Ce am învățat de la drifterii Red Bull?

Drifterii Red Bull autoexpert.ro

Când ai ocazia să discuți cu piloți, poți afla lucruri interesante. În acest weekend, presa i-a întrebat pe drifterii Red Bull, iar ei au răspuns. În povestioara de mai jos, am sintetizat cele mai tari informații. Foto: Red Bull, Dan Damian

Spectacolul Red Bull din București fost urmat de victoria lui Verstappen la Monza. Un weekend perfect pentru compania austriacă. Dincolo de show-ul din Piața Constituției, despre care ai citit, sau vei citi pe larg în presă, a mai fost un eveniment căruia puțini i-au dat importanță. Conferința de presă ținută de piloți.

Acolo, în cadrul secțiunii Q&A, le-am adresat câteva întrebări piloților. Cele mai interesante mi s-au părut cele adresate fraților care se dau de-a latul. Drifterii Red Bull au răspuns franc, și eu, în loc să-ți scriu un șir sec de întrebări și răspunsuri, îți fac un rezumat al celor mai importante informații.

De exemplu, că un drifter poate intra în derapaj controlat și la 240 km/h, în capătul unei linii drepte. Dacă ai mers vreodată cu viteza asta în linie dreaptă, imaginează-ți că ar fi trebuit s-o arunci în următorul viraj și s-o controlezi!

Sau, că și mașinile electrice știu cu derapajele controlate. Drifterii Red Bull au avut ocazia să de dea de-a latul cu ele, și au avut sentimente… amestecate. Partea pozitivă e cuplul la roată, livrat instantaneu la călcarea accelerației. Astfel, mașina nu mai trebuie menținută într-o plajă îngustă de turație, pentru a rupe aderența. Firește, nici nu ar fi posibil, când cutia de viteze e un reductor cu o treaptă. Partea proastă e că nu au ambreiaj, deci nu poți decupla transmisia la schimbarea direcției de derapaj, pentru a crea un efect de pendul. Așa că e mult mai greu să driftuiești fluid printre viraje.

Drifterii Red Bull pe Transfăgărășan

Nu știu dacă știi, dar băieții ăștia au driftuit pe Transfăgărășan acum câțiva ani. A fost una dintre cele mai antrenante episoade din viața lor. Când au ajuns, ceața era atât de densă, încât nu puteau vedea decât la câțiva metri în față. Ploua și celebrele ace de păr nu mai păreau la fel de prietenoase. Dar ce-a ieșit… poți vedea mai jos:

➡ Citește și despre experianța noastră cu BMW M pe Transfăgărășan! 💡

În sfârșit, probabil, cea mai importantă informație: cum redresezi o mașină cu propulsie pe punea spate, când intră în derapaj? Cei mai mulți șoferi tind să contrabracheze și să elibereze brusc pedala de accelerație. Dacă învârtirea volanului în sens opus e corectă, tăierea completă a gazului e complet greșită. Combinarea celor două, ar crea un efect de pendul, smucind mașina și aruncând-o de pe șosea.

Pedala de accelerație trebuie eliberată foarte fin, până recapeți aderența. E împotriva instinctului, dar e o practică pe care o poți exersa la diferite cursuri de pilotaj. O practică ce poate salva vieți.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top