Din multe puncte de vedere, pentru cei care urmăresc cât de cât piața auto, un test cu o generație nouă VW Golf este un punct de interes. Cu atât mai mult dacă este vorba de o motorizare TDI.
- Tren de rulare foarte performant
- interior de calitate deosebita
- ergonomie buna
- spatiu interior generos
- vizibilitate excelenta
- Pret mare de achizitie
- design exterior usor tern
Nu-i un secret să spunem că românii au, fie din postura de proprietari, fie din cea de admiratori de pe margine (sau, mai rău, de la volanul altor mărci concurente) o apreciere aparte pentru inițialele TDI și pentru produsele grupului VAG „marcate“ astfel. Ba chiar aș putea să spun că 1.9 TDI în diferitele sale variante constructive a fost/este una dintre marile febleți automobilistice ale conaționalilor, modele precum Golf sau Passat (din diferite generații) blagoslovite cu acest logo invadând piața și stabilind noi repere într-ale fiabilității și gradului de mulțumire al utilizatorului.
Așa se face că mi-am dat întâlnire pentru un test cu ceea ce ar trebui să fie iterația actualizată a febleței românilor. Noul Golf însuflețit de motorizarea TDI de 2 litri, succesoarea de drept a arhi-întâlnitului peste tot 1.9 TDI. Noul Golf este la mare distanță față de primele generații, și nu e vorba doar de evoluția logică și inevitabilă, cât de faptul, de exemplu, că dacă acum 25-30 de ani a avea aer condiționat pe un Golf era semn de burghezie, acum Noul Golf îți oferă chiar și masaj în scaunele din față? N-o fi oare prea mult? Mă-ntreb, retoric, desigur, cât de „volks wagen“ (n. red. „mașină a poporului“) mai este acesta?
Despre cum arată ce-aș putea să spun? Cum s-o pun mai elegant? Dacă ești tata, sau ai a doua cifră din CNP 5 sau 6, e fix ce-ți trebuie! Un automobil cu o imagine destul de rece, sobru, cu un aer robust. Dacă ești un pic mai pretențios și a doua cifră din CNP e 8 sau 9 parcă ai fi vrut mai mult curaj, chiar și de la un constructor german. Noul Leon de ce-a putut să fie altfel? Ca să nu mai vorbesc de versiunea SC… Îmi permit un sfat, dacă te hotărăști să-ți cumperi unul și te afli în momentul configurării: fii atent la culoare! Alege o nuanță vie și neapărat jante de dimensiuni mari; n-o să-i revoluționezi prestanța, dar i-o poți îmbunătăți simțitor.
Interiorul este la ani-lumină față de conceptul care a dus la apariția primei generații. Am mai spus-o într-o ocazie și o repet, echipat generos, Noul Golf se poate lua de guler chiar și cu concurenții direcți ai fratelui nobil Audi A3. Materialele sunt de bună și foarte bună calitate, iar finisările cred că încă sunt obiect de studiu în „școlile“ concurenței. Atenție însă și aici la jocul cromatic! E un mizilic, poate, dar prea mult negru „îngrămădit“ la interior știrbește mult din caracterul cu puternice influențe premium (mă refer desigur la nivelurile superioare de echipare).
Trecând peste detaliile și finețurile de aspect, Noul Golf este un automobil matur din punct de vedere tehnologic. O platformă deosebit de bine echilibrată, setări ale șasiului care dovedesc încă o dată de ce este automobilul campion în istoria testelor comparative din clasa compactă. Fiind vorba de una dintre motorizările de top, Golf în versiunea 2.0 TDI vine cu punte independentă pe spate (spre deosebire de fratele mai pașnic 1.6 TDI, care are punte semi-rigidă). Iar acest aspect se traduce printr-o ținută de drum și mai bună, deși nu putem spune c-ar fi fost imperios necesar, judecând după cum se mișcă și cealaltă versiune constructivă. Indiferent de regimul de funcționare automobilul se simte foarte plăcut, împletind excelent fermitatea pe viraje cu exploatarea cotidiană surprinzător de confortabilă.
Iar cireașa de pe tort este asigurată chiar de către unitatea TDI care furnizează 150 CP într-o manieră foarte lejeră, fără a da vreo secundă impresia că s-ar chinui, cum este situația în cazul motorizărilor mai mici și umflate artificial pentru performanță. Rezerve însemnate de putere sunt disponibile mai mereu, transmisia etajată elaborat fiind și ea vinovată pentru acest aspect. Consumul este, cum altfel, un aliat al motorizării de 2 l, chiar și în cazul șoferilor mânați de impulsuri ceva mai agitate pe șosea.
Cu o valoare care nu depășește 5,5 l/100 km mixt, chiar și în regim alert, s-ar putea obișnui oricine, dar nu același lucru s-ar putea spune despre costurile de exploatare ale acestui propulsor, cheltuielile ce țin de impozit, asigurări și alte aspecte ce iau în considerare capacitatea cilindrică fiind ceva mai piperate decât erau în trecut. Și nici prețul de achiziție nu mai e chiar un aliat de bază, reinventarea continuă a Golf-ului având, pe lângă sumedenia de aspecte pozitive și lăudabile, și urmări prin conturi.
Date tehnice: | Volkswagen Golf |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 2.0 TDI |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1354/1860 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4255/1800/1450 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 380 (1450) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 2.0 TDI |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 1968 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 110(150)/3500 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 320/1750 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 216 |
0-100 km/h [s] | 8.6 |
Consum urban/extra/mixt | 5/3.6/4.1 |
Emisii CO2 [g/km] | 106 |