Proiecte secrete BMW X1 2023 și Seria 2 Active Tourer

BMW X1 2023 autoexpert.ro

După noua Serie 1, ultimul model bazat pe platforma UKL2, BMW pregătește o revoluție în segmentul compact: o nouă platformă și un nou concept de interior. Primele modele care vor beneficia de ele sunt viitoarele BMW X1 2023 și Seria 2 Active Tourer, care vor apărea în 2022. Foto: Quattroruote

Actualele BMW X1 (F48) și Seria 2 Active Tourer/Gran Tourer (F45/46) sunt pe piață din 2015, respectiv 2014/2015. Cel puțin sub aspectul digitalizării interiorului, au rămas în urma noului concept MBUX, de la Mercedes-Benz. De aceea, bavarezii se gândesc la un nou concept de interior. Acesta va fi similar până la un anumit punct cu MBUX în privința celor două ecrane întrepătrunse pentru indicatoarele de bord și sistemul multimedia. Însă la BMW, cele două ecrane întrepătrunse vor apărea ca un singur ecran curbat, îmbinarea dintre ele fiind practic invizibilă.

 

Un prim pas în ceea ce privește poziționarea ecranelor s-a făcut deja la noua Serie 1, la care ecranul sistemului multimedia este aproape în linie cu display-ul indicatoarelor de bord. Însă ceea ce va urma reprezintă o adevărată revoluție, iar BMW a dezvăluit primele detalii în această primăvară, când a prezentat conceptul i4.

În 2014, Seria 2 Active Tourer a fost primul model BMW care a utilizat noua arhitectură modulară UKL2, ce a stat apoi, în 2015, la baza celei de-a doua generații a SUV-ului X1 și, ulterior, la temelia lui X2 (F39) și Mini Countryman (F60).

BMW X1 2023: schimbări radicale

Să le luăm pe rând. X1 a debutat în 2009, fiind impus de sindicatele de la BMW și, inițial, a fost o Seria 3 Touring mai înălțată, construită pe platforma cu tracțiune spate de la BMW Seria 3. În 2015, a doua generație a fost convertită la tracțiunea față, prin adoptarea platformei UKL2. Iar acum, a treia generație BMW X1 2023, care va fi prezentată la finalul anului 2021 și va fi disponibilă pe piață în 2022, se va construi din nou pe o platformă complet nouă, numită FAAR, ce permite adoptarea atât a noului concept de interior, cât și a tuturor formelor de propulsie.

 

Colegii de la Quattroruote informează că noul X1 va fi mai lung cu 10 cm, urmând să aibă circa 4,55 m, așadar cam cât prima generație X3. De asemenea, și ampatamentul, de 2,67 metri, va crește cu câțiva centimetri, în beneficiul spațiului interior, iar consolele vor fi ceva mai scurte.

BMW X1 2023 autoexpert.ro

În ceea ce privește designul exterior, se remarcă noua grilă XXL, care nu mai are o formă plană, ci este tridimensională și face un unghi obtuz cu capota motorului. Farurile cu design agresiv coboară înspre grilă, la fel ca la Mercedes Clasa A, iar decupajul capotei vine exact până la muchia grilei. Notăm apoi prizele de aer laterale Air Curtain, care ghidează curentul de aer pe lângă roțile din față. În lateral se observă o reinterpretare a C-ului de la montantul posterior, care nu mai este rotunjit, ci formează un unghi ascuțit, iar în spate, acoperișul se prelungește cu un eleron generos, în timp ce stopurile în formă de L sunt alungite și ledurile sunt dispuse pe orizontală.

➡ Configurează aici propriul BMW X1 💡

Dar, așa cum menționam la început, revoluția se va petrece la interior. Aici, sistemul multimedia va utiliza o versiune îmbunătățită a softului 7.0, de la modelele mai mari, cu tracțiune spate. Aproape toate butoanele fizice vor dispărea. După cum se observă în reconstrucția digitală a colegilor de la Quattroruote, consola centrală este curată, fără niciun buton, funcțiile climatizării fiind incluse în meniul sistemului multimedia. O altă noutate e înlocuirea elegantului schimbător de la cutia automată Steptronic. Îi va lua locul un mic levier în stilul celui de la Porsche Taycan și Audi A3.

Există zvonuri că va dispărea și celebrul controller iDrive, un simbol al lui BMW în ultimii 20 de ani. Dar încă nu este 100% sigur, deoarece acesta apare la conceptul i4, după care se inspiră noul concept de interior al gamei compacte. Ar fi păcat să dispară, deoarece controllerul iDrive este cel mai practic mod de a naviga prin meniurile unui sistem multimedia, iar experiența celor de la Mercedes, care au înlocuit controllerul cu un touchpad, nu a dus la cea mai fericită soluție.

