De fapt, articolul ăsta este ultimul din seria autonomiilor electrice ale PHEV-urilor. Aici, le abordez pe cele sub 50.000 euro. Deci, dacă ai așteptat cu sufletul la gură să-ți spun care sunt cei mai ieftini hibrizi plug-in din România, acum chinul tău a luat sfârșit. Iată care sunt cele mai mici prețuri în România pentru modelele „2-în-1“!
Dacă vrei zero emisii, nu e obligatoriu să conduci cu stresul prizei, pentru că PHEV-urile îți lasă mereu opțiunea alimentării cu benzină. Însă, așa cum ne explica și CEO-ul Renault, Fabrice Cambolive, în interviul din revista AutoExpert, hibrizii cu încărcare la priză sunt folosiți (mai nou) pentru a obține putere combinată mare, deci pentru mașini rapide.
Să luăm un exemplu practic și foarte apreciat inclusiv în România, SUV-ul compact Kia Sportage, care este oferit și în variantă pe benzină, și diesel, și full hybrid, și PHEV. Câtă sportivitate adaugă bateria? Ei bine, numerele sunt clare și le-am centralizat în tabelul din articol. Motorul termic este identic la ambele versiuni, dar hibridul plug-in vine cu un electric de 91 de cai, care creează o diferență (extrem de) sesizabilă la condus. În special la depășiri, cei 85 Nm în plus, disponibili instantaneu la culcarea pedalei, împing mașina mai convingător în față.
Date tehnice | Kia Sportage | |
---|---|---|
Versiune | 1.6 T-GDI 7DCT MHEV 48V 4×4 | PHEV 4×4 |
Motor termic | ||
Configurație/nr. de cilindri | L4, turbo | |
Cilindree (cm3) | 1591 | |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 180/5500 | |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 265/1500–4500 | |
Motor electric | ||
Putere maximă (CP) | – | 91 |
Cuplu maxim (Nm) | – | 304 |
Putere totală ansamblu (CP) | 180 | 265 |
Cuplu total ansamblu (Nm) | 265 | 350 |
Accelerație 0–100 km/h (s) | 9 | 8,2 |
Viteză maximă (km/h) | 201 | 191 |
Masă (kg) | 1648 | 1905 |
Preț de bază (euro) | 35.175 | 43.440 |
Cum se simt PHEV-urile la condus?
Minusuri? Sigur, sunt câteva. Cel mai mare impediment este greutatea mai mare cu 257 kg a PHEV-ului, care se simte pe viraje și atenuează senzațiile cailor în plus la culcarea accelerației. Iar cele de mai sus caracterizează mai toate sistemele plug-in hybrid de pe piață. Deci, dacă prin sportivitate înțelegi accelerație în linie dreaptă, atunci un hibrid plug-in este excelent. Dacă înțelegi distracție pe viraje, ai alte variante mai bune. Legat de consumuri, îți spun doar atât. Am testat deja un Sportage PHEV și unul HEV comparativ, în oraș și pe DN, și o să dau în vileag rezultatul în curând, într-un articol de pe site.
➡ Ministerul Economiei și-a cumpărat 6 hibrizi plug-in 💡
Dincolo de sportivitate, poate ai drumuri dese prin oraș, caz în care e foarte bine să nu emiți gaze de eșapament, așa că un hibrid plug-in e potrivit. Cât costă? Minimum 30.600 de euro, în cazul micului crossover Renault Captur E-Tech. Diferența față de următorul PHEV este semnificativă, de aproape 20% din preț, în condițiile în care vorbim despre Mitsubishi ASX, o mașină identică cu francezul. În cea mai mare parte, avem crossoveruri și SUV-uri mici și compacte (din segmentele B și C).
➡ Citește pe AutoExpert: hibrizii plug-in între 50 și 80.000 euro 💡
Sigur, există și mașini mai mari, precum Peugeot 508 și BMW Seria 3, sedanuri de clasă medie (segment D). Sau Peugeot 408 și Citroën C5 X, două fastbackuri de segment D. Poate, cele mai ofertante sisteme PHEV sunt cele cu încărcare la priza de curent continuu și, îmbucurător, există astfel de modele și la prețuri sub 50.000 de euro. Două Mercedes-Benzuri (A 250 e și CLA 250 e Coupé) și un Mitsubishi (Eclipse Cross), ultimul la doar puțin peste 40.000 de euro. Și mai iese ceva în evidență printre cei mai ieftini hibrizi plug-in. Puterea de încărcare la priză unică pe care Mazda MX-30 R-EV o oferă. Cei 36 kW posibili la cuplarea japonezei la priza de curent continuu nu sunt egalați de niciunul dintre concurenți.
➡ Citește pe AutoExpert: hibrizii plug-in peste 80.000 euro 💡
Aici se încheie serialul cu trei episoade în care ți-am prezentat toți hibrizii plug-in din România. Dacă, prin absurd, mai aștepți un episod cu modele sub 30.000 de euro, n-o face, că nu există așa ceva. Și e probabil să nici nu vezi vreodată PHEV-uri mai ieftine, din două motive. În primul rând, pentru că prețurile, odată crescute, e greu să mai dea înapoi, apoi pentru că PHEV-urile sunt o rasă pe cale de dispariție. Vor fi tot mai puține oferte, în special din cauza zvonurilor care prezic eliminarea eco-bonusurilor oferite încă de statele europene.
