Noua Škoda Octavia vine cu subtile modificări ale designului, actualizări tehnologice și un interior mai sustenabil.
Škoda Octavia, cel mai bine vândut model al mărcii (peste 7 milioane de exemplare de la începerea producției, în 1996), a beneficiat de un facelift la jumătatea ciclului de viață, în contextul în care intră în al 28-lea an de existență. Pentru cea de-a patra generație, actualizările au vizat atât hatchbackul, cât și breakul. Dar, deocamdată, acestea nu includ un hibrid plug-in.
Modificările aduse aspectului mașinii sunt vizibile, dar nu exagerate. Acestea includ o redesenare a farurilor, care acum încadrează mai bine fizic și grafic grila radiatorului. Și grila în sine a avut parte de ușoare modificări, lamele fiind mai drepte, iar întreaga parte frontală devenind mai elegantă. De asemenea, bara de protecție din spate este complet nouă.
Noua Octavia are o înfățișare foarte proaspătă, ca și cum designerii ar fi schițat cu delicatețe schimbările. De fapt însă, modificările de design din față și din spate sunt profunde și foarte sofisticate. Unele elemente ale modelului actualizat sunt inspirate de noul Superb, dar Octavia le-a adoptat într-un mod ceva mai sportiv, una dintre filosofiile designerilor de la Škoda fiind că, cu cât modelul este mai mic, cu atât designul său poate fi mai dinamic. Motiv pentru care Octavia noua e disponibilă și în variantă RS.
Sustenabilitate și tehnologie mai bună
Noile faruri sunt acum dotate opțional și cu tehnologia LED Matrix îmbunătățită, cu 36 de segmente, în loc de 24, și cu noi caracteristici care permit scoaterea proiectoarelor de ceață din bara de protecție. În această versiune, farurile dispun și de modernul element luminos Crystallinium.
În habitaclu există materiale mai sustenabile și, opțional, un display pentru infotainment de 13 inchi. Un display de 10 inchi este acum standard, iar noua Octavia vine și cu un sistem de climatizare automată pe două zone ca dotare standard, o încărcare mai puternică a dispozitivelor conectate prin USB-C și un sistem Kessy (de încuiere fără cheie) îmbunătățit.
Noua Octavia va fi disponibilă cu patru niveluri de echipare: Essence, Selection, Sportline și RS. În plus, cumpărătorii pot alege un interior cu una din cele nouă versiuni Design Selection. De asemenea, există posibilitatea de a alege scaune ergonomice cu certificare AGR și funcție de masaj.
Octavia are acum și noi sisteme de asistență și siguranță. De exemplu, noile Intelligent Park Assist și Remote Park Assist vor facilita parcarea, în timp ce siguranța, în special în cazul călătoriilor lungi, este îmbunătățită cu ajutorul noului sistem de evaluare a oboselii șoferului. Acest sistem nu mai funcționează doar cu date privind mișcările volanului, ci monitorizează informații din mai multe surse și poate face distincția între neatenția de scurtă durată și oboseala reală. ChatGPT, chatbotul bazat pe inteligență artificială, va fi integrat în asistentul vocal Laura (numit după unul dintre fondatori, Václav Laurin) în dotarea standard, introducând o varietate de noi capacități care depășesc comenzile vocale anterioare.

Motoare puternice
Sub capotă, noua Octavia poate avea una din cele cinci motorizări disponibile. Opțiunea de bază este propulsorul 1.5 TSI de 85 kW, cuplat la o cutie manuală cu șase trepte sau la una automată DSG cu șapte trepte. Există și o versiune de 110 kW a acestui motor, în timp ce varianta cu transmisie DSG este întotdeauna mild hybrid.
Mai sus în gamă se află propulsoarele de 2 litri. Pentru versiunea cu tracțiune integrală va fi disponibil motorul 2.0 TSI cu 150 kW și transmisie automată, în timp ce versiunea de top, RS, cu transmisie DSG oferă 195 kW. De asemenea, sunt disponibile două dieseluri 2.0 TDI, de 85 kW, cu o cutie manuală cu șase trepte, și de 110 kW, care are din nou o cutie DSG cu șapte trepte.

















