Volkswagen pune presiune pe Tesla și cumpără baterii de 20 de miliarde de euro

vw-id-buzz-concept autoexpert.ro

Volkswagen AG tocmai a alocat 20 de miliarde de euro pentru baterii. Este primul pas făcut de constructorul din Wolsburg pentru demararea unei campanii agresive de dezvoltare a mașinilor electrice în anii următori. Decizia vine pe fondul problemelor întâmpinate de Tesla în construcția mașinii electrice accesibile Model 3.

Volkswagen va dota 16 uzine să producă vehicule electrice până la sfârșitul anului 2022, anunță Bloomberg. La ora actuală, doar trei fabrici sunt capabile de asemenea tip de producție. Constructorul german intenționează să construiască 3 milioane de mașini anual până în 2025, iar pentru asta, și-a asigurat deja parteneriate cu Samsung SDI Co., LG Chem Ltd. și Contemporary Amperex Technology Ltd. pentru baterii în Europa și China și vizează o înțelegere cu un producător din America. Producătorul de baterii CATL din China, cu care VW a confirmat semnarea unui parteneriat, ia în considerare deschiderea unei uzine de acumulatori în Europa.

Volkswagen baterii

Trei noi modele are Volkswagen pe listă până în 2018. Începând cu anul viitor, Volkswagen are un plan care pare, la ora actuală, nerealist, dar nemții spun că au resursele necesare: vor să producă lunar câte un vehicul electric, a anunțat CEO-ul companiei, Matthias Mueller. “Așa vom oferi cea mai mare flotă de mașini electrice din lume.” Toate se vor regăsi sub umbrela sub-brand-ului I.D. Hatchback-ul Neo va fi lansat în 2020. Audi, unul dintre membrii Grupului Volkswagen, va trimite pe piață, în cea de-a doua parte a anului acesta, SUV-ul E-Tron.

Planurile constructorului din Wolsburg sunt similare cu cele anunțate de Tesla, care a demarat tratative pentru achiziționarea de celule litiu-ion de la Panasonic. Dar cheltuielile nemților le depășesc pe cele efectuate de americani cu peste 40%. Volkswagen nu ia în considerare producția de baterii. “Nu este de competența noastră”, spune Mueller. “Alții o pot face mult mai bine ca noi.”

Autoritățile germane au pus presiune pe Volkswagen să reducă emisiile, după ce compania a fost implicată în Dieselgate și, mai recent, Monkeygate. Marele rival din segmentul de volum, Toyota, a ales retragerea versiunilor diesel din gamă în Europa. Chiar și cu un sub-brand eco, problemele companiei sunt departe de a se fi încheiat. Volkswagen depune acum eforturi uriașe pentru a-și asigura resursele necesare de cobalt, un component vital pentru bateriile moderne. Accesul la acest metal este o problemă majoră nu numai pentru VW, ci la nivelul întregii industrii.

Adaugati comentariu