Harley Davidson XG750R – maestrul glisadelor

Harley Davidson XG 750R

Harley Davidson. Ce vă inspiră? Un stil de viață. Motociclete mari, comode, capabile să parcurgă zeci de mile fără stres. Dar nu numai. Harley ia startul de peste 40 de ani în competițiile de dirt și șosea. Iar acum, prezintă un model bazat pe originalul din 1970, capabil să ridice nori de praf în viziera concurenței.

De ce bazat pe vechiul model? Pentru că Fiat 500, pentru că VW Beetle și pentru că Mini Cooper. Pentru că designurile bune nu trebuie să moară. Pentru că Harley știe, poate, mai bine decât oricine, să creeze punți între trecut și viitor.

Harley Davidson XG 750R

Totuși, doar desenul mai aduce aminte de vechea școală. Tehnica derivă din cea a modelelor de șosea ”Harley Street”, care a fost prezentată acum câțiva ani. Motorul, spre exemplu, este răcit cu apă (spre deosebire de strămoșul său) și dispune de 2 cilindri în V, la 60 de grade. Alezajul și cursa sunt 85 x 66 mm, iar supapele de admisie sunt confecționate din titan.

Harley Davidson XG 750R

Dincolo de aptitudinile riderului, controlul unui astfel de bolid necesită ajutor în plan tehnic, de aceea americanii au mers pe ampatamentul de 55 de inci (1400 cm), pentru a-i asigura o distribuție a maselor de 50:50. Mai mult, pentru tracțiune optimă și greutate minimă, roata din spate este prinsă de cadru printr-un braț oscilant de 20 de inci (51 cm) din oțel rectangular și ”potolită” de un singur amortizor.

Harley Davidson XG 750R

Americanii își vor prezenta modelul în week-end și tot atunci vom afla mai multe detalii legate de preformanțele sale. Până atunci, ca să treacă mai ușor timpul, să ne clătim ochii cu fotorgafiile oficiale și să aruncăm o privire peste datele modelului Street 750, din care provine.

Sursa: cycleworld

 

 

Adaugati comentariu