Apare un gigant francez în domeniul mobilităţii pe bază de hidrogen

Michelin, lider mondial în domeniul anvelopelor şi mobilităţii durabile, şi Faurecia, lider în tehnologia pentru industria auto, au anunţat semnarea unui Memorandum de înţelegere pentru a crea un joint venture care să reunească toate activităţile Michelin legate de tehnologia celulele de combustie pe bază de hidrogen - inclusiv ale filialei Symbio - cu cele ale grupului Faurecia.

Astfel, noua entitate, denumită tot Symbio, va fi deţinută în mod egal de către Faurecia şi Michelin, urmând să dezvolte, să producă şi să comercializeze sisteme de celule de combustie pe bază de hidrogen pentru autoturisme, vehicule utilitare, camioane, precum şi în pentru alte sectoare de activitate.

Reprezentanţii Faurecia şi Michelin s-au arătat convinşi de importanţa tehnologiei pe bază de hidrogen în lumea de mâine a mobilităţii cu emisii zero şi de necesitatea creării unui sector industrial puternic, atât francez, cât şi european.

Cele două companii urmăresc să creeze un lider mondial în domeniul celulelor de combustibie pe bază de hidrogen prin combinarea activelor existente şi complementare ale ambilor parteneri. Acest lucru va permite companiei mixte să ofere imediat o gamă unică de sisteme cu celule de combustie cu hidrogen pentru toate formele de utilizare.

„Sunt foarte încântat să fiu semnat acest acord strategic cu Michelin în vederea creării unui lider mondial în mobilitatea hidrogenului. Viziunea noastră comună, precum şi complementaritatea know-how-ului nostru tehnologic vor accelera lansarea pe piaţă a unor sisteme eficiente de celule de combustie adaptate la diferite cazuri de utilizare. Ambiţia noastră comună este de a crea un centru de excelenţă pentru mobilitatea pe bază de hidrogen în Franţa, prin combinarea treptată a activităţilor noastre”, a arătat Patrick Koller, directorul executiv al Faurecia.

Pentru vehiculele electrice, tehnologia celulelor de combustibil completează tehnologia bateriilor, în special în cazurile care necesită o utilizare foarte intensă şi o mai mare autonomie. În plus, tehnologia pentru celulele de
combustibil a fost recent aleasă de Uniunea Europeană ca fiind una dintre cele şase proiecte importante de interes comun din Europa.

 

Citiţi articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro

Adaugati comentariu