Test drive Cadillac Escalade 6.2 V8 409 CP

Atunci cand conduci o masina supradimensionata este greu sa nu iesi in evidenta, iar cand urletul V8-ului de sub capota poate face un copil sa planga, este aproape imposibil sa nu fii remarcat.

  • Spatiu interior
  • Dotari standard
  • Comportament dinamic
  • Finisari interioare

Utilitatea nu a fost primul lucru la care s-a gândit constructorul american atunci când a proiectat Escalade, un SUV de dimensiunile unui mic camion ce este echipat cu un motor pe benzină de 6,2l. Escalade este mai degrabă un exerciţiu de imagine al persoanelor ce sunt adepţii zicalei americane „pentru că pot”. Chiar şi fără jante cromate exagerat de mari sau sistem audio asurzitor, maşina este în centrul atenţiei atunci când se află în trafic.

Designul exterior este aparent trasat cu linia, doar câteva elemente fiind puţin rotunjite. Grila cromată a radiatorului şi farurile amplifică senzaţia generală de masivitate a autovehiculului. Din lateral se observă cu uşurinţă faptul că spoilerul faţă este destul de jos, asemănător unui automobil din clasele mai mici, incursiunile off road nefiind punctul forte al acestui model. Stopurile şi semnalizatoarele folosesc tehnologia LED, aceasta făcându-le uşor de observat de către ceilalţi participanţi la trafic. Iar în acest caz particular mărimea contează, stopul amplasat deasupra lunetei măsurând aproximativ 1,5m.

Urcat la volan

Expresia “urcă la volan” poate fi folosită fără reţineri atunci când se vorbeşte despre Escalade. O dovadă în acest sens este scăriţa aflată în lateralul pragurilor, utilă chiar şi în cazul persoanelor înalte. La construcţia habitaclului s-a utilizat destul de mult plastic, dar partea bună este că pasagerii nu intră în contact cu zone dure. Vizibilitatea către înainte şi lateral este excelentă, dar nu şi către înapoi datorită înălţimii haionului şi a stâlpilor de rezistenţă mari.

Despre motor

V8-ul încântă pasagerii cu acel „bolborosit” specific chiar şi la relanti. Dacă rulaţi cu o viteză de pînă la 20 km/h şi apăsaţi fără milă pedala din dreapta, pe lângă strigătul motorului, veţi auzi cum pneurile patinează un scurt moment, urmând a fi ţintuit în scaun. Graţie celor 403 CP dezvoltaţi de agregatul de 6,2l Escalade se conduce ca un sedan de clasă mare. Cei drept, doar în linie dreaptă. Uşurinţa cu care maşina se deplasează poate determina abordarea cu entuziasm a virajelor, dar masa mare şi înălţimea considerabilă a automobilului impun limite clare privind viteza în aceste condiţii.

Frânele sunt un alt capitol căruia şoferul trebuie să îi acorde o atenţie sporită. Acestea îşi păstrează eficaciatea după folosiri repetate, dar masa autovehiculului îşi spune cuvântul în privinţa distanţei necesare opririi.

Cutia de viteze automată răspunde prompt la comenzile şoferului, în unele situaţii ajutând la reducera vitezei prin retrogradare. Maneta schimbătorului de viteze este amplasată în dreapta volanului.
Rigiditatea caroseriei se face remarcată la trecerea peste denivelări, confortul nefiind la cele mai înalte cote.

Experienţe

Participanţii la trafic devin binevoitori şi mai cooperanţi cu tine atunci când conduci un Escalade. Te vor lăsa să schimbi banda de deplasare dacă semnalizezi acest lucru, nu te vor claxona dacă refuzi să urmezi turma care blochează intersecţia şi pietonii nu vor mai fi atât de nerăbdători să traverseze strada printr-un loc nepermis, prin faţa ta. În privinţa  pietonilor cu siguranţă dimensiunile automobilului sunt responsabile pentru trezirea „simţului civic”.

Date tehnice: Cadillac
Escalade
Sasiu si caroserie
Motorizare 6.2 V8
Nr. usi/locuri 5/7
Masa proprie/totala [kg] 2610/3220
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 5145/2005/1885
Ampatament 2945
Volum portbagaj [l] 480 (3085)
Motor si transmisie
Tip motor 6.2 V8
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 6162
Sistem alimentare injectie directa
Putere max. [kW(CP)/rpm] 301(409)/6700
Cuplu max. [Nm/rpm] 565/4300
Cutie de viteze Automata/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 170
0-100 km/h [s] 6.8
Consum urban/extra/mixt 23/12.3/16.2
Emisii CO2 [g/km] 383

Adaugati comentariu