Drive test VW e-Golf facelift

e-Golf

VW e-Golf a primit o baterie nouă, de 35,8 kWh, care teoretic i-a extins autonomia cu 50%. Cum arată cifrele în practică? Aveam să aflu în cele două zile de test prin haosul din București.

 

De ce este Golf cea mai bine vândută compactă? Pentru că a inventat segmentul. Pentru că oferă acel echilibru între performanțe, confort și preț greu de găsit la modelele concurente. Și, nu în ultimul rând, pentru că poate fi pus în mișcare de o foarte variată paletă de motoare, de la propulsoare convenționale pe benzină și diesel, până la plug-in hybrid (Golf GTE) și full-electric (e-Golf).

Mulți dintre noi ar putea crede că versiunea electrică a apărut odată cu a șaptea generație, fapt complet fals: VW dezvoltă în liniște compacte electrice de 40 de ani! Istoria a început în 1976, cu prima generație Golf, care a primit un motor electric de 20 CP, alimentat de un pachet de baterii acid-plumb aflat sub podeaua portbagajului, atingând 80 km/h și afișând o autonomie de 50 km. Ce-i drept, era un model folosit de VW în scop experimental, dar care a adunat 20.473 km în traffic real, putând fi admirat și azi în Wolfsburg. Se numea CityStromer, la fel ca și a doua generație, care a și fost comercializată. Motorul electric câștigase 5 CP, bateriile foloseau tehnologie cu plumb și gel, accelerația 0-50 km/h dura 13 secunde, iar viteza maximă urca spre 100 km/h. Autonomia s-a păstrat la 50 km, iar producția a numărat 120 de exemplare.

e-Golf- 15

Performanțele au continuat să crească cu pași mici până azi, când Golf 7 facelift înlătură orice teamă de autonomie tipică modelelor electrice. Prezentat în februarie 2017, noul e-Golf își depășește predecesorul în toate privințele, oferind o dinamică mai bună concomitent cu creșterea autonomiei cu 50%! În primul rând, germanii au înlocuit pachetul de baterii de 24,2 kWh cu unul mai mare, de 35,8 kWh, fără să-i modifice amplasarea dintre cele două axe, sub podea. Apoi, au modificat motorul electric, care acum oferă în plus 20 CP (15 kW) și 20 Nm, ajungând să dezvolte 136 CP și 290 Nm. Autonomia declarată de nemți poate atinge 300 km, în funcție de regimul de rulare.

Nu m-am mulțumit cu cifrele oficiale, deci iată-mă cu compacta conectată la priză: instrumentarul digital de bord de 12,3 inch îmi afișează durata până la încărcarea completă, iar după ce procesul s-a încheiat, îl consult pentru a verifica autonomia. Cu bateria plină, comut succesiv cele trei programe de rulare: în Normal, este afișată o autonomie de 298 km, în Eco, autonomia crește la 302 km, iar în Eco Plus, ajunge la 307 km. Diferența dintre cele trei moduri constă în sensibilitatea pedalei de accelerație, care scade progresiv ”pe ruta” Normal-Eco-Eco Plus. Pornesc în modul Normal, dar activez Modul B de la maneta schimbătorului de viteze, care acționează precum o frână de motor, recuperând la maximum energia la eliberarea pedalei de accelerație. Pe lângă acesta, există încă trei moduri intermediare de recuperare a energiei, figurate cu + și – lângă maneta schimbătorului.

Pornesc la ora 8 dimineața, ”înotând” prin traficul din centru și nu mă opresc până după ora 14, încercând să descarc bateriile. Aleg să mă deplasez cu o viteză normală, pentru a obține un consum cât mai apropiat de cel uzual. După 80 km prin București, consumul s-a stabilizat la 12,9 kWh/100 km, echivalentul unei autonomii de 278 km în condiții de trafic urban. Dacă ținem cont de costul curentului, de 0,16 lei pentru un kWh, atunci costurile la 100 km sunt de 2,1 lei, sau, altfel spus, e-Golf consumă echivalentul în bani a 0,3 l/100 km benzină în oraș. Și asta dacă nu alimentăm complet gratuit de la prizele de curent, caz în care costurile devin…infime. Nu renunțați, însă, la dinamică. Dimpotrivă: noul e-Golf accelerează până la 80 km/h în 6,9 secunde și afișează o repriză 80-120 km/h în 7,5 secunde. Senzațiile la volan sunt amplificate de cuplul mare, care accelerează mașina liniar, transmisia având o singură treaptă. Veți renunța, însă, la o parte din portbagajul versiunii clasice, pentru că o parte din pachetul de baterii este montat sub podeaua falsă a portbagajului. Altfel spus – în loc de 380 de litri, mai rămân disponibili doar 341.Totuși, rabatând bancheta veți primi un volum total de 1.231 litri. În plus, la e-Golf este disponibil standard sistemul de navigație Discover Pro cu ecran tactil de 9,2 inch, controlat prin gesturi, care la Golf costă 2.061 euro.Este drept că prețul de pornire se ridică la 37.953 euro, dar suplimentarea fondurilor pentru programul Rabla scade 10.000 euro din această valoare.

Versiunea electrică se conduce diferit de cea clasică, pentru că prezența bateriilor schimbă întrucâtva datele problemei. Pe de o parte, este foarte silențios, pentru că motorul electric scoate un vuit abia perceptibil, scăzând gradul de oboseală a șoferului într-un mod miraculos. Apoi, poziționarea acumulatorilor între cele două punți, sub podea coboară centrul de greutate și echilibrează mașina, fapt evident pe virajele devorate cu poftă de e-Golf. Pe de altă parte, suspensia a fost întărită pentru a suporta cele 1.615 kg ale mașinii, de aceea confortul la trecerea peste denivelări nu se ridică la nivelul celui de pe versiunile echipate cu motoare termice.

 

 e-Golf- 29
 

Verdict AutoExpert

Noul e-Golf este mai rapid și are o autonomie mai mare. Astfel, a eliminat principala problemă a automobilelor electrice: teama de autonomie scăzută. În plus, noua versiune oferă și sistemul multimedia de top Discover Pro în dotare standard. Dacă ținem cont și de discount-ul oferit de stat, oferta VW devine irezistibilă!
  • Costuri extrem de reduse de rulare
  • Demaraje foarte rapide
  • Extrem de silențios
  • Suspensie mai tare decât la versiunea clasică
DATE TEHNICEVW Polo
Model1.0 TSI Highline
Motor/nr.cilindriL3, turbo
Cilindree (cmc)999
Putere maxim?/turație (CP/rpm)95/5.000-5.500
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)175/ 2.000-3.500
Transmisiefa
Cutie de vitezeman., 5 trepte
L/l/h (mm)4.053/1.751/1.461
Ampatament (mm)2,564
Masă la gol/sarcină utilă (kg)1,145
Volum portbagaj (l)351-1.125
Acc. 0-100 km/h (s)10.8
Viteză maximă (km/h)187
Consum u./extr./mixt (l/100 km)5,5/3,8/4,4
Emisii CO2 (g/km)101
Preț (euro cu TVA)15,143

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top