Cele mai fiabile motoare diesel

vinieta Oxigen

Românii iubesc dieselul chiar dacă vânzările de mașini noi diesel au scăzut. În schimb, procentul de diesel rămâne ridicat la mașinile second hand. Dieselurile moderne sunt tot mai complicate datorită sistemelor tot mai sofisticate de depoluare, iar complexitatea acestora creează multe probleme de fiabilitate. Diesleurile mai vechi sunt încă foarte populare și iată mai jos o listă a celor mai fiabile.

Dieselurile noi sunt tot mai curate, dar și mai problematice datorită sistemelor de depoluare tot mai sofisticate. În special dacă circulați preponderent în oraș și nu turați mai mult motorul puteți avea probleme cu filtrul de particule și cu turbina, iar aceste componente sunt foarte scumpe în caz de defecțiuni.

Dieselurile mai vechi Euro 3,4 și 5 sunt mai simple și mai nepretențioase. În unele metropole în special dieselurile Euro 3 au fost interzise sau taxate suplimentar dar cele Euro 4 și 5 circulă încă fără restricții. În România taxa Oxygen a fost abrogată în București.

  • 2.0 HDI Peugeot/Citroen

Este recomandată în special versiunea de 2 litri și 90 CP cu 2 supape pe cilindru produsă între 1999 și 2008. Acest motor a fost utilizat de Citroen, Peugeot, Ford, Suzuki și Volvo.

  • . 1.9 JTD/JTDm Fiat

 Motorul 1.9 JTD este unul dintre cele mai fiabile. Versiunea de 120 CP cu 2 supape pe cilindru este cea mai recomandată. Este dinamică și economică. Motorul 1.9 JTD poate fi regăsit în Alfa Romeo, Fiat, Opel (CDTI), Saab, Suzuki, Cadillac.

  • .. BMW – 3.0d

Motorul turbodiesel BMW de 3 litri este ca vinul: cu cât e mai vechi cu atât e mai bun. Prima serie M57 a fost și cea mai fiabilă. Acest motor se regăsește în multe modele BMW dar și la Land Rover. A fost produs din 1998 până în 2006. A debutat în BMW 530d în 1998 când dezvolta 184 CP. Ultima versiune M57 D30 TU2 ajunsese la 286 CP.

  • Volkswagen – 1.9 TDI

Cu mici modificări, acest motor a fost disponibil pe piață peste 20 de ani. Acest motor este opera lui Ferdinand Piech, fiind extrem de fiabil datorită sistemului de injecție Pumpe-duse adică pompă-injector. Avantajul acestui sistem de injecție era faptul că asigura o economie remarcabilă de combustibil. Era însă foarte zgomotos, iar odată cu înăsprirea normelor de emisii sistemul pompă-injector nu mai permitea respectarea noilor standarde. De aceea, în 2007, VW l-a înlocuit cu un nou motor cu commonrail. Acest motor a fost utilizat de foarte multe modele VW, Audi, Seat și Skoda.

  • Toyota 1.4D-4D

Este un motor foarte economic și foarte fiabil. Este destul de rar la second hand. A fost utilizat de Toyota și de Mini.

  • Honda 2.2 i-CDTI

A fost un motor foarte fiabil ceea ce i-a ridicat prețul la second hand. Era un motor foarte rafinat, silențios și dinamic. Deși Honda nu era un specialist în motoare diesel, a fost un motor foarte reușit.

  • Volvo – 2.4 D

Este unul din cele mai longevive motoare din istorie. A fost produs între 2001 și 2017 și au fost practic trei generații: prima între 2001-2005, a doua între 2005-2009 și a treia între 2009-2017. Configurația cu 5 cilindri îi conferea o echilibrare foarte bună care se traducea printr-un rafinament net superior motoarelor cu 4 cilindri. Era un motor foarte modern cu bloc de aluminiu și două axe cu came în cap. A fost utilizat de numeroase modele Volvo din diverse generații și clase.

Adaugati comentariu