Cei mai ieftini hibrizi plug-in – momentul adevărului
Notă: În tabel le-am așezat în ordine descrescătoare a autonomiei electrice. Și încă ceva. Dată fiind frecvența cu care cresc prețurile, îți recomand să le iei pe cele din tabel drept valori orientative.
Model | Putere totală (CP) | Putere motor electric (CP) | Capacitate netă baterie (kWh) | Autonomie electrică WLTP (km) | Putere max. încărcare la priză (kW) | Timp min. încărcare la priză (h) | Preț de bază (euro) | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
BMW 225e xDrive Active Tourer | 245 | 109 | 14,2 | 92 | 7,4 | 2,5 | 43316 | |
BMW 230e xDrive Active Tourer | 326 | 150 | 14,2 | 92 | 7,4 | 2,5 | 46291 | |
BMW X1 xDrive25e | 245 | 109 | 14,2 | 91 | 7,4 | 2,5 | 47422 | |
BMW X1 xDrive30e | 326 | 177 | 14,2 | 88 | 7,4 | 2,5 | 49802 | |
Mazda MX-30 e-Skyactive R-EV | 170 | 170 | 15 | 85 | 36 | 0,5 | 37790 | |
Mercedes-Benz A 250 e | 218 | 109 | 11,5 | 82 | 22 | 0,4 | 46900 | |
Mercedes-Benz CLA 250 e Coupe | 218 | 109 | 11,5 | 81 | 22 | 0,4 | 47100 | |
Kia Sportage PHEV | 265 | 91 | 13,8 | 70 | 7,2 | 1,8 | 43440 | |
Opel Astra PHEV | 180 | 110 | 11,9 | 67 | 7,4 | 1,7 | 41230 | |
Audi A3 40 TFSI e | 204 | 110 | 10,4 | 66 | 2,9 | 5 | 42300 | |
Volkswagen Golf 1.4 eHybrid | 204 | 110 | 10,4 | 65 | 3,6 | 3 | 37527 | |
Kia Niro PHEV | 183 | 84 | 11,1 | 65 | 3,3 | 3 | 38047 | |
Ford Kuga PHEV 225 | 225 | 132 | 10,6 | 65 | 3,6 | 3,3 | 41600 | |
Opel Grandland PHEV 225 CP | 225 | 110 | 12.9 | 65 | 7,4 | 1,7 | 42460 | |
Peugeot 3008 Hybrid 225 e-EAT8 | 225 | 110 | 12,9 | 65 | 7,4 | 2 | 46100 | |
Citroen C5 Aircross 1.6 PHEV 180 CP | 180 | 110 | 11,3 | 64 | 7,4 | 1,7 | 44400 | |
Peugeot 408 Hybrid 180 | 180 | 110 | 10,2 | 63 | 7,4 | 1,7 | 44700 | |
Peugeot 408 Hybrid 225 | 225 | 110 | 10,2 | 63 | 7,4 | 1,7 | 48000 | |
Citroen C5 Aircross 1.6 PHEV 225 CP | 225 | 110 | 11,3 | 63 | 7,4 | 1,7 | 48400 | |
Peugeot 508 Hybrid 180 e-EAT8 | 180 | 110 | 11,3 | 63 | 7,4 | 1,7 | 48500 | |
Hyundai Tucson 1.6 TGDi PHEV | 265 | 91 | 13,8 | 62 | 7,2 | 1,8 | 43283 | |
DS 4 E-Tense | 225 | 110 | 11,3 | 62 | 7,4 | 1,7 | 47700 | |
Citroen C5 X 1.6 PHEV 180 CP | 180 | 110 | 11,3 | 62 | 7,4 | 1,7 | 48200 | |
BMW 320e (și Touring) | 204 | 109 | 11,2 | 62 | 3,7 | 3,6 | 48552 | |
Peugeot 308 Hybrid 180 e-EAT8 | 180 | 110 | 10,2 | 60 | 7,4 | 1,7 | 38500 | |
Peugeot 3008 Hybrid 180 e-EAT8 | 180 | 110 | 12,9 | 59 | 7,4 | 2 | 44200 | |
Peugeot 308 Hybrid 225 e-EAT8 | 225 | 110 | 10,2 | 59 | 7,4 | 1,7 | 45700 | |
Volkswagen Tiguan 1.4 eHybrid | 245 | 116 | 10,4 | 55 | 3,6 | 3 | 43594 | |
BMW X2 xDrive25e | 220 | 95 | 8,8 | 54 | 3,7 | 3,2 | 48076 | |
Mini SE Countryman All4 | 220 | 95 | 8,8 | 52 | 3,7 | 3,2 | 43971 | |
Jeep Renegade 4xe 240CP | 240 | 60 | 11,4 | 50 | 7,4 | 1,7 | 44500 | |
Renault Captur E-Tech PHEV 160 | 160 | 67+34 | 9,5 | 49 | 3,7 | 3 | 30600 | |
Mitsubishi ASX PHEV | 160 | 67+34 | 9,5 | 49 | 3,7 | 3 | 36045 | |
Jeep Renegade 4xe 190CP | 190 | 60 | 11,4 | 49 | 7,4 | 1,7 | 41500 | |
Kia XCeed PHEV | 141 | 61 | 8,9 | 48 | 3,3 | 2,75 | 36900 | |
Jeep Compass 4xe | 240 | 60 | 11,4 | 48 | 7,4 | 1,7 | 45800 | |
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV | 188 | 82+95 | 13,2 | 45 | 22 | 0,4 | 40674 |