10 motoare diesel care nu se strică niciodată

Mercedes OM 651 motor diesel 10 motoare diesel care nu se strică niciodată

Care sunt cele mai fiabile motoare diesel din lume? Noi am întocmit un clasament fără a avea pretenția că este perfect. Cert este că aceste motoare au fost utilizate de zeci de milioane de clienți pe întreg mapamondul. Lista nu reprezintă neapărat o ierarhie absolută. Iată care sunt 10 motoare diesel care nu se strică niciodată.

  1. Mercedes-Benz OM 602 (5 cilindri în linie, 1985-2002)
  2. BMW M57 (6 cilindri în linie, 1998-2006)
  3. Mercedes-Benz OM 601 (4 cilindri în linie, 1983-2001)
  4. VW 1.9 TDI PD (VW, Audi, Seat, Skoda, 2001-2009)
  5. Peugeot DW 10 2.0 HDI (1999-2007)
  6. Honda N22A (2.2 i-CDTI) (2003-2018)
  7. Renault K-Type 1.5 dCi (Nissan, Renault, Dacia, Mercedes, 1995-prezent)
  8. Toyota AD series 2.0 D-4D (versiunea 126 CP, 2005-2018)
  9. Mercedes OM 651 (2008-2019)
  10. Fiat 1.9 JTD (1997-2017)1. Mercedes-Benz OM 602 (5 cilindri în linie, 1985-2002)1. Mercedes-Benz OM 602 (5 cilindri în linie, 1985-2002)

Introdus în anii ’80, acesta este unul dintre cele mai fiabile motoare diesel construite vreodată. Este un motor cu 5 cilindri în linie având o cilindree de 2,5 sau 2,9 litri. A fost construit cu injecție indirectă și ulterior injecție directă fiind oferit în versiuni aspirate și turbo având puteri de la 90 la 129 CP.
A fost utilizat în numeroase modele de la seria 190, C-Class, E-Class, G-Class dar și la utilitara Sprinter. Între 1993 și 1999 a ajuns și sub capota lui SsangYong Musso. Multe dintre aceste motoare au depășit 1.000.000 km.

Citește și diagnosticarea după fumul de eșapament

2. BMW M57 (6 cilindri în linie, 1998-2006)

Motorul turbodiesel BMW de 3 litri este ca vinul: cu cât e mai vechi cu atât e mai bun. Prima serie M57 a fost și cea mai fiabilă. Acest motor se regăsește în multe modele BMW dar și la Land Rover. A fost produs din 1998 până în 2006. A debutat în BMW 530d în 1998 când dezvolta 184 CP. Ultima versiune M57 D30 TU2 ajunsese la 286 CP.

3. Mercedes-Benz OM 601 (4 cilindri în linie, 1983-2001)

OM 601 este fratele mai mic al lui OM 602, având 4 cilindri și o cilindree de 2 și 2,3 litri. Dezvolta între 72 și 96 CP și a fost utilizat de asemenea în utilitare și limuzinele 190, C-Class și E-Class. A fost un motor preferat pentru taxiuri multe dintre ele parcurgând peste 2 milioane kilometri.

4. VW 1.9 TDI PD (VW, Audi, Seat, Skoda, 2001-2009)

Cu mici modificări, acest motor a fost disponibil pe piață peste 20 de ani. Acest motor este opera lui Ferdinand Piech, fiind extrem de fiabil datorită sistemului de injecție Pumpe-duse adică pompă-injector. Avantajul acestui sistem de injecție era faptul că asigura o economie remarcabilă de combustibil. Era însă foarte zgomotos, iar odată cu înăsprirea normelor de emisii sistemul pompă-injector nu mai permitea respectarea noilor standarde. De aceea, în 2007, VW l-a înlocuit cu un nou motor cu commonrail. Acest motor a fost utilizat de foarte multe modele VW, Audi, Seat și Skoda. Dezvolta 101 CP în versiunea de bază, 105, 116, 131 și 150 CP.

