i4 Concept, viitorul BMW concurent cu Tesla

i4 Concept, viitorul BMW concurent cu Tesla

i4 Concept a debutat online exact la ora programată de BMW pentru conferința de presă de la anulatul Salon Auto de la Geneva. Este primul model al casei bavareze din noua strategie de electrificare a concernului.

GIMS – Geneva International Motor Show – a fost anulat datorită îngrijorării autorităților elvețiene cu privire la virusul „corona” (Covid-19). Totuși, majoritatea producătorilor vor respecta orarul de lucru, prezentând noile modele doar în mediul virtual. La fel a procedat și BMW cu i4 Concept, un preview foarte aproape de viitorul model de serie concurent cu Tesla.

Iar noul i4 va declanșa lupta în stil bavarez, fiind primul produs în format „Power of Choice”. Noua strategie BMW Group se bazează pe arhitecturi flexibile, capabile să găzduiască orice tip de propulsie: benzină, diesel, hibrid, electric. În plus, toate vor fi produse și pe aceeași linie de fabricație – pentru un plus de eficiență.

BMW i4, Concept în bătălia electrică

BMW i4 Concept își merită numele de viitor luptător anti-Tesla. Este un Gran Coupé 100% electric, pregătit să se transforme în versiunea de serie de anul viitor. BMW a lansat micul i3 în 2013 și un an mai târziu nava amiral plug in hybrid i8. Abia din 2021 va apărea și cel de-al treilea model de serie al sub-brand-ului BMW i. Constructorul a decis să atace direct formatul coupé cu patru portiere, i4 Concept fiind în mod clar pregătit pentru o luptă directă cu Tesla.

i4 Concept, viitorul BMW concurent cu Tesla

Conceptul adoptă schema de culori Frozen Light Copper de pe BMW Vision iNext, asezonată cu elemente albastre pentru a semnala apartenența la „BMW i”. O parte din inovațiile prototipului ar putea trece și în producția de serie. Un exemplu îl reprezintă masiva grilă a radiatorului. Este închisă, de această dată, găzduind în schimb vasta rețea de senzori a conceptului. BMW i-a găsit și o nouă denumire: „panoul inteligent”. În ciuda titulaturii de prototip, i4 Concept se prezintă cu un design foarte aproape de modelul de serie, per total.

„BMW Concept i4 aduce electrificarea în centrul mărcii BMW”, explică Adrian van Hooydonk, vicepreşedinte executiv BMW Group Design. „Designul este dinamic, curat şi elegant. Pe scurt: un BMW perfect care rulează fără emisii.” Domagoj Dukec, directorul BMW Design, adaugă: „Prin ecranul central curbat BMW (Curved Display), am redefinit orientarea spre conducător specifică BMW într-o manieră foarte elegantă. În acelaşi timp, BMW Concept i4 aduce un sentiment de plăcere a condusului durabil.”

În general, designul este elegant și dinamic – așa cum ne-am obișnuit, BMW devine un specialist al stilului Gran Coupé cu patru uși. Se adaugă de acum și condusul fără emisii. Sistemul de propulsie EV are o putere de până la 530 CP, urmând să ofere o autonomie de până la 600 km.

Performanțe notabile

În plus, sprintul la 100 km/h va fi de aproximativ patru secunde. Iar viteza maximă, de peste 200 km/h. Bateria cântărește aproximativ 550 de kilograme și are o capacitate de 80 kWh. BMW promite că elemente de design de pe i4 Concept vor ajunge nu doar pe i4-ul care va lupta cu Tesla. Ci, mai ales, pe viitoare modele electrice ale mărcii.

i4 Concept, viitorul BMW concurent cu Tesla

Interiorul include noul display central curbat și inovează prin cele trei moduri de experienţă (Experience Modes): Core, Sport și Efficient. Conceptul include și noile sunete „BMW IconicSounds Electric” create în colaborare cu faimosul compozitor Hans Zimmer. Compania va investi în jur de 200 de milioane de euro în uzina sa din München. Acolo va demara, din 2021, producția de serie a modelului i4 – alături de modele cu propulsie termică sau plug-in hybrid.

 

Adaugati comentariu