Directorul Dacia: Acum avem un model electric pentru că există și clienți pentru așa ceva

Șeful mărcii Dacia în România, Mihai Bordeanu, a declarat că discuțiile legate de alocarea unei cote de 700, 900 sau 1.000 de unități Spring pieței din România sunt pure speculații.
Mihai Bordeanu - Director Dacia 1

În cadrul unei mese rotunde cu un grup restrâns de jurnaliști români, Mihai Bordeanu, Managing Director Dacia Brand South Eastern Europe și Country Head Romania, a explicat că lista de așteptare pentru Dacia Spring crescuse până ieri, la mai puțin de o săptămână de la lansarea precomenzilor online, până la circa 6.000 de clienți.

„Pentru mine, Spring e un soi de Red Bull. Trebuie să fie o chestie extrem de simplă. Simplu de configurat și comandat. Iar planul nostru strategic pentru România funcționează foarte bine”, a declarat Mihai Bordeanu.

Totodată, la nivel european – acolo unde, într-un prim val, au fost deschise precomenzi în România, Franța, Spania, Germania și Italia – se înregistraseră cu două zile în urmă, pe când la noi se atingea valoarea de 4.000 de unități, circa 7.000 de solicitări. Prin urmare, conform oficialului, mai bine de jumătate dintre actualele precomenzi pentru Dacia Spring vin din România.

Din nefericire, dacă interesul pentru prima mașină electrică a mărcii Dacia este foarte mare în zona persoanelor fizice, companiile de car-sharing au întârziat să facă o comandă. În ciuda faptului că aceste companii puteau primi vehiculele comandate mai devreme decât restul cloienților, în primăvară în loc de toamnă, în acest moment nu există comenzi ferme.

„De la companiile de car-sharing din România nu avem în acest moment comenzi. Avem discuții cu unele firme, dar nu există comenzi semnate în sensul propriu al cuvântului. Nu uitați că vrobim despre un domeniu lovit destul de dur de criza generată de pandemie peste tot în lume. La un moment dat evident că discuțiile se vor finaliza și vom avea contracte și în zona de car-sharing”, a explicat șeful Dacia.

Springmania în România

La solicitarea LifeNews.ro, directorul Dacia a lămurit și zvonurile cu privire la cota de mașini Spring alocate României. „Suntem într-un context foarte volatil. Dacă mă întrebați în 2019 puteam să vă spun exact câte mașini putem livra. Acum nu mai putem planifica așa. Lucrăm zilnic cu echipele centrale din Paris, cu logistica pentru a găsi scenariul optim. Dar nu e știință exactă. Cifrele se schimbă permanent. De aceea nu pot răspunde foarte exact acum. Ce pot spune este că vom face în așa fel încât să satisfacem cât mai mulți clienți. Viața nu se termină pe 31 decembrie 2021. Vom livra și după. Ne bucură că există interes. E un fel de Springmania”, a declarat Mihai Bordeanu.

Pentru că această informație a lipsit din comunicarea Dacia către potențialii clienți, fapt ce a dus tocmai la zvonurile privind alocarea unei cote de doar 700, 900 sau 1.000 de mașini pentru România, am insistat pentru detalii cât mai exacte.

„Nu există o cifră clară a livrărilor pe care le poate fabrica (n.n. – din China). Suntem în plină volatilitate și ambiguitate. Orice vă spun azi poate să nu mai fie valabil peste câteva zile. Va trebui să ne recalibrăm permanent cu scenarii care se schimbă, evoluează. Nicio variantă care se vehiculează pe piață cu privire la cota de mașini Spring alocată României nu e falsă sau adevărată. Sunt pure speculații. Mama Omida ne poate da o cifră la fel de bună. Pot confirma cu certitudine că niciuna dintre valorile enunțate – 700, 900, 1000 – nu e cea reală. Spun asta tocmai pentru că lucrăm pe ele. E o situație în dinamică. Dar, da, există posibilitatea ca unii clienți care au lansat precomenzi să nu primească mașina până la 31 decembrie 2021. Dar o vor primi ulterior” a clarificat oficialul Dacia.

În plus, pentru că o astfel de amânare a livrărilor poate crea probleme celor care au decis să achiziționeze mașina prin programul Rabla Plus, Mihai Bordeanu a explicat că „deocamdată nu știm 100% ce înseamnă Rabla Plus în 2021. Programul e în dezbatere publică. Dacă ne luăm după cel de anul trecut, există un timp de livrare a mașinii din momentul în care se semnează nota de înscriere în program. El e de 120 de zile pentru Rabla Clasic și de 180 de zile pentru Rabla Plus. Nu cred că se va opri Rabla Plus în 2021. Programul va exista și în 2022. E o părere personală, nu o promisiune a autorităților. Vom vedea împreună dacă oamenii sunt dispuși să aștepte pentru un asemenea model”.

– Dacia Spring a înregistrat 4000 de precomenzi în primele 48 de ore
– Primul contact cu Dacia Spring

Adaugati comentariu