Consiliul European a acceptat o reducere a pretențiilor privind nomele Euro 7

control emisii trafic Euro 7

Așa cum ați aflat deja de la AutoExpert, mai multe țări europene au solicitat Consiliului European măsuri mai puțin drastice în privința normelor Euro 7. Astăzi, oficialii au fost de acord, iar problema va fi tranșată de Parlamentul European.

Spania, care deține președinția prin rotație a Uniunii Europene, a prezentat comisarilor europeni o soluție de compromis cu privire la noile norme de depoluare adoptate deja de oficialii europeni și care ar fi trebuit să intre în vigoare în vara anului 2025. Propunerea ibericilor, susținută de mai multe state, prevede menținerea condițiilor de testare existente și la standardul Euro 6, păstrarea limitelor de emisii pentru mașini și autoutilitare și noi valori, mai permisive, pentru camioane și autobuze.

Ținând cont de temele evidențiate atât de producătorii auto europeni cât și de principalele state în care se află facilități de producție a mașinilor, Comisia Europeană a decis să accepte menținerea condițiilor de testare și păstrarea limitelor de emisii pentru mașini și autoutilitare la nivelul Euro 6 și noi valori, mai permisive, pentru camioane și autobuze. Totodată, au fost stabilite noi limite pentru particulele provenite de la sistemul de frânare și anvelope.

Ca urmare a noii decizii, Consiliul European, Parlamentul European și Comisia Europeană vor trebui să negocieze un nou acord final cu privire la reglementările Euro 7.

„Credem că, prin această propunere, am obținut un sprijin larg, un echilibru al costurilor generate de investițiile producătorilor auto și o îmbunătățire a beneficiilor pentru mediu derivate din acest regulament”, a declarat spaniolul Hector Gomez Hernandez, ministru interimar al industriei, comerțului și turismului.

De asemenea, ministrul italian al Industriei, Adolfo Urso, consideră că „noul regulament face posibilă protejarea lanțului de aprovizionare al producătorilor cu volum mic, (…) precum Ferrari, Lamborghini, Maserati, simboluri ale «Made in Italy» care produc aproximativ 50.000 de mașini pe an”.

Uniunea Europeană a înăsprit progresiv limitele de emisii ale vehiculelor rutiere de pe teritoriul său încă de la primul set de reglementări, cunoscut sub numele de Euro 1, în 1992.

– EURO 7: Normele europene de deplouare ar putea fi relaxate

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Adrian Newey AutoExpert

Adrian Newey părăsește Red Bull

Adrian Newey a decis să părăsească Red Bull Racing după nouăsprezece ani de colaborare de succes.   Încă nu există un anunț

Scroll to Top