Echipele de F1 doresc amânarea noului regulament până în 2023

Formula 1 2020

Adoptarea schimbărilor majore anunțate pentru Formula 1 ar putea fi amânate până în 2023, ca urmame a efectelor pandemiei de coronavirus, afirmă șeful Red Bull, Christian Horner.

Foto: FIA, Attila Szabo

Printre problemele majore pe care le ridică criza globală generată de COVID-19 se află și stabilitatea financiară a F1, dar și a echipelor, noul pachet de reguli fiind deja amânat din 2021, când trebuia să intre în vigoare, pentru 2022.

Între timp, echipele se vor ocupa în continuare de dezvoltarea șasiurilor și a altor componente, cu excepția suspensiilor și a cutiilor de viteze, și vor putea dezvolta mașinile din punct de vedere aerodinamic doar după ce sezonul 2020 va ajunge la final.

Formula 1 2020
Christian Horner – team Principal Red Bull F1 Team

Oricum, într-un interviu acordat BBC, Horner afirmă că se discută un „acord rezonabil” pentru a se amâna adoptarea noului regulament până în 2023. „Ne gândim să amnânăm încă un an adoptarea regulamentului, pentru că din punctul meu de vedere, va fi imposibil să avem un cost clar de dezvoltare în 2021,” a afirmat el.

„Trebuie să existe un acord rezonabil, dar acesta trebuie ratificat de FOA pentru ca respectivele costuri să fie amânate pentru 2022, iar noile modificări să intre în vigoare în sezonul 2023.”

„Cel mai important lucru acum este că și noi avem nevoie de stabilitate. Pentru că singurul lucru pe care îl știm este că de fiecare dată când se introduce o schimbare, apare un cost, iar stabilitatea acum și oprirea dezvoltării mașinilor cât de mult posibil, reprezintă singurul mod responsabil de a evita alte costuri.”

Nu este clar dacă asta înseamnă că actualele monoposturi vor continua să fie la fel și pentru 2022 sau dacă va fi permisă o libertate mai mare de mișcare în privința dezvoltării, care să aducă și schimbări fundamentale.

Incertitudinea a dus la apariția uneri serii de măsuri de urgență, prezentate de FIA vizvi de criza F1.

Echipele au aderat la o serie de restricții impuse de FIA, precum perioada de oprire temporară a activității, care a anulat practic vacanța de vară și care a fost extinsă mai nou,de la două săptămâni, la 21 de zile.

FIA a revizuit regulamentul sportiv anticipând că perioada de închidere ar putea fi extinsă și mai mult.

Forul superm se va consulta cu echipele pentru a determina dacă acest lucru ar trebui să se întâmple dacă „problemele privind sănătatea publică sau restricțiile impuse de gurverne vor continua și după perioada inițială de închidere”.

FIA afirmă că asta este „cu scopul de a asigura un tratament egal concurenților”, iar Horner spune că va urma o săptămână de discuții și „că anticipez că – perioada de închidere – va fi prelungită”.

„Prevăd că va fi extinsă până spre finalul lunii aprilie, începutul lui mai, iar apoi vom vedea,” spune el. „Va urma o discuție între șefii echipelor, FIA și FOM în următoarele zile.  Este corect să fie așa. Ceea ce este corect și logic în acest moment este ca toată lumea să se supună închiderii temporare și acelorași reguli, încoprorând și condidiile impuse de FIA, până când echipele vor fi iar în postura de a putea începe lucrul.”

Măsurile majore de urgență ale FIA pentru a proteja F1

La finalul lunii martie, o serie de măsuri majore de urgență au fost aprobate de comitetul de siguranță a FIA având în vedere criza globală

Primele opt etape ale sezonului 2020 de F1 au fost anulate sau amânate, celelalte fiind sub o amenințare serioasă vizavi de impactul financiar pe care această criză îl va avea asupra campionatului și a celor 10 echipe.

O serie de schimbări cheie în regulamentele FIA au fost acum aprobate de Consiliul Mondial al Sportului, ceea ce garantează președintelui FIA, Jean Todt puterea „ de a lua orice decizie privind organizarea competițiilor internaționale pentru sezonul 2020, în ceea ce reprezintă o urgență,”

Câteva schimbări specifice pentru F1 au fost deja aprobate pentru „ a se reacționa la criză și a se organiza un calendar care asigură  valoarea comercială a campionatului și reduce costurile cât de mult posibil.”

În prezent, toate echipele F1 au aderat la închiderea temporară – cu renunțarea la pauza de vară – cuprinsă între martie și aprilie. Echipele au agreat ulterior să extindă perioada de non-activitate pentru 21 de zile consecutiv, restricție pe care FIA a impus-o și în privința furnizorilor de motoare.

Diviziile de motoare sunt exceptate de la aceste condiții pe parcursul tradiționalei pauze de vară, dar restricțiile impuse de guverne au făcut ca Ferrari și Renault să-și închidă temporar fabricile, Mercedes și Honda adoptând anumite moduri de lucru. Dar acum s-a agreat ca toți cei patru constructori de motoare să se supună regulilor de oprire a activității.

FIA a revizutit regulamentul sportiv care stipulează acum că dacă „îngrijorarea cu privire la sănătatea publică sau resticțiile guvernamentale continuă după perioada inițială de oprire a activității, concurenții și FIA trebuie să se consulte în bună credință pentru a determina dacă perioada de oprire trebuie extinsă și care să fie limita acestei extensii, cu scopul de a se asigura un tratament egal echipelor”.

În completare, adoptarea unor noi reguli se poate face cu o majoritate a doar 60% dintre echipe pentru „a crește flexibilitatea pe parcursul unei perioade dificile.”

Aceasta se va reflecta asupra unei mai mari varietăți de aspecte din cadrul regulamentului, inclusiv formatul unui weekend de cursă – care va permite ca evenimente de două zile să fie aprobate rapid, dacă va fi necesar, atunci când se va definitiva calendarul.

Au mai fost adoptate modificări privind perioadele de teste, fiind înlocuită perioada de trei zile de test de la finalul sezonului cu o zi opțională pentru piloții tineri.

Dezvoltările aerodinamice,deja amînate din 2021 în 2022, au fost în discuție din nou pe 28 martie. Inițiat se stipula că echipele nu au voie să lucreze la aceste aspecte până în februarie anul viitor.

De asemenea, nefiind clar câte curse va avea acest sezon, a fost nevoie de o clarificare și în privința numărului de motoare și componente care pot fi utilizate.

Regulamentul era conceput pentru un sezon complet, cu 22 de curse, și limita piloții la utilizarea a trei motoare, MGU-H, MGU-K și turbocompresoare, și la două unități de stocare și control electronic.

Dacă vor fi însă 14 etape sau mai puține, limita va fi de două din fiecare. Iar dacă numărul va fi mai mic de 11, limita va fi de o singură unitate de stocare, control electronic și MGU-K.

Formula 1 2020

Sezonul 2020 s-ar putea prelungi până în 2021

Adaugati comentariu