5. Peugeot DW 10 2.0 HDI (1999-2007)
Peugeot este recunoscut ca un constructor de motoare diesel foarte fiabile. DW10 a fost primul motor cu commonrail din gama PSA. A debutat în 1999 în versiunea de 2 litri și 90 CP cu 2 supape pe cilindru și turbo fără intercooler. Aceasta a fost și cea mai fiabilă versiune. A fost utilizat de Citroen Xsara, Xantia, Peugeot 306, 406 și 206 dar și de către Peugeot 307.
A fost disponibil și pe gama de utilitare Peugeot și Citroen.
Ulterior, Peugeot l-a vândut și lui Suzuki pentru Vitara dar același motor a făcut parte și din parteneriatul cu Ford. A fost utilizat de Ford Focus și C-Max dar și de Volvo C30/S40/V50 cât timp Volvo a făcut parte din concernul Ford dar și mulți ani după ce Volvo a fost preluat de Geely.

6. Honda N22A (2.2 i-CDTI, 2003-2018)

Deși Honda nu era un specialist în motoare diesel, a fost un motor foarte reușit. A fost lansat pe Honda Accord și ulterior a fost disponibil pe CR-V și pe Civic. Dezvolta inițial 140 CP, iar ulterior a avut două evoluții: N22B cu 150 CP (conductele de aspirație au fost mutate în fața motorului) și N22B2 cu 180 CP. A fost un motor foarte fiabil ceea ce i-a ridicat prețul la second hand. Era un motor foarte rafinat, silențios și dinamic.

7. Renault K-Type 1.5 dCi (1995-prezent)

Este unul din cele mai longevive motoare din industria auto, fiind lansat în 1995, rezistând astfel de 25 de ani pe piață și încă face parte din gamă la Clio, Captur sau diverse modele Nissan, Dacia și modele compacte Mercedes-Benz.
Nu a fost însă la fel de fiabil de la început, primele modele având rampa comună circular care a creat destul de multe probleme. Ulterior, cu rampă comună clasică și-a dovedit fiabilitatea. A fost modernizat de mai multe ori de-a lungul anilor iar de curând a primit sistem catalitic cu AdBlue pentru a face față normelor Euro 6d. Este utilizat de toate modelele Dacia.
Datorită parteneriatului cu Mercedes-Benz, acest motor este disponibil și în unele modele compacte Mercedes-Benz dar germanii l-au modificat nefiind chiar identic cu cel de la Renault/Dacia.

8. Toyota AD series 2.0 D-4D (versiunea 126 CP, 2005-2018)

Ca și Honda, nici Toyota nu este un specialist în motoare diesel dar a dezvoltat o gamă special pentru Europa. Prima versiune a seriei AD s-a numit 1AD-TFV și a debutat în 2005 pe Toyota Avensis. Cu o cilindree de 2 litri și 126 CP a fost și cel mai fiabil dintre toate versiunile. Era economic dar nu foarte silențios. A urmat ulterior o versiune modernizată 2AD-FHV care avea cilindreea mărită la 2,2 litri și dezvolta 150 sau 177 CP.

9. Mercedes OM 651 (2008-2019)

Este unul din cele mai vândute motoare diesel din lume. Avea o cilindree de 2,2 litri și dezvolta 136, 170 sau 204 CP, ultimele două versiuni având două turbine. S-a regăsit sub capota tuturor limuzinelor Mercedes-Benz de la C-Class, E-Class și chiar și S-Class a avut pentru o scurtă perioadă versiunea de 204 CP. A fost de asemenea disponibil pe SUV-urile GLK, GLC, ML și GLE.

10. Fiat 1.9 JTD (1997-2017)

 Motorul 1.9 JTD este un motor de referință pentru că a fost primul motor cu tehnologie commonrail. A apărut în toamna lui 1997 pe Alfa Romeo 156 și este un motor foarte longeviv fiind disponibil mulți ani. Versiunea de 120 CP cu 2 supape pe cilindru este cea mai recomandată. Este dinamică și economică. Motorul 1.9 JTD poate fi regăsit în Alfa Romeo, Fiat, Opel (CDTI), Saab, Suzuki, Cadillac.
Ulterior a fost modernizat, versiunea Multijet II având o cilindree ușor mărită de la 1.910 cmc la 1.956 cmc.

Acestea sunt cele 10 motoare diesel care nu se strică niciodată. Cu siguranță mai există și alte motoare diesel fiabile. Motoarele diesel noi însă sunt tot mai complicate din cauza restricțiilor impuse de emisii și de aceea de multe ori apar probleme nu cu motoarele în sine ci cu sistemele lor de depoluare

Adaugati comentariu