Xiaomi SU7 Ultra a devenit cel mai rapid sedan electric de lux pe Nordschleife. Recordul a fost stabilit cu un exemplar de serie dotat cu pachet opțional pentru circuit.
Deși are nume de smartphone, Xiaomi SU7 Ultra este un sedan electric extrem de performant. Cele trei motoare dezvoltă împreună 1548 CP și 1770 Nm. Acestea îi permit să atingă suta de km/h în 1,98 s, viteza maximă depășind 350 km/h. Și frânele sunt extrem de performante, distanța de oprire 100-0 km/h fiind de 30,8 m.
Întreg ansamblul a fost proiectat special pentru Nurburgring. Astfel, sistemul de răcire a fost dimensionat de așa natură încât să permită parcurgerea a două bucle Nordschleife fără supraîncălzirea bateriei.
Xiaomi SU7 Ultra este un sedan de clasă mare, cu o lungime de 5 metri. Ca să ai un reper, este fix la fel de lung ca BMW-ul Seria 5. Coeficientul aerodinamic este excepțional de redus, având o valoare de 0,195, iar utilizarea elementelor din fibră de carbon reduce greutatea față de versiunile de bază cu 500 kg! La viteză maximă, forța de apăsare ajunge la 2145 kg.
SU7 Ultra și virajul Xiaomi
În aceste condiții, sedanul electric de lux a reușit să doboare recordul în segment pe turul buclei de nord a celebrului circuit. Noul record este de 7:04.957 minute. Xiaomi a semnat un parteneriat strategic cu Nurburgring în urma căruia o nouă porțiune de pe traseul Grand Prix a fost denumită oficial „Virajul Xiaomi”.
Actualmente, recordul absolut pe Nordschleife aparține prototipului Le Mans (LMP1-h) Porsche 919 Hybrid EVO. Antrenat de un sistem de propulsie care alătură un motor termic de 720 CP și două electrice de 440 CP și având o greutate fără fluide de 849 kg, acesta a stabilit un timp de 5:19.546 min. Recordul a fost realizat în iunie 2018, adică acum fix 7 ani, avându-l drept pilot pe Timo Bernhard.
➡ Citește aici toate informațiile despre SU7! 💡
Dintre modelele cu drept de circulație pe stradă, Mercedes-AMG One este cel mai rapid. Pilotat de Maro Engel, acesta a ridicat ștacheta la 6:29.090 min. Modelul are un sistem de propulsie hibrid de 1063 CP inspirat din cele de F1.