Creștere importantă a pieței de mașini electrificate

Vânzările de autoturisme electrificate noi au crescut cu 26,04% în luna ianuarie în România, până la 847 de unităţi.
GM-electric-autoexpert.r electrificateo

Conform Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), ponderea autoturismelor electrificate (electrice – BEV, hibride cu încărcare la priză – PHEV şi hibride – HEV) în totalul pieţei auto din România a crescut puternic, în ianuarie 2021, la 14,3%, de la 5,4% în aceeaşi lună din anul precedent, respectiv de la 9,8% în ultima lună din 2020.

Cele 847 de unităţi electrificate înmatriculate în ianuarie corespund unei creșteri cu 26,04% față de aceeași lună din anul anterior, dar și unei scăderi cu 45,6% dacă le raportăm la rezultatul din decembrie 2020. Doar că luna decembrie 2020 trebuie considerată complet atipică, înmatriculările din această perioadă de timp fiind influențate puternic de politica importatorilor și a dealerilor de a se înscrie în limitele de emisii impuse.

În prima lună a acestui an, cele mai multe achiziţii noi au fost consemnate la categoria autoturismelor hibride, respectiv 584 de unităţi, în creştere cu 30,1%, faţă de cele din luna ianuarie a anului anterior.

De asemenea, vânzările de autoturisme plug-in hybrid s-au majorat cu 66,1%, la 98 de unităţi, în timp ce modelele 100% electrice au înregistrat o creştere de doar 0,6%, până la 165 de exemplare.

– Surprize în clasamentul înmatriculărilor din ianuarie

Statistica APIA relevă faptul că în topul celor mai comercializate autoturisme 100% electrice conducea, în ianuarie, Volkwagen – cu 58 de unităţi, urmată de BMW, cu 17 exemplare, Peugeot (15), Hyundai (13), Mini (10), Nissan (9), Renault (8), Skoda şi smart (câte 7 unităţi) şi Kia (6).

Totodată, cele mai multe autoturisme hibride vândute în România, în perioada analizată, au fost comercializate de: Toyota – cu 501 unităţi, Hyundai (49), Ford (11), Lexus (9), Honda (5), Renault şi Subaru (câte patru exemplare) şi Kia (1).

În topul vânzărilor de autoturisme plug-in hybrid, pe primul loc se afla, în ianuarie, BMW – cu 21 de unităţi, Mercedes-Benz şi Volvo (câte 18 exemplare), Renault (9), Mitsubishi şi Porsche (câte şase unităţi), Skoda (4), DS şi Mini (câte trei unităţi), respectiv Hyundai (2).

– Piața auto românească începe 2021 cu o scădere de 46,8%

Adaugati comentariu