Viziunea CEO-ul Mercedes-Benz România şi strategia pentru 2014

Pornind de la evoluţia pozitivă din 2013, evidenţiată de lansarea de produse inovatoare, crearea de experienţe de brand interesante, consolidarea parteneriatelor de afaceri şi valoarea adăugată oferită de serviciile After-Sales, CEO-ul Mercedes-Benz România, Boris Billich, împărtăşeşte viziunea şi aşteptările sale pentru noul an.

Începând cu luna iunie 2013, domnul Boris Billich a preluat poziţia de
CEO şi Preşedinte al Mercedes-Benz România.Previziunile pentru 2014: o uşoară creştere în industria auto

Ca prognoză pentru noul an,
domnul Billich şi-a exprimat aşteptările în timpul unei sesiuni de informare a
presei. Astfel, el prevede o uşoară creştere a cotei de piaţă, atât în
segmentul premium, cât şi pe piaţa auto, în general. Prin strategii dedicate,
Mercedes-Benz România îşi propune să atingă cele mai bune rezultate şi să consolideze
poziţia companiei în toate segmentele.

“În 2014 ne aşteptăm ca tot mai mulţi clienţi să opteze pentru achiziţionarea
unui autovehicul nou sau a unuia rulat. În acest sens, ne-am propus să facem
din 2014 un an chiar mai bun la nivel de vânzări şi servicii post-vânzare.
Suntem încrezători că strategia noastră va conduce la o creştere a satisfacţiei
şi a fidelizării clienţilor şi, în consecinţă, la creşterea cotelor noastre de
piaţă. În plus, am întâlnit în România o echipă puternică şi dedicată, iar împreună
suntem determinaţi să depunem toate eforturile pentru ca şi în 2014 să furnizăm
servicii de înaltă calitate şi produse de clasă mondială”, a declarat domnul Boris Billich, CEO al Mercedes-Benz România.

Menţinerea standardelor înalte
rămâne un obiectiv clar pentru 2014

Unul dintre principalele obiective ale Mercedes-Benz România continuă să
fie obţinerea unui nivel înalt de satisfacţie din partea fiecărui client.
Mercedes-Benz România îşi propune să depăşească în mod constant aşteptările şi
cerinţele clienţilor, trecând de la „clienţi satisfăcuţi” la „clienţi fericiţi”
şi parteneri pe termen lung, oferindu-le în permanenţă motive pentru a se
bucura de statutul de proprietar al unui autovehicul Mercedes-Benz.

Şi în 2014, Mercedes-Benz România va menţine cel mai ridicat nivel al
standardelor de calitate. Compania va continua să ofere servicii complete şi, în
acelaşi timp, să le personalizeze pentru toţi clienţii, indiferent dacă aceştia
sunt proprietari de autoturisme, autovehicule comerciale uşoare sau camioane.

2013 a însemnat un an bun în
vânzări pentru Mercedes-Benz România

În comparaţie cu 2012, vânzările de anul trecut au crescut semnificativ,
la nivel general, luând în considerare toate unităţile de business Mercedes-Benz
România. Evoluţia de ansamblu a companiei indică o tendinţă pozitivă şi o creştere
continuă, atât în ceea ce priveşte volumul, cât şi calitatea, setând standarde
mai înalte pentru obiectivele din anul 2014.

În ceea ce priveşte autoturismele, cu o creştere de 15% a
înmatriculărilor (faţă de 2012) şi o cotă de piaţă de 36% în segmentul premium,
Mercedes-Benz România a reuşit să se poziţioneze în 2013 ca lider în segmentul
său comparativ, pentru prima dată din 2004.

Acest rezultat a fost, de asemenea, generat de lansarea noului model –
CLA, care extinde şi mai mult gama Noii Generaţii de Modele Compacte – şi a
binecunoscutelor modele Mercedes-Benz Clasa E şi Clasa S. În acest an,
Mercedes-Benz România va continua să îşi extindă portofoliul de produse cu noi
modele de automobile (Clasa C, GLA, Clasa V, Clasa S-Coupé, CLS Facelift, Clasa
B Facelift), urmărind astfel să îşi menţină poziţia de lider şi continuând
trendul ascendent.

Mercedes-Benz România continuă să fie lider în segmentul de Autovehicule
Comerciale Uşoare de dimensiuni medii şi mari. Cu o cotă de piaţă de 21,2%,
activitatea diviziei de Autovehicule Comerciale Uşoare este axată pe oferirea
de soluţii personalizate pentru toate tipurile de afaceri şi pe susţinerea
clienţilor, în nevoile acestora de transport, cu produse care pot fi
considerate parteneri de încredere pentru activităţile lor de zi cu zi. Principalul
eveniment al anului 2013 a fost lansarea noului Sprinter care a influenţat în
mod semnificativ volumul de vânzări, în timp ce 2014 va fi dedicat lansării
noului Vito.

În cazul comercializării camioanelor, Mercedes-Benz România a crescut cu
succes cota de piaţă cu până la 20%, îmbunătăţindu-şi poziţia în clasamentul
pieţei de pe locul 4 până pe locul 2. Volumul ridicat de vânzări ale noilor modele
Actros şi, în special, ale camioanelor Euro VI, reprezintă doar unul dintre
indicatorii evoluţiei pozitive. Mercedes-Benz România este pregătită să menţină
aceleaşi rezultate bune şi în acest an, cu o gamă complet nouă de camioane din
toate segmentele: Antos, Arocs şi Atego.

Produsele şi serviciile post-vânzare oferite de Mercedes-Benz joacă un
rol-cheie în activitatea companiei pentru că performanţa în acest sens  determină în mod direct satisfacţia
clientului. Prin serviciile personalizate şi vânzările pieselor de schimb de
origine Mercedes-Benz, se asigură ciclul de viaţă al autovehiculelor. În
general, veniturile acestor activităţi în 2013 sunt mai puţin supuse fluctuaţiei
în comparaţie cu activitatea vânzării de autovehicule. Acest lucru este valabil
atât în cazul Centrelor Autorizate de Service, precum şi în cazul companiei Mercedes-Benz
România. Având în vedere această relativă stabilitate, contribuţiile serviciilor
post-vânzare sunt semnificative, nu doar în termeni de volum, dar şi în ceea ce
priveşte sustenabilitatea. În plus, contribuţia acestora este în continuă
creştere, în fiecare an, prin intermediul ofertelor inovatoare de produse şi promovarea
beneficiilor oferite de serviciile de calitate, în rândul clienţilor.

Mai mult decât atât, atunci când vine vorba de autovehicule noi, cum ar
fi Clasa C, GLA sau Clasa V şi sprijinul de specialitate pentru clienţii companiei,
serviciile post-vânzare pot consolida poziţia Mercedes-Benz pe piaţă.

În ceea ce priveşte obiectivele atinse în 2013, după sosirea în România
în a doua jumătate a anului, CEO-ul confirmă că multe dintre acestea vor
continua să fie urmărite în 2014, cu perseverenţă.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top