Honda Civic Type R – 25 de ani de la debut

Honda sărbătorește 25 de ani de la lansarea performantului model Civic Type R. Astăzi, modelul sportiv este la a șasea generație cu siglă roșie.

Unul dintre cele mai importante modele din gama Honda sărbătorește în acest an două evenimente importante: 50 de ani producție continuă și 25 de ani de la lansarea modelului Civic Type R. De la prima versiune Type R lansată în 1997 pe generația EK9 a modelului Civic și până astăzi am văzut șase generații ale performantului model nipon.

Honda Civic Type R EK9

Produs între 1997 și 2000, Civic Type R EK9 a fost disponibil în Japonia și folosea propulsorul 1.6 VTEC aspirat ce oferea 185 CP, o cifră impresionantă pentru acea eră. Cu o greutate totală de 1.050 kilograme, prima generație Civic Type R rămâne un etalon în clasa sa.

Honda Civic Type R EP3

A urmat Honda Civic Type R EP3 (2001-2005) primul model disponibil oficial în Europa. Fabricată în Marea Britanie, modelul folosea acum propulsorul 2.0 i-VTEC aspirat de 200 CP și o transmisie manuală cu șase trepte.

Honda Civic Type R FN2/FD2

Generația a treia, Honda Civic Type R FN2/FD2 a venit în 2007 și a rămas în fabricație până în 2011. Europa primea modelul Type R bazat pe hatchback-ul FN2 cu același motor aspirat de 2.0 litri și 200 CP, în timp ce în Japonia era oferit sedanul FD2 cu motor mai puternic.

Honda Civic Type R FK2

A patra generație (2015-2017) a adus și prima motorizare turbo pentru hothach-ul japonez ce folosea acum un propulsor 2.0 turbo cu 310 CP. Puterea era transmisă către puntea față, modelul putând accelera de la 0 la 100 km/oră în 5.7 secunde.

Honda Civic Type R FK8

Generația a cincea (2017-2022) a fost o evoluție pentru modelul anterior la nivel de motorizare, propulsorul turbo fiind împins la 320 CP. Modelul era oferit acum și pe piața nord-americană.

Honda Civic Type R FL5

Cea mai nouă generație Civic Type R tocmai a fost lansată. Deși nu au publicat un set complet de date tehnice, știm că noul Type R folosește motorul 2.0 turbo într-o versiune îmbunătățită. Honda nu a comunicat cifrele pentru putere cuplu și nici valorile pentru performanțe. Noul model a stabilit deja un timp record pe circuitul japonez de la Suzuka în luna aprilie. Recordul stabilit a fost de 2 min 23.120sec, cu 0.873 secunde mai bine față de recordul anterior deținut de modelul Honda Civic Type R GT Limited Edition.

Via Honda

Adaugati comentariu