Platformă nouă

Noua platformă FAAR a fost dezvoltată pentru toate tipurile de propulsie: convențională, hibridă plug-in și electrică. Astfel, BMW adoptă strategia lui PSA de a dezvolta toate tipurile de propulsie pe aceeași platformă. Foarte probabil va exista și o versiune electrică, numită iX1, cu tracțiune față și, eventual, integrală. Prin comparație, fratele mai mare iX3 dispune de tracțiune spate. Platforma FAAR are la bază tracțiunea față, fiind succesoarea arhitecturii UKL1/UKL2. Toate motoarele convenționale cuplate la transmisia automată cu ambreiaj dublu și șapte trepte vor avea sistem mild hybrid pe 48 V. Această tehnologie urmează să fie introdusă de BMW în toamna anului 2021. De asemenea, nu va lipsi nici o versiune hibridă plug-in, care se va pare că va păstra soluția cu propulsor termic pe puntea față și motor electric pe puntea spate.

BMW Seria 2 Active Tourer 2023

BMW Seria 2 Active Tourer 2023 autoexpert.ro

În 2022 se va lansa și a doua generație BMW Seria 2 Active Tourer. Anul trecut au apărut unele zvonuri că BMW va renunța la Seria 2 Active Tourer/Gran Tourer. Totuși, se pare că doar versiunea Gran Tourer cu șapte locuri va dispărea. Deocamdată, nu știm dacă BMW va oferi o altă versiune compactă cu șapte locuri, bazată pe alt model. De exemplu, Mercedes-Benz a dezvoltat SUV-ul GLB cu șapte locuri pe baza lui GLA. Este sigur însă că viitoarea Serie 2 Active Tourer va fi ceva mai mare. Astfel, va acoperi golul lăsat de Gran Tourer, și că va avea proporții mai sportive, cu console mai scurte.

BMW Seria 2 Active Tourer 2023 autoexpert.ro

Designul Seriei 2 Active Tourer se va orienta după cel al lui X1. Partea frontală va fi asemănătoare, caracterizată prin grila XXL și farurile care coboară spre aceasta. În partea frontală, singura diferență notabilă față de X1 este decupajul capotei în partea din față. Linia de centură a caroseriei urcă mai pronunțat spre spate. Unghiul de la montantul din spate este mai rotunjit și nu atât de ascuțit precum la X1. De asemenea, oglinzile retrovizoare sunt montate mai jos, pe ușă. În spate, remarcăm același eleron din plafon ca la X1. Stopurile în formă de L alungit au un design ușor diferit de cel de la BMW X1 2023. Cu acest design mai sportiv, BMW speră să își păstreze clienții. Actualmente, segmentul vanurilor compacte este în mare pierdere de viteză, fiind canibalizat de cel al SUV-urilor.

Motoarele

În ceea ce privește motorizările nu vor lipsi propulsoarele convenționale de 1,5 litri în trei cilindri și 2,0 litri în patru cilindri. Acestea vor avea sistem mild hybrid și rețea de 48 V în combinație cu transmisia automată cu ambreiaj dublu și șapte trepte. Dacă motorul de 2 litri va fi oferit în continuare atât ca diesel, cât și pe benzină, se pare că dieselul de 1,5 litri în trei cilindri va dispărea, urmând a rămâne doar cel de 1,5 litri pe benzină. De asemenea va rămâne în program versiunea hibridă plug-in cu propulsor termic în față și motor electric în spate, care se pretează foarte bine pentru un van.

Revoluție la bord

De obicei, la rubrica „Proiecte secrete“ prezentăm doar fotografii de exterior reconstruite digital după fotografiile-spion făcute în teste. De data aceasta însă, colegii de la Quattroruote au avut informații clare despre noul interior al compacte lor BMW. Drept urmare, s-au încumetat să realizeze o construcție digitală a viitorului cockpit, pe care v-o prezentăm în exclusivitate pentru România. Noua planșă de bord reprezintă, probabil, cea mai radicală schimbare la BMW după introducerea sistemului iDrive, în 2001.

BMW Seria 2 Active Tourer 2023 autoexpert.ro

Două ecrane curbate întrepătrunse vor apărea ca un tot unitar. Ele vor servi ca afișaje pentru indicatoarele de bord și sistemul multimedia. Comenzile fizice ale climatizării dispar ,fiind incluse în meniul sistemului multimedia. Practic, nu va mai exista niciun buton fizic și rămâne de văzut care va fi soarta controllerului iDrive. Schimbătorul cutiei Steptronic va fi înlocuit de un mic levier.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Fiat 500 sh AutoExpert

Fiat 500 Second Hand

Istoria se dovedește tot mai des cheia spre renașterea mărcilor. Iar cel mai celebru model, Fiat 500, este dovada cea mai clară.

Scroll to Top