VW I.D. Buzz Concept: Microbus reeditat, 100% electric și autonom

VW I.D. Buzz Concept readuce la viață clasicul Microbus, apelând la ultimele tendințe din industrie: propulsie electrică și conducere autonomă. Versiunea de serie va sosi în 2022.

Reintepretarea modernă a legendarului Bulli (Microbus), precursorul MPV-ului Multivan din zilele noastre, are o lungime de 4,94 m, o lățime de 1,98 m și o înălțime de 1,96 m, cu un ampatament de 3,3 m. Dimensiunile generoase promit mult spațiu pentru cele șase locuri. Scaunele sunt modulare și pivotante, cele din rândul central putând fi transformate în măsuțe, iar cele din spate în pat.

Și spațiul de încărcare este extrem de generos. VW I.D. Buzz Concept poate găzdui între 660 și 4.600 litri de bagaje, în timp ce în zona frontală se regăsește un portbagaj suplimentar, de 173 litri.

vw-buzz-2

Designul îmbină elementele retro impuse de renumele înaintașului Bulli T1 cu detalii futuriste precum blocurile optice full-LED nefiresc de subțiri, camerele video cu rol de oglinzi retrovizoare sau jantele de 22 inch.

Construit pe platforma modulară MEB (Modularer Elektrobaukasten), menită să dea naștere unei întregi game de modele electrice din 2020, VW I.D. Buzz Concept este propulsat de două motoare electrice de câte 201 CP, unul frontal și unul posterior, montate direct pe axele corespondente. Puterea totală a ansamblului este estimată la 275 kW (374 CP). Viteza maximă este de 160 km/h, iar accelerația de la 0 la 100 km/h durează 5,3 secunde.

În această configurație, VW I.D. Buzz Concept dispune, practic, de tracțiune integrală. VW promite și o variantă cu tracțiune spate, animată de un singur motor electric posterior de 270 CP (cu o baterie de 83 kWh).

vw-id-buzz-concept (4)

Pachetul generos de baterii Li-Ion are o capacitate de 111 kWh și este montat direct pe șasiu, sub podea, pentru un centru de greutate cât mai coborât. Puntea din spate este pneumatică. Nu vor exista probleme legate anxietatea indusă de distanțele scurte parcurse în general de mașinile electrice, autonomia maximă depășind pragul de 600 km.

vw-id-buzz-concept (1)

Dacă se apelează la stațiile de mare putere de 150 kW, promise de VW, timpul de reîncărcare pentru atingerea a 80% din capacitatea totală de stocare a bateriei este estimat la numai 30 minute.

VW va oferi și funcții de conducere complet autonomă, preconizate pentru producția de serie până în 2025. Acestea sunt reunite sub umbrela sistemului I.D. Pilot. Un ansamblu complex de lasere, radare, senzori cu ultrasunete și camere video vor completa datele primite de la traficul din cloud pentru a permite rularea fără intervenția șoferului.

În modul autonom, activat prin apăsarea logo-ului VW de pe volan, volanul se retrage în planșa de bord, iar scaunele din față se rotesc la 180 de grade pentru ca șoferul și pasagerul din dreapta să poată socializa cu pasagerii din spate. Luminile ambientale își schimbă, de asemenea, intensitatea, pentru a crea o ambianță mai relaxantă.

vw-id-buzz-concept (3)

Adaugati comentariu