Dacia a vândut 500.000 de mașini cu sistem dual benzină – GPL

În cadrul unui webinar cu tema „LPG Strategy: Eco Smart by Dacia”, la care au luat parte Lionel Jaillet, vicepreședinte al mărcii, Didier Michaud și Sergio de la Torre, experți ai diviziei sisteme de propulsie și GPL, oficialii mărcii românești, parte a grupului Renault, au anunțat că în prezent circulă pe șoselele din întreaga lume circa 500.000 de mașini Dacia cu sistem de propulsie dual benzină - GPL.
Dacia Duster - GPL

Având în vedere că în luna aprilie, marca a anunțat și livrarea automobilului cu numărul 10 milioane, rezultă că, în prezent, 5% din vânzările Dacia au fost modele dotate cu rezervor suplimentar de GPL instalat din fabrică. Desigur, pe lângă acestea, pe șosele se mai află multe ale mașini ale mărcii românești cu instalații de gaz montate after-market.

În prezentarea făcută de oficialii Dacia unui grup restrâns de jurnaliști, a fost menționat și faptul că, în timp ce alte mărci mizează pe sisteme hibride benzină – electric sau diesel – electric, Dacia a ales, deocamdată, calea benzină – GPL, mizând pe prețul mai redus și avantaje precum, costul redus al gazului petrolier lichefiat în comparație cu cel al benzinei, dar și pe emisiile de CO2. Conform oficialilor mărcii, mașinile dotate cu GPL emit cu 10% mai puțin GPL decât cele alimentate strict cu benzină.

În plus, spre deosebire de utilizatorii mașinilor cu sisteme hibride cu alimentare la priză, care, din comoditate, evită să încarce bateriile vehiculului, cei ai mașinilor cu GPL preferă utilizarea gazului tocmai pentru că este mai ieftin. În plus, în timp ce încărcarea bateriilor unui vehicul plug-in hybrid durează câteva zeci de minute, alimentarea cu GPL este extrem de rapidă. Astfel, 79% dintre utilizatorii Dacia care dețin modelul Sandero cu GPL folosesc lunar acest combustibil, iar în cazul deținătorilor de Sandero Stepway cu GPL procentul este de 85%.

Un alt avantaj al GPL-ului menționat de oficialii Dacia de la Paris este existența a peste 40.000 de stații de alimentare cu GPL în statele în care este comercializată marca. Datele companiei arată și că nu mai puțin de una din patru benzinării au și stații de încărcare cu GPL.

Tot studiile făcute de Dacia arată că, în statele în care este disponibilă pentru vânzare marca românească se află pe șosele circa 28 de milioane de vehicule cu GPL, nu mai puțin de 15 milioane dintre acestea purtând emblema Dacia. Cele mai multe mașini Dacia cu GPL se află în Turcia (4,9 milioane), Polonia (3,3 mil.) și Italia (2,5 mil.).

În aceste state, cota Dacia din segmentului de piață GPL este de 57,6%, iar din totalul mașinilor vândute de marcă nu mai puțin de 26,6% sunt alimentate cu gaz.

Didier Michaud, expert al diviziei de sisteme de propulsie și GPL, a explicat și că recuperarea costului suplimentar generat de instalarea din fabrică a sistemului GPL poate fi făcută în doar 15.000 km, utilizatorii economisind câte 3.000 de euro la fiecare 60.000 km. Desigur, comparația este făcută cu un vehicul similar dotat cu motor alimentat doar cu benzină.

Datele producătorului arată și că reducerea de costuri de utilizare face ca 1 utilizator din 2 să nu ia în calcul altfel de sisteme de propulsie atunci când își înlocuiește mașina, iar dintre cumpărătorii mașinilor Dacia care provin de la alte mărci 38% au avut anterior un vehicul alimentat cu benzină, tot 38% un model diesel, iar 14% unul cu GPL

În cazul deținătorilor de modele Dacia cu GPL circa 50% au declarat că vor cumpăra cu siguranță un nou model Dacia tot cu GPL, în timp ce alți 40% au menționat ca probabilă o astfel de achiziție.

Pentru a sublinia utilitatea unei mașini alimentate cu GPL, mai ales într-o perioadă în care costul carburantului a crescut rapid, oficialii Dacia au menționat că, în timp ce costul benzinei a crescut în Europa de la 1,5 euro / litru în 2020 la peste 2 euro / litru în 2022, cel al GPL-ului s-a păstrat relativ constant la 1 euro / litru.

– Dacia va miza pe GPL și la motoarele Euro 7

Adaugati comentariu