Cum funcționează sistemul plug-in hybrid

Filozofia din spatele sistemelor de propulsie hibride de tip plug-in se ghidează după principii simple, standardizarea fiind, în cele din urmă, idealul oricărui constructor auto. Un motor termic, montat în general deasupra punții din față, fie longitudinal, fie transversal, lucrează în tandem cu una sau mai multe unități electrice, plasate între propulsorul cu ardere internă și cutia de viteze, chiar în carcasa transmisiei sau pe axa posterioară. Pentru o repartiție ideală a maselor, bateriile litiuion sunt ascunse sub podea, de cele mai multe ori fiind grefate sub portbagaj sau șezutul banchetei posterioare. Activarea sau dezactivarea motoarelor se face automat sau la dorința șoferului, totul în funcție de modul de rulare ales. Încărcarea bateriilor se face de la prize convenționale sau de la stații de încărcare rapide, iar portul dedicat nu se bucură de o poziție unică la nivel de industrie.

BMW i8

Port-drapelul gamei ecologice “i” este un coupe veritabil cu 2+2 locuri și design spectaculos. Un motor turbo pe benzină de 1,5 litri/231 CP și unul electric de 131 CP dezvoltă o putere combinată de 362 CP, cu un consum de 2,1 l/100 km și emisii CO2 de 49 g/km. Cu ambele unități active, supercarul bavarez rulează în regim 4×4. Timpul de încărcare pentru bateriile Li-Ion de 7,1 kWh este estimat la 3 ore, în modul de rulare electric autonomia fiind de 35 km.

1

BMW 330e

BMW 330e se laudă cu un motor turbo pe benzină de 2.0 litri și 184 CP secondat de un motor electric de 88 CP, pentru o putere totală evaluată la 252 CP. Emisiile ajung la 44-49 g/km, iar consumul la 1,9-2,1 l /100 km. Autonomia electrică este de 40 km. Durata de încărcare pentru bateria de 7,6 kWh nu trece de 3 ore și 15 minute.

2

BMW 225xe

BMW continuă ofensiva eco cu 225xe, un monovolum Plug-in Hybrid de 224 CP bazat pe Seria 2 Active Tourer. Un motor electric de 88 CP angrenează puntea din spate, iar unul termic cu 3 cilindri pe cea din față, în condițiile unei autonomii electrice de 41 km. 224 CP autonomie 100% electrică de 41 km consum mediu de 2,1 l/100 km

3

BMW X5 xDrive40e X5

xDrive40e este primul Plug-in Hybrid de serie din gama tradițională BMW. 313 CP sunt livrați de un turbo de 2 litri și 245 CP și de un motor electric de 113 CP, montat între cutia de viteze automată cu 8 trepte și propulsorul termic. Bateriile cu capacitatea de 9 kWh amplasate sub portbagaj reduc volumul de încărcare cu 150 l și pot fi încărcate în 3 h 50 min. Animat de motorul electric (Max eDrive) X5 rulează 31 km. Motorul termic este activat automat peste 70 km/h în modul Auto eDrive, până la acest prag propulsia fiind exclusiv electrică. Modul Save conservă energia din baterie.

4

BMW 740e

BMW atacă Mercedes S 500 e cu propriile arme. 740e este numele primului plug-in hybrid din istoria navei amiral bavareze, o limuzină de 326 CP cu o autonomie pur electrică de 40 km și emisii CO2 de 49 g/km. Consumul mixt se oprește la 2,1 l/100 km, valoare lăudabilă pentru un turbo de 2 litri și 258 CP cuplat cu un motor electric de 113 CP.

5

Mercedes-Benz C 350 e

Clasa C preia rețeta de succes S 500 e și o aplică la scară redusă sub forma primei variante hibride de tip plug-in din cariera modelului. Un motor electric de 82 CP poate propulsa pe cont propriu C 350 e până la 140 km/h, putând lucra în tandem sau independent de unitatea turbo de 2 litri și 211 CP alimentată cu benzină. Puterea totală ajunge la 279 CP, iar cuplul la 600 Nm. Autonomia pusă la dispoziție de bateria Li-Ion de 6,2 kWh este de 31 km, iar încărcarea de la prizele de 230V durează 3 ore. Consumul mixt anunțat de Mercedes este de numai 2,1 l/100 km. Transmisia automată 7G-Tronic Plus cu șapte trepte este standard.

6

Mercedes-Benz GLE 500 e

Primul SUV plug-in hybrid din istoria Mercedes moștenește sistemul de propulsie de la limuzina de lux S 500 e. Echipa V6 bi-turbo de 333 CP – motor electric de 116 CP este identică, aidoma puterii combinate de 442 CP. GLE 500 e se laudă cu o autonomie electrică de 30 km și un consum de 3,3 l/100 km, cu emisii CO2 de numai 78 g/km.

7

Mercedes-Benz GLC 350 e

Urmașul lui GLK îmbracă haine eco. Intitulat GLC 350 e, noul SUV plug-in hybrid de clasă medie este animat de un turbo de 2 litri cuplat la un motor electric de 114 CP, în deja clasicele moduri de operare Hybrid, E-Mode, E-Save și Charge. Rezultatul e o putere totală de 320 CP și o autonomie de 34 km în modul de rulare electric. Mercedes anunță un consum de 2,6 l/100 km și emisii de 60 g/km CO2.

8

Mercedes-Benz S 500 e

S 500 e inaugurează segmentul limuzinelor de lux full-hybride reîncărcabile la priză. Binecunoscutului V6 bi-turbo de 3 litri și 333 CP i se alătură un motor electric dezvoltat în parteneriat cu Porsche și creditat cu 116 CP, limuzina Mercedes bazându-se pe o putere totală a ansamblului de 442 CP pentru a sprinta de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde. S 500 e afișează un consum mediu de numai 2,8 l/100 km și o autonomie strict electrică de 33 km. Există patru moduri de conducere: Hybrid (tandem), E-Mode (pur electric), E-Save (păstrează nivelul curent de energie) și Charge (încărcare). Bateriile Li-Ion de 8,7 kWh pot fi încărcate în 4 ore de la prizele convenționale.

9

VW Golf GTE

Best-seller-ul Golf primește o variantă Plug-in Hybrid capabilă să ruleze 50 km cu emisii zero (max. 130 km/h). Consumul mediu este estimat la 1,5 l/100 km, iar emisiile la 35 g/km. GTE dezvoltă 204 CP cu ajutorul unui TSI de 1,4 litri și 150 CP cuplat la un motor electric de 102 CP. Bateria Li-Ion ascunsă sub banchetă are o capacitate de 8,7 kWh și se încarcă în 3 ore și 45 minute. Viteza maximă în modul hibrid este de 222 km/h.

11

VW Passat GTE

VW trece febra diesel în plan secund. Vedeta gamei Passat se numește GTE și este un Plug-in hybrid de 218 CP (1.4 TSI/156 CP plus motor electric de 115 CP) și o autonomie de 50 km în modul electric E-Mode. Cel mai ecologic Passat consumă 2,0 l/100 km și emite 45 g/km CO2. viteză maximă 220 km/h, accelerație 0-100 km/h în 8 sec. încărcare în 4 ore și 15 min. cutie DSG cu dublu ambreiaj și șase trepte

12

Volvo XC90 T8 TwinEngine

Cel mai potent XC90 este și cel mai „curat”. Comercializat sub sigla TwinEngine, acesta combină un motor termic de 2 litri și 318 CP (compresor mecanic pentru plaja inferioară de turații și turbocompresor clasic activ peste 2.300 rpm) alimentat cu benzină cu unul electric de 82 CP, montat pe puntea din spate. În total, ansamblul hibrid este creditat cu 400 CP și 640 Nm. Puntea din față este angrenată de unitatea termică, iar cea posterioară, de motorul electric, fiind oferită astfel, o tracțiune integrală hibridă. Consumul mediu este de 2,5 l/100 km, iar o rulare pur electrică are drept rezultat o autonomie de 40 km.

13

Volvo V60 D6 TwinEngine XC90

TwinEngine are și un frate mai mic. Propulsia este asigurată de un duet diesel-electric alcătuit dintr-o unitate termică de 2,4 litri și 220 CP, asociată unui motor electric de 68 CP montat pe puntea spate. Puterea totală atinge 288 CP, iar autonomia electrică, 50 km.

14

Audi Q7 e-tron

Audi se mândrește cu primul vehicul hibrid Plug-in cu motor diesel în șase cilindri și tracțiune integrală permanentă din lume. Un TDI de 3 litri și un motor electric compun sistemul de propulsie creditat cu o putere totală de 373 CP, un cuplu maxim de 700 Nm și performanțe pe măsură: viteză maximă 225 km/h, accelerație 0-100 km/h în 6 secunde. Și asta în condițiile unui consum neverosimil de mic de 1,7 l/100 km. Distanța ce poate fi acoperită în modul de rulare electric este estimată la 56 km.

15

Audi A3 e-tron

A3 e-tron împarte cu Golf GTE sistemul de propulsie, ceea ce se traduce printr-un TSI de 1,4 litri și un motor electric (montat în carcasa cutiei e-Stronic cu 6 trepte) ce dezvoltă împreună 204 CP. Audi anunță o autonomie de 50 km cu zero emisii și un consum mediu de 1,5 l/100 km.

16

Porsche Cayenne SE Hybrid

Cayenne nu putea lipsi de la masa SUV-urilor “verzi”. Versiunea plug-in hybrid este echipată cu un set de baterii Li-Ion de ultimă generație, cu capacitatea de 10,8 kWh, reîncărcabile la prize de 230 V în 4 ore. Porsche declară un consum mediu de 3,4 l/100 km, în modul de rulare 100% electric, autonomia fiind limitată la 35 km. Același V6 de 3 litri și 333 CP găsit sub capota limuzinei Panamera SE Hybrid livrează alături de un motor electric de 95 CP nu mai puțin de 416 CP, viteza maximă declarată fiind de 243 km/h.

17

Porsche Panamera SE Hybrid

Odată cu faceliftul primit în toamna lui 2014, gama Panamera a fost extinsă cu o versiune Plug-in Hybrid cu baterii Li-Ion de 9,4 kWh ce pot fi încărcate de la prize convenționale. Durata de reîncărcare variază între 2 h 30 min. și 4 ore. Panamera SE Hybrid este pusă în mișcare de un motor electric de 95 CP și de un V6 cu compresor mecanic ce dezvoltă 333 CP. Puterea totală atinge 416 CP, cu un consum mediu de 3,1 l/100 km și o autonomie electrică de 36 km.

18

Adaugati comentariu