”În 2035 vom pune un motor electric în fiecare Dacia asamblată în Pitești” – Denis le Vot

Denis Le Vot CEO Dacia-Lada autoexpert.ro

Cu ocazia Salonului de Mobilitate IAA Munchen, am reușit să-l intervievăm pe CEO-ul Dacia-Lada. Denis le Vot ne-a spus câteva informații despre Jogger și despre planurile mărcii.

AXP: Cum descrieți situația actuală a Daciei?

Denis le Vot: Ne aflăm la o intersecție importantă în istoria companiei: acum 15 ani, odată cu Logan, eram o companie cu produse low-cost, iar acum am ajuns să avem cea mai bună valoare pentru banii plătiți. În Europa, Sandero e puțin peste 8000 de euro, Stepway e puțin peste 12.000, iar 75% dintre vânzări sunt susținute de ele. Deci nu avem niciun motiv să schimbăm această strategie. Dar trebuie să ne bazăm pe două condiții: platforma trebuie să fie scalabilă, ca să poată susține mașini mai mari, iar marca să nu se îndepărteze de oameni. Fix așa s-a născut Jogger.

Dacia Jogger autoexpert.ro

În Europa, mergeam în două picioare: Duster și Sandero. Apoi, am mai adăugat încă un picior (Spring, care trebuie să apară), iar azi avem 4 picioare, odată cu Jogger. Am întregit oferta mărcii. Deci pot să acopăr toată piața: familii, iubitori de crossovere, de electrice, de hatch-uri. Vom avea în viitor și un al cincilea pilon, pentru stabilitate. Bigster, în segmentul C. Vor fi suficiente acestea pentru o afacere de lungă durată? Nu știu. Dar, pe lângă clienții tradiționali Dacia, atenți la buget, cu ele țintim două noi tipuri de clienți: pe cei care au cumpărat mașini mai scumpe second-hand și pe cei care au ales mașini noi mai scumpe, din segmentele superioare.

➡ Xavier Martinet: cel mai dotat Jogger cu motor covnențional va costa aproximativ 20.000 de euro 💡

Oamenii normali își spun: e OK să nu cumpăr o mașină scumpă. Pot s-o fac, dar nu o s-o fac, pentru că nu am nevoie de ea. Iar Bigster va fi fix acea mașină, cool, care să-ți ofere tot ce e esențial, fără bătăi de cap, la un preț decent. Esențial înseamnă cool. Nu ești sărac când cumperi o Dacia, ci ești inteligent. Ai făcut o alegere. Asta vrem să demonstrăm cu noua gamă de modele. E ușor de spus, nu și de realizat.

Dacia Jogger - (c) LifeNews - AutoExpert (1)

Cu Jogger, ne adaptăm strategia pentru a răspunde și mai mult cerințelor familiilor. Are un pic de Lodgy și un pic de Dokker în ea și, foarte important, confirmă caracteristicile excelente ale platformei. Marele avantaj este, însă, cum se raportează la competitorii cu 7 locuri. Verificați prețurile acestora. Sunt duble. Platforma noastră e ”de vină”. Mașina are 1,2 tone, și poți să deplasezi greutatea asta rezonabil cu un motor de 1.0 litru, cu emisii mici, iar concurenții îți vând 350-400 kg în plus, care cer motoare mai mari, care costă mai mult.

AXP: Apropo de emisii, va intra Dacia mai mult în lumea vehiculelor electrice?

Denis le Vot: Absolut! Deci problema nu e dacă, ci când. La Jogger avem scaune încălzite, pentru că piața a cerut-o. Dar nu și scaune reglabile electric, pentru că nu sunt o prioritate. Ne petrecem o mare parte din