noul BMW EfficientDynamics, în numărul 110 – Decembrie-Ianuarie, al revistei AutoExpert]

Sursa:
www.autoblog.com
http://www.autoblog.com/2010/12/16/report-bmws-next-supercar-coming-in-2013-for-200-000/

Adaugati comentariu