Citroen AMI: cea mai ieftină electrică, de la 19,99 euro cu TVA pe lună

Citroen prezintă un cvadriciclu mai ieftin și mai practic decât Renault Twizy. Bazat pe conceptul Citroen AMI One, modelul de serie Citroen AMI se va putea comanda din 30 martie în Franța de la 6.900 euro (ar costa 3.450 euro cu bonusul Rabla Plus în România).

Prezentat exact acum un an, conceptul Citroen AMI One este gata pentru producția de serie. Citroen AMI se va putea comanda în Franța din 30 martie, iar câteva luni mai târziu în Spania, Italia, Belgia, Portugalia și Germania. Primele livări vor avea loc în iunie în Franța.

Citroen AMI se va putea achiziționa în mai multe moduri.
– cu banii jos. 6.000 euro în Franța cu TVA, inclusiv bonusul eco de 900 euro. Cu bonusul Rabla Plus, în România Citroen AMI ar costa 3.450 euro (bonusul Rabla Plus este de 9.375 euro, cel mai mare din Europa, dar nu mai mult de jumătate din valoarea mașinii).
– închiriere pe termen lung cu avans de 2.644 euro cu TVA (versiunea de bază Ami Ami) și rată lunară de 19,99 euro cu TVA pentru 48 luni.
– car sharing 0,26 euro/minut.

Citroen AMI este un cvadriciclu, adică poate fi condus cu permisul categoria AM (permisul pentru scutere de până la 50 cmc) de la 14 ani în Franța și de la 16 ani în majoritatea țărilor europene inclusiv România.

Citroen AMI este un vehicul cu două locuri în care pasagerii stau ca într-un smart fortwo și are numai 2,41 metri lungime, 1,39 metri lățime și 1,52 metri înălțime, diametrul de bracaj fiind de 7,2 metri. Fiind scurt și îngust, Citroen AMI va putea fi parcat chiar și perpendicular în locurile de parcare. Masa este de 425 kg fără baterie și 485 kg cu baterie.

Cu o caroserie în care pasagerii stau unul lângă altul, Citroen AMI oferă o protecție mai bună decât în cazul vehiculelor cu două sau trei roți. Iar înălțimea lui și poziția de condus sunt sinilare cu a unei mașini convenționale astfel că va putea fi observat ușor în trafic dar și șoferul va avea o vizibilitate bună.

Motorul electric furnizează o putere de 6 kW, dar pentru a putea fi condus cu permisul categoria AM, viteza maximă este de maximum 45 km/h. Bateria de 5,5 kWh conferă o autonomie de 70 km, suficientă pentru orice deplasări în oraș. Încărcarea se poate face la priza de 220V în 3 ore. Citroen spune că AMI se va putea încărca și la stații AC publice sau la un wallbox dar nu menționează timpul de încărcare în acest caz pe care noi îl estimăm la o oră și jumătate.

 

Adaugati comentariu