Continental vrea să doteze anvelopele cu senzori împotriva acvaplanării

anvelope

Senzorii pe anvelope au devenit o modă! După Goodyear, Michelin și Pirelli, a venit rândul producătorului german de anvelope Continental. Cu această inovație, gigantul german vrea să prevină riscul acvaplanării, care continuă să fie un pericol greu de evitat, chiar și cu cele mai bune anvelope.

În plus, fabricantul german de anvelope avertizează că riscul acvaplanării depinde și de grosimea benzii de rulare a anvelopei, de starea șoselei, de viteza autoturismului etc. Și că este dificil de ținut cont în același timp de toți acești parametri. Cu un senzor integrat în anvelope, Continental va putea măsura gradul de uzură al acestora, informație pe care o va transmite unității centrale a autoturismului pentru a-i indica viteza recomandată șoferului, pentru a se evita acvaplanarea. În viitor, senzorul eTIS ar fi capabil să transmită această informație și altor vehicule din zona de circulație, inclusiv noilor sisteme de trafic.

Anvelope Continental – oferte

Continental nu se va opri aici, însă. Producătorul de anvelope vrea să instaleze camere pe mașinile de ultimă generație pentru a preveni riscul de acvaplanare. Vor fi patru camere: sub fiecare oglindă retrovizoare, pe bara radiatorului și în partea din spate a vehiculului. Aceste camere, capabile de a analiza evacuarea apei de pe anvelope, vor putea detecta începutul fenomenului de acvaplanare. ”Când există multă apă pe șosea, imaginile arată niște stropi foarte clari”, a explicat Bernd Hartmann, directorul proiectului Continental de la Frankfurt. ”Sistemul poate detecta când această succesiune de întâmplări duce la acvaplanare în faza sa inițială”. Astfel, se va transmite un semnal de alertă la șofer, pentru ca acesta să-și poată adapta viteza.

Producătorul de anvelope Continental a dat asigurări că acest sistem de senzori și camere pentru detectarea acvaplanării va fi disponibil pe următoarea generație de autoturisme autonome și semi-autonome.

Deși are activități și reușite și în alte activități, compania germană Continental continuă să fie unul dintre liderii mondiali în anvelope. Continental produce astăzi o gamă extrem de variată de anvelope pentru toate tipurile de autoturisme, la o calitate superioară, fiind brandul preferat și de încredere a sute de milioane de oameni din întreaga lume. Anvelopele Continental se găsesc și pe piața din România, fiind printre cele mai apreciate de posesorii de autoturisme și de șoferii români.

Continental, al patrulea cel mai mare producător de anvelope din lume, cu o istorie de aproape 150 de ani în producția de pneuri, activează și în România încă din 1998. În cei 20 de ani de activitate în țara noastră, compania germană de anvelope Continental a investit peste 500 de milioane de euro.

Continental are o uzină de anvelope la Timișoara, unde a ajuns la o producție de circa 17 milioane de anvelope – cauciucuri cu dimensiuni de la 13 la 20 inchi, pentru o gamă variată de automobile, inclusiv cele de înaltă performanță de la Porsche.

Fabrica Continental asigură circa 2500 de locuri de muncă directe în Timișoara și lucrează aproape de capacitatea maximă de producție, câștigând în timp clienți și noi proiecte de producție, cum ar fi anvelopele UHP (Ultra High Performance) și cele pentru automobile electrice.

Primele anvelope Continental s-au fabricat acum 147 de ani, în 1871, sub egida Continental-Caoutchouc-und Gutta-Percha Compagnie, fondată în Hanovra, pe 8 octombrie a anului amintit. Primele anvelope Continental au fost destinate trăsurilor și bicicletelor. Continental AG se mai ocupa și cu producția altor produse din cauciuc. În prezent, deși Continental este doar pe numărul 4 la nivel mondial la producția și comercializarea de anvelope, în Europa are un rol mult mai important. Una din trei mașini din Europa este livrată primului client cu anvelope Continental.

Adaugati comentariu