VW nu va putea livra anul acesta toate cele 30.000 VW ID.3 1St Edition

productie VW ID3

VW a avut probleme cu software-ul la noul VW ID.3 peste care s-au adăugat cele legate de epidemia de coronavirus. Sunt deja 30.000 comenzi pentru VW ID.3 1St Edition dar ritmul actual al producției nu va permite livrarea tututor anul acesta. 

Conform oficialilor VW, 30.000 clienți au achitat un avans de 1.000 euro pentru a-și asigura unui exemplar VW ID.3 din seria limitată de lansare 1St Edition.

Producția a început într-un ritm mai redus pe 4 noiembrie 2019, ajungând la 150 unități din 7 ianuarie 2020. Pe 18 martie însă, VW a oprit producția la mai multe uzine printre care și cea din Zwickau unde se produce ID.3.

Producția a fost reluată pe 20 aprilie la uzina din Zwickau cu o cadență mai redusă, de 50 exemplare pe zi. Conform informațiilor furnizate de revista germană auto motor und sport, cadența de 50 exemplare va continua până la finalul lunii august.
Din septembrie se va reveni la cadența inițială de 150 unități pe zi.

Am făcut o socoteală simplă pentru a vedea dacă pot fi onorate toate cererile.
Între 7 ianuarie și 18 martie sunt circa 50 zile lucrătoare x 150 mașini înseamnă 7.500 unități. Alte 500 de unități au fost produse în noiembrie și decembrie 2019, deci în total 8.000.

Din 20 aprilie și până la final de august mai sunt încă 94 zile lucrătoare x 50 mașini rezultă un total de 4.700 unități

Iar dacă de la 1 septembrie se revine la cadența de 150 mașini pe zi, atunci s-ar mai putea produce în 85 zile lucrătoare x 150 mașini pe zi încă 12.750 unități.

Așadar, în cel mai fericit caz, VW ar putea avea la final de an 25.450 unități VW ID.3 1 St Edition ceea ce înseamnă că nu va putea onora în acest an toate cele 30.000 comenzi pentru care clienții au plătit avansul.

Dincolo de cifre, mai există și alte probleme legate de software.
Până la oprirea producției în 18 martie, toate modelele VW ID.3 nu aveau instalat softul final. VW ID.3 este prima mașină a grupului VW construită pe noua platformă electrică MEB care dispune de un software complet nou ce permite și actualizare ulterioară la fel ca la modelele Tesla.

Pentru a nu irosi timp, VW a preferat să producă mașinile fără soft acesta urmând a fi instalat ulterior.
Spre deosebire de alți producători de mașini electrice, VW nu are probleme cu livrările de baterii având suficiente baterii. Seria de lansare 1St Edition are o baterie de 58 kWh.

Citește toate informațiile și prețurile lui VW ID.3 

La prima prezentare statică anul trecut în mai 2019, VW anunțase că VW ID.3 va fi disponibil în aprilie 2020. Apoi s-a amânat pentru iunie 2020 și lansarea trebuia să aibă loc înainte de începerea Campionatului European de Fotbal unde VW era sponsor important.

Ultimele informații anunță că mașina se va lansa în vara acestui an fără a se preciza exact luna. Este însă de așteptat să apară clienți noi deoarece epidemia de coronavirus va accelera cererea de mașini eco.

În timpul perioadei de carantină impuse în multe țări din Europa, nivelul de emisii poluante a scăzut dramatic și tot mai mulți oameni se gândesc să renunțe la mașinile cu combustie internă în favoarea celor electrice.

Pe lângă toate aceste probleme VW mai are și un aspect logistic de rezolvat. Unde să depoziteze toate aceste mașini până va începe vânzarea?

În Altenburg, la 30 km de uzina din Zwickau, există un vechi aeroport unde VW poate depozita între 5.000 și 8.000 surprinse în fotografie de firma germană de închirieri mașini electrice nextmove.de.

Apoi, la Raum, tot lângă Altenburg, VW mai poate depozita încă 1.000 mașini. Și tot aici, VW a montat corturi încălzite pentru instalarea de software la mașinile deja produse.

Întârzierea lui VW ID.3 i-a determinat pe cei de la VW să mai vândă încă modelul VW e-Golf care și în acest moment se poate configura.

De asemenea, oferta electrică a lui VW este completată de noul VW e-Up care beneficiază de o baterie cu capacitate aproape dublă față de vechea generație.

Adaugati comentariu