Honda nu-ți dă de ales: primești totul sau nimic. Pentru că Jazz Crosstar este disponibil doar în cea mai dotată versiune.
La Honda nu e loc de mediocritate. Chiar și micul crossover Jazz Crosstar este un model la superlativ. Practic, singura variantă disponibilă, numită Advance, oferă tot ce-ți poți dori de la ea. Singura dotare suplimentară e vopseaua metalizată, care costă 450 de euro.
În plus, a primit recent un facelift. La exterior au fost retușate masca, barele de protecție și jantele. A primit și o culoare nouă, Fjord Mist blue. La interior, materialele, culorile și volanul sunt noi.
Acum un an, versiunea Jazz ”de șosea” îți scotea din buzunar cu 1600 de euro mai puțin decât crossoverul. Dar acum, diferența a scăzut la numai 500 de euro. Totuși, de ce ai opta pentru versiunea Crosstar în defavoarea lui Jazz?
În primul rând, pentru că este „mai cocoțată“ cu 3 cm, deci poți parca fără griji la bordură sau te poți aventura pe drumuri desfundate. Apoi, pentru că are protecții din plastic pe caroserie, ca să nu zgârii vopseaua.
De asemenea, are bare longitudinale, care permit montarea facilă a celor transversale, pentru a transporta biciclete sau un portbagaj suplimentar pe plafon. A, și pentru că primești puțin mai mult confort datorită suspensiei care „iartă“ un pic mai mult denivelările. La ce renunți? La un dram de incisivitate, pentru că și ruliul crește puțin. A, și încă ceva: gama de culori a lui Crosstar diferă de cea a lui Jazz.
➡ Citește aici testul nostru cu Jazz Crosstar pre-facelift! 💡
În testul nostru de 3 zile, Jazz Crosstar încălțat cu jantele de 16 inchi a consumat numai 3,9 l/100 km în București. E drept, consumul a ajuns și la 6 l pe rute scurte și aglomerate, la 8˚ C.
La interior, ai cele mai confortabile scaune și cea mai comodă banchetă din segment. Sunt atât de moi și bine profilate, încât te visezi în fotoliile din sufragerie. Iar în spate, spațiul e regesc pentru clasa mică și oferă o libertate de mișcare a picioarelor greu de egalat.
➡ Vezi aici lista completă de dotări! 💡
Dotări opționale: Vopsea metalizată 450 euro
DATE TEHNICE | Honda |
---|---|
Model | Jazz Crosstar Advance |
Motor termic | |
Nr. cilindri | L4, aspirat |
Cilindree (cm3) | 1498 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 98/5500–6400 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 131/4500–6400 |
Motor electric | |
Putere maximă (CP) | 109 |
Cuplu maxim (Nm) | 253 |
Putere totală ansamblu (CP) | 109 |
Cuplu maxim ansamblu (Nm) | nc. |
Tracțiune | față |
Cutie de viteze | reductor, 1 treaptă |
L × l × h (mm) | 4090 × 1725 × 1556 |
Ampatament (mm) | 2520 |
Masă la gol (kg) | 1246 |
Volum portbagaj (l) | 298 |
Accelerație 0–100 km/h (s) | 9,9 |
Viteză maximă (km/h) | 173 |
Consum mixt (l/100 km) | 4,8 |
Emisii CO2 (g/km) | 110 |
Preț (euro) | 29.490 |
1 thought on “Honda Jazz Crosstar – ce oferă la 29.490 euro?”
Opinia mea este că strategia Honda de a oferi doar varianta cea mai dotată a modelului Jazz Crosstar poate fi văzută ca o alegere curajoasă și o formă de a evidenția caracteristicile premium ale modelului. Acest lucru poate fi atractiv pentru unii cumpărători care doresc o experiență de conducere de înaltă calitate și se așteaptă ca mașina lor să fie echipată cu cele mai bune dotări.