Strategia „În China, pentru China“ a mărcii Volkswagen capătă o formă vizibilă. La ediția din acest an a Salonului auto de la Shanghai (23 aprilie – 2 mai), cele trei joint-venture-uri chineze ale VW vor prezenta concepte electrice. În centrul atenției se află un notchback electric, de la FAW-Volkswagen, un SUV electric din segmentul B cu autonomie extinsă datorită tehnologiei range extender (EREV), de la SAIC VOLKSWAGEN, precum și un SUV pur electric de la Volkswagen Anhui. Toate cele trei concepte întruchipează noul ADN al mărcii Volkswagen în China, atât în ceea ce privește tehnologia și designul, cât și în privința timpului de dezvoltare, care a fost redus cu mai mult de 30%.
Conceptele prezentate la Shanghai aparțin grupului „new energy vehicles“ (NEV). În China, această categorie include vehicule complet electrice, precum și modele cu propulsie hibridă plug-in și cu range extender. Numai în grupul NEV-urilor, Volkswagen va lansa peste 20 de modele până în 2027, permițând companiei să ofere mașina (parțial) electrică potrivită fiecărui cumpărător.
„Strategia «În China, pentru China» ne-a adus pe drumul cel bun. Scopul nostru este să rămânem principalul constructor auto internațional din China – chiar și în era vehiculului inteligent conectat, a declarat Thomas Schäfer, CEO al mărcii Volkswagen. Avem tot ceea ce este necesar pentru succes: timpi de dezvoltare mai scurți, parteneri puternici, dezvoltare locală sofisticată, producție și infrastructură, precum și produsele și inovațiile potrivite pentru clienții noștri chinezi. Este exact ceea ce vom demonstra la Shanghai cu aceste concepte aflate aproape de faza producției.“