Suzuki Baleno crash test: 3 stele mari

2016 Suzuki Baleno Crash Test (1)

După testul la care-a fost supusă noua Toyota Prius, a venit rândul lui Suzuki Baleno să-și arate performanțele. Deși anul trecut ar fi fost considerat un semi-eșec, în condițiile noilor modalități de testare, rezultatul nu este unul dezamăgitor.

Încadrat la clasa supermini de către EuroNCAP, noul Baleno a obținut 3 stele dintr-un maximum de 5. Nu-l putem compara încă cu vreunul dintre competitori, pentru că niciun alt model din segment nu a fost încă testat folosind actuala metodologie.

Ocupanții adulți sunt protejați în proporție de 80%, copiii beneficiază de 73% protecție, pietonii – 65% iar sistemele de asistență au primit un punctaj de numai 25%. După cum se poate observa, sistemele de asistență ocupă o pondere însemnată în cazul noii metodologii de testare, fapt care va depuncta masiv mașinile mai ieftine, care nu le au în dotare în varianta de bază. De exemplu, Baleno dispune doar de reminder pentru cuplarea centurii de siguranță în echiparea de bază, deci a fost depunctat puternic la capitolul sistemelor de asistență.

2016 Suzuki Baleno Crash Test (1)

Totuși, modelul dispune de sistem de frânare automată în oraș și în afara localității, ca parte componentă a pachetului opțional ”Radar Brake Support”. Dotat astfel, Baleno și-a crescut ratingul la 4 stele. O eventuală prezență pe lista de opțiuni a sistemului de asistență la părăsirea benzii de rulare l-ar fi ajutat să ridice și mai mult ștacheta.

În concluzie, dacă optați pentru un Suzuki Baleno de bază, veți beneficia de protecție de 3 stele. Dacă îi adăugați și pachetul ”Radar Brake Support”, atât călătorii cât și pietonii își vor crește gradul de protecție la 4 stele. Noul sistem de tstare este suficient de detaliat și complex pentru a permite oricărui client să-și aleagă gradul de echipare care i se potrivește.

Adaugati comentariu