Fuziunea dintre grupurile Fiat Chrysler și PSA pe drumul cel bun

PSA Tavares

Fuziunea dintre PSA și FCA pe drumul cel bun. Carlos Tavares este încrezător că fuziunea de 50 miliarde euro care va da naștere celui de-al patrulea mare grup producător de automobile se desfășoară conform planului. (Reuters)

Foto:arhiva

Șeful Executiv al PSA, Carlos Tavares este încrezător că fuziunea estimată la 50 miliarde euro dintre producătorul automobilelor Peugeot și Citroen (PSA) și Fiat Charysler (FCA) se derulează conform planului și se așteaptă ca în urma noilor sinergii să economisească până la 3,7 miliarde euro.

PSA Tavares
Carlos Tavares – Seful Executiv PSA

Înțelegerea în urma căreia ia naștere cel de-al patrulea cel mai mare producător de automobile este cu atât mai vitală acum, cu cât impactul crizei declașate de coronavirus este mai puternic decât s-a estimat. Scopul este să se facă rapid economii de costuri, după cum a declarat Tavares în cadrul întâlnirii anuale a acționarilor PSA.

„Fuziunea cu FCA este cea mai bună dintre soluții pentru a face față crizei și incertitudinilor”

Vânzările de mașini noi la nivel global s-au prăbușit ca urmare a măsurilor luate pentru reducerea efectelor pandemiei și care au forțat închiderea temporară a liniilor de producție și a showroom-urilor.

În aceste condiții producătorii se lupă să-și conserve rezervele de lichidități în cea mai gravă criză a industriei după ce financiară din 2008-2009.

Fuziunea PSA – Fiat Chrysler, subiectul unei anchete aprofundate în Uniunea Europeană

De asemenea, Tavares a analizat noul control antimonopol al Uniunii Europene asupra planificatei fuziuni, precizând că este încrezător că procesul va fi finalizat „cel târziu” în primul semestru din 2021.

„Orarul fuziunii cu FCA este respectat strict,” a spus el, adăugând că sinergiile estimate de 3,7 miliarde euro ale înțelegerii sunt doar „baza”.

Fuziunea dintre grupurile Fiat Chrysler și PSA pe drumul cel bun

Reglementările antimonopol (antitrust) ale UE  au început sătămâna trecută cu o anchetă de patru luni a înțelegerii, precizîndu-se că aceasta ar putea influența competiția pe segmentul van-urilor mici în 14 țări membre UE și Marea Britanie.

PSA și FCA sunt ferme în fața UE

Cei doi producători au refuzat să ofere concesii pentru a atenua îngrijorările UE pe parcursul verificărilor preliminare ale înțelegerii, care a primit deja undă verde în Statele Unite, China, Japonia și Rusia.

Tavares a precizat că „nu a venit momentul pentru a se discuta acest subiect” când a fost întrebat dacă termenii acordului vor fi revizuiți pentru a reflecta declinul din industria auto la nivel global, precizând că beneficiile acestei înțelegeri trebuie apreciate pe termen lung, iar PSA s-a concentrat să întărească acordul cu FCA.

PSA și FCA au revizuit însă aspecte ale înțelegerii. În mai, au declarat că nu vor plăti dividendele planificate pentru rezultatele din 2019, citând impactul negativ al pandemiei.

1,1 miliarde euro reprezintă dividendele pentru FCA și PSA anunțate în decembrie ca parte a acordului.

Bestsellerul Fiat Panda a ajuns la cea de-a 40 aniversare

 

Adaugati comentariu