Ampatament lung pentru China

Mercedes E-Class L

Chinezii le preferă mai lungi: câteva modele speciale, cu ampatament lung sunt prezentate la Salonul Auto de la Beijing, special pentru a satisface piața chineză.

Dar asta nu este o surpriză: una dintre cele mai mari piețe de desfacere pentru producătorii de mașini, China, preferă cele mai mari și mai personalizate exemplare de autoturisme. Explicația este aceea că, mai mult decât oriunde în lume, în China mașinile sunt conduse de șoferi angajați special pentru asta, de aceea spațiul pentru locurile din spate trebuie să fie suficient de mare. Drept urmare, în dorința de a acapara cote cât mai mari, producătorii dezvoltă modele cu ampatament lung special pentru asiatici. Trei dintre cei mai apreciați producători europeni au expus variante speciale ale mașinilor de serie la salonul din acest an.

Începem cu Audi care a lansat varianta lungă a modelului A4. Aceasta are ampatamentul mai mare cu 4 cm decât generația anterioară, însă greutatea mașinii a scăzut cu 110 kg. Și mai interesant este coeficientul de rezistență la aer, care are valoarea de 0.23! Raportat la varianta de serie, ampatamentul a crescut cu 9 cm, toți regăsindu-se în spațiul pentru genunchi disponibil în spate. După cum era de așteptat, varianta lungă a modelului poate fi echipată cu cele mai avansate sisteme disponibile pe A4, incluzând displayul digital Audi virtual cockpit, stopuri Matrix LED cu semnalizări dinamice și faruri xenon plus. Motoarele disponibile sunt alimentate exclusiv cu benzină, au o capacitate cilindrică de 2 litri și pot dezvolta fie 190 CP, fie 252 CP.

2016 Audi A4 L

BMW a adus la Beijing varianta lungă a SUV-ului X1. Este un model important pentru bavarezi, atât la nivel mondial, cât și pe piața chineză: peste 800.000 de exemplare au fost comercializate în lume, un sfert din ele fiind vândute doar în China. Pentru a le mulțumi, BMW va produce o variantă cu ampatament lung chiar la fabrica din Shenyang. Acesta poate fi echipat fie cu unul dintre motoarele pe benzină de 136 CP, în 3 cilindri sau 231 CP, fie cu dieselul de 192 CP.  Un fapt interesant este că bavarezii nu au modificat doar ampatamentul, și implicit lungimea totală, ci și înălțimea și lățimea modelului. Astfel, varianta L este mai lungă cu 8 cm, mai lată cu 2 cm și mai înaltă cu 4 cm, toate dimensiunile regăsinde-se în interiorul mai spațios.

2016 BMW X1 L

Ajungem la Jaguar, care a dezvoltat varianta lungă a apreciatului XF. Numită XFL, aceasta răsfață pasagerii de pe banchetă cu un spațiu pentru picioare crescut, grație ampatamentului mărit cu 14 cm. Atenția acordată pasagerilor din spate continuă, prin instalarea ecranelor de 8 inci și a hub-ului digital wireless pentru căști. Mai mult, climatizarea poate fi reglată separat pe 4 zone, iar habitaclul beneficiază de sistem de ionizare. Nu numai confortul, ci și siguranța pasagerilor de pe banchetă este atent studiată: un sistem nou-nouț monitorizează traficul din spate, avertizând ocupanții mașinii să nu deschidă ușa. Dacă producătorii din toată lumea ar integra acest sistem, poate mai puțini bicicliști ar sfârși tăvăliți de ușile care li se deschid în față.

2016 Jaguar XF-L

Încheiem pledoaria cu Mercedes care lansează în China un E-Class lung și dotat. Cei 14 cm în plus se reflectă, la fel ca și la celelalte două modele, în confortul de pe banchetă. Spațiul pentru genunchi a crescut cu 13,4 cm iar ușile au fost mărite, pentru a facilita accesul. Odată ajunși pe banchetă, pasagerii sunt răsfățați de două ecrane rabatabile și de cele 64 de culori selectabile ale iluminării ambientale. Consola centrală adăpostește un spațiu iluminat, port USB, touchscreen, încărcător wireless pentru telefon, suprafață încălzită și suporți extensibili pentru pahare, cu control al temperaturii.

Adaugati comentariu