Chinezii au construit cel mai rapid tren din lume. Viteza maximă de 600 km/h îl transformă în cel mai rapid vehicul care rulează pe pământ aflat în circulație.

Nu poți călători mai repede de-atât ”cu picioarele pe pământ”. Sau, mă rog, ai  putea dacă ai avea pile și ai conduce monopostul Thrust SSC. În acest caz, ai putea depăși 1200 km/h fără să decolezi.

Până acolo, însă, va trebui  să te mulțumești cu jumătate din această viteză. Singurele condiții: să faci o vizită în China și să plătești o călătorie cu cel mai rapid tren din lume.

➡ România: podeaua unui tren cu pasageri s-a rupt în mers! 💡

Este de tip maglev, adică levitează deasupra liniei de cale ferată și este propulsat magnetic. Astfel, cârcotașii pot spune că nu rulează pe pământ, ci în aer, pentru că nu are niciun contact cu șinele. Și, realist vorbind, au dreptate.

În Shanghai este folosită această tehnologie de aproape 20 de ani, fapt care explică nivelul la care s-a ajuns. Prima linie maglev din istoria Chinei (2003) face legătura între aeroport și orașul Shanghai și este probabil să fi utilizat-o și tu dacă ai aterizat acolo.

Cel mai rapid tren: mai repede decât cu avionul!

Revenind la noul tren, distanța dintre Shanghai și Beinijng, de peste 1000 km, ar fi acoperită de acesta în 2,5 ore. Pentru comparație, o călătorie pe aceeași rută cu avionul durează 3 ore, iar cu actualele trenuri de mare viteză 5,5 ore.

Cel mai rapid tren din lume maglev autoexpert.ro

Trenul a fost dezvoltat de compania CRRC, care este deținută de statul chinez. Este cea mai mare companie feroviară de pe glob. Cel mai rapid tren din lume folosește tehnologii noi, niciodată utilizate de un alt tren maglev. De exemplu, frânele magnetice dezvoltate special pentru acesta au permis reducerea distanței de frânare de la viteza maximă de la 16 km la 10 km. Dezvoltarea sistemului de frânare a durat 19 luni, iar eficiența sa se menține între -25 și 45 grade C.

Elementele de legătură dintre vagoane sunt confecționate din aliaj de aluminiu forjat, care asigură mișcări relative între vagoane mai mici de 1 mm. Aceste elemente sunt scurte de 28 cm și cântăresc sub 30 kg. Conexiunile 5G și Wi-Fi, precum și încărcarea wireless a telefoanelor sunt disponibile în tren. Trenul poate fi compus din 2 – 10 vagoane, fiecare cu capacitate de 100 de pasageri.

China are actualmente cea mai vastă rețea de trenuri de mare viteză, conectând peste 95% dintre marile orașe ale țării.

via globaltimes