VW ID.1- mașina electrică cu preț sub 20.000 euro

VW ID.1

Succesorul lui VW e-Up, Skoda Citigo e iV și Seat Mii electric nu se va baza pe o platformă construită de Seat cum era planul inițial ci pe una dezvoltată de VW. Primul model pe această platformă va fi VW ID.1 în 2023 și va costa sub 20.000 euro. VW speră ca VW ID.1 să devina referința mașinilor electrice de oraș.

Foto: Quattroruote

După Dieselgate, VW a înțeles că trebuie să ia măsuri radicale și că trecerea la mobilitatea electrică este o prioritate absolută. În acest scop, concernul german a umblat la pușculiță și a pus pe masă 33 miliarde euro pentru dezvoltarea unei game complet electrice până în 2024. Din acești bani, 11 miliarde sunt rezervate mărcii VW plus alte 8 miliarde euro alocate pentru investiții în alte tehnologii ale viitorului.

Mărimea acestor fonduri arată cât de importantă este familia ID pentru gigantul german și de aceasta va depinde succesul mărcii în anii viitori.

Ca și în cazul altor producători, epidemia de coronavirus a pus o frână serioasă în calea lansării lui VW ID.3 primul model al familiei. Uzina VW din Zwickau a fost închisă o lună și jumătate pâțnă pe 20 aprilie și la fel și uzinele de componente.
Apoi, lansarea lui VW ID.3 a fost dată peste cap și de anularea Euro 2020 pe care VW vroia să îl folosească ca suport de marketing pentru lansarea europeană. De aceea, totul a trebuit să fie regândit.

Familia ID va include SUV-uri, sedanuri, SUV-uri coupe dar și o reeditare a faimosului VW Bulli. Toate aceste modele se vor baza pe platforma lui ID.3

Citește prezentarea detaliată a lui VW ID.3 

Însă asta nu este tot. Sub ID.3 care este un model de clasă compactă, VW plănuiește un model de clasă mini care va avea propulsie exclusiv electrică.

Acesta va fi dezvoltat pe o platformă separată de cea MEB utilizată pentru ID.3 și toate derivatele ei.
Va fi o platformă de genul MEB A0 exact cum s-a întâmplat în cazul platformei convenționale MQB care a primit o derivată simplificată MQB A0 pentru modelele de clasă mică VW Polo/T-Cross, Seat Ibiza/Arona și Skoda Kamiq.

MEB A0 va fi utilizată atât pentru VW ID.1 cât și pentru modelele paralele de la Skoda și Seat.
Inițial trebuia ca platforma MEB A0 să fie dezvoltată de Seat pentru tot concernul însă în ultimul moment VW s-a răzgândit și va fi dezvoltată de marca VW.

Nu știm dacă plecarea lui Luca de Meo la Renault a cântărit cu ceva în decizia lui VW sau a fost pur și simplu o coincidență.

Noile modele vor rămâne în continuare în clasa mini dar vor avea un gabarit ușor mai mare. Este de așteptat ca VW ID.1 să măsoare 3,60 m în lungime față de 3,55 m în prezent.

Pentru că VW ID.3 va apărea abia în 2023, este prea devreme să existe chiar și prototipuri funcționale. De aceea, randările realizate pe computer reprezintă deocamdată doar o idee despre cum ar putea arăta VW ID.1.

Unele informații avem pentru că VW a dezvăluit intenționat alura viitorului model electric de oraș în felicitarea trimisă la Crăciunul trecut.

Fiind dezvoltată pe o platformă special dedicată propulsiei electrice, partea frontală este foarte compactă, roțile sunt amplasate în colțurile caroseriei, suprafețele vitrate sunt generoase, iar în spate o bandă LED unește stopurile conform noilor tendințe de design.

VW ID.1

Roțile amplasate în colțuri și partea frontală scurtă vor permite un grad mare de utilizare pentru interior din lungimea totală astfel că spațiul interior va fi generos pentru un mini.

Din prima randare pe computer se observă un parbriz destul de înclinat, ca la un minivan, iar grila frontală nu există deoarece nu este nevoie de răcire și pentru că motorul este amplasat în spate.
Ne așteptăm la un design minimal deoarece VW va tăia costurile la maxim pentru a ajunge la un preț final sub 20.000 euro pentru versiunea de bază.

Astăzi, Skoda Citigo e iV începe de la 19.990 euro, în timp ce VW e-Up este cu 2.000 euro mai scump.

Va exista o singură versiune de motor care va antrena puntea spate la fel ca și la VW ID.3 și două tipuri de baterii: una de 24 și una de 36 kWh. Se discută și despre o posibilă baterie cu fier în loc de Li-ion, care ar fi mai ieftină în producție.

În prezent, VW e-Up are o baterie de 36,8 kWh brut (32,3 kWh net). Cu această baterie, Skoda Citigo e iV a obținut o autonomie de 293 km în oraș, extrem de competitivă.
Probabil că bateria mai mică de 24 kWh va oferi 200 km autonomie în oraș, ceea ce este mai mult decât suficient pentru călătorii urbane zilnice.

Adaugati comentariu