Test drive Ford Transit 2014

 

Tranzit mondial

ford transit (6)

Ford a declanşat ofensiva vehiculelor comerciale, acţiune care va avea ca rezultat înnoirea (şi suplimentarea) completă a gamei în mai puţin de doi ani de zile. Ultimul sosit, cel mai mare vehicul din portofoliu, Transit, a fost  testat de noi în Barcelona.

 Pentru a elimina din start nelămuririle unora vis-a-vis de numele adoptate de către cei de la Ford în cazul vehiculelor comerciale, vom reaminti pe scurt aspectele principale. Sunt urmărite două mari direcţii: Tourneo (linia de vehicule comerciale pentru pasageri) şi Transit (autovehiculele destinate transportului de mărfuri). Acestea se aplică vehiculelor comerciale mici din gama Ford : Connect, Custom şi lui Courier (model complet nou, ce urmează a fi lansat în 2014). Peste toate acestea, pe ˝scara evoluţiei˝, se situează marele Transit (şi atât!).

ford transit (13)

Am avut ocazia să testăm noua generaţie a celui din urmă la evenimentul de lansare internaţională ce s-a desfăşurat la Barcelona. Cu o carieră care s-a concretizat în peste şapte milioane de unităţi comercializate de la debutul din 1965, Transit se află la una dintre cele mai importante borne ale istoriei sale. Asta pentru că modelul va fi comercializat la nivel mondial, pe toate pieţile pe care este prezentă compania, inclusiv în Statele Unite ale Americii, iar datorită multitudinii de opţiuni de configurare, asupra cărora vom reveni, vor fi posibile peste 450 de combinaţii de caroserie-motorizare-sistem de tracţiune.

ford transit (5)

În SUA, Tranzit va fi produs la fabrica din Kansas City, unde este construit şi modelul F150, şi va înlocui gama nord-americană E-Series, în vreme ce producţia europeană se va desfăşura în Turcia, la uzina Ford Otosan din Kocaeli. Noul vehicul comercial se aliniază astfel tendinţele de globalizare a produselor, adoptată de Ford, urmând direcţia lui Focus sau a noii generaţii Ford Mondeo.

Pentru dezvoltarea noii utilitare de dimensiuni generoase, inginerii au efectuat teste care au echivalat cu 11 milioane de kilometri parcurşi; mai mult, pentru o înţelegere cât mai corectă a nevoilor noilor utilizatori, încă din stadiul de dezvoltare, 500.000 de kilometri de teste au fost parcurşi de clienţi, care au exploatat astfel vehiculele după nevoile lor reale.

ford transit (12)

Pe lângă toate caracteristicile urmărite în proiectare, o importanţă deosebită a fost acordată şi operaţiunilor de întreţinere/mentenanţă şi celor de service-are a vehiculului (intervenţiile neprogramate). Intervalul de revizie a fost stabilit la 50.000 km sau 2 ani de zile, în timp ce contra sumei de 372 euro (cu TVA) se poate achiziţiona un pachet ce conţine două revizii. A fost optimizat de asemenea şi timpul necesar pentru mentenanţa planificată la peste 150.000 km (redus de la 5,4 la 4,2 ore, comparativ cu generaţia precedentă a lui Transit).

ford transit (4)

 

Până la 15,1 m3 de încărcătură

ford transit (11)

Capacitatea de transport a lui Transit este esenţială. Ca şi versiuni de echipare a şasiului avem: Van, Double-cab-in-van, Kombi, Kombi van, autoşasiu cabină simplă, autoşasiu cabină dublă sau autoşasiu schelet. Vom zăbovi în primul rând asupra caracteristicilor constructive variate, care contribuie esenţial la cele peste 450 de combinaţii posibile de Transit. În cazul lui Van (Furgon) modelul este disponibil cu trei variante de lungime a ampatamentului (3.300, 3.750 sau 3.954 mm), trei variante de lungime totală (5.531, 5.981 sau 6.704 mm) şi două variante de înălţime a caroseriei (2.547 sau un maxim de 2.780 mm). Spre exemplu, dacă se optează pentru maximum în cazul celor trei dimensiuni despre care am precizat, discutăm despre versiunea Ford Transit Van Jumbo, care poate primi în compartimentul de marfă o încărcătură cu un volum de 15,1 m3 şi cu o masă maximă admisibilă de 4.700 kg (în general, comparativ cu generaţia precedentă, spaţiul disponibil pentru marfă a fost majorat în medie cu 10%).

ford transit (7)

Exact aceleaşi caracteristici sunt disponibile şi pentru versiunile de pasageri, Transit Bus, care pot găzdui 12 pasageri (în cazul caroseriei cu ampatament de 3.300 mm), 15 pasageri(ampatament de 3.750 mm) sau 18 pasageri (3.750 mm ampatament şi o lungime totală de 6.704 mm).

ford transit (1)

Pentru Transit Şasiu cabină simplă, de exemplu, lungimea totală poate varia între 5.572 mm şi 7.577 mm, iar ampatamentul poate avea 3.504/3.953/4.522 mm. Puntea spate, atât în cazul versiunilor furgon sau persoane, dar şi în cazul celor şasiu-cabină poate avea o configuraţie cu roată simplă sau cu roţi jumelate (ansamblu dublu de pneuri).

ford transit (10)

Transmisia cuplului motor produs de unitatea Duratorq TDCi de 2,2 litri se poate face fie către puntea faţă, fie către cea spate sau se poate opta pentru un sistem de tracţiune integrală, deci iarăşi putem spune că este practic imposibil să nu găseşti o variantă optimă pentru nevoile tale de transport. Motorizarea diesel este singura disponibilă, dar vine în trei versiuni de putere, de 100 CP, 125 CP sau 155 CP, ultimele două respectând deja normele de poluare Euro VI. Transmisia disponibilă este una manuală cu şase rapoarte, iar versiunile Transit ECOnetic promit un consum de combustibil de doar 6,4 l/100 km.

Realitatea nu este la fel de generoasă, în sensul că în testul nostru consumul de combustibil nu a scăzut sub valoarea de 10 l/100 km. Totuşi, trebuie precizat că am condus un Transit Jumbo şi o versiune de cabină-şasiu lungă, fiecare încărcat cu câte 450 kg. Ce am remarcat pozitiv în exploatare este modul foarte intuitiv şi uşor în care se conduce, apropiat de un turism; cu diferenţele clare de gabarit. Vizibilitatea este de-a dreptul excelentă, fiind o mare bilă albă, chiar şi pe străduţele înguste, furgonul de 6,7 m fiind ˝strecurat˝ facil. Aş spune chiar că acesta, împreună cu intervalul de efectuare al reviziilor şi cu implicaţiile lor financiare, sunt marile atuuri ale noii generaţii Transit, pe lângă cele de versatilitate, înşirate anterior.

ford transit (2)

Şi pentru şoferul unui astfel de model viaţa poate deveni destul de roz. Habitaclul este foarte bine organizat, arhitectura fiind împrumutată şi adaptată de la gama de autoturisme Ford, iar izolarea fonică a primit o atenţie specială. Volanul este reglabil atât pe înălţime cât şi pe adâncime, fiind foarte uşor să găseşti poziţia ideală pentru condus, deci implicit drumurile lungi pot fi parcurse cu un grad sporit de relaxare. Pentru pretenţioşi, utilitara poate fi echipată cu o serie de funcţii de confort, precum Ford SYNC, Cruise Control adaptiv, sistem de avertizare a părăsirii benzii de rulare, cameră video pentru mers cu spatele, sistem de control al balansării remorcii, control adaptiv al greutăţii sau sistem de asistenţă la pornirea în rampă.

ford transit (3)

Cea mai accesibilă versiune a noului Transit este o cabină-şasiu cu tracţiune faţă, cu un ampatament de 3.954 mm (roată simplă spate) şi motorizare de 100 CP, care costă 24.056 euro cu taxe incluse. Cel mai scump Transit, analizând lista oficială de preţuri, este Bus de 17+1 locuri, punte spate motoare cu roţi jumelate, ampatament de 3.750 mm şi 155 CP, care costă 50.654 euro (taxe incluse).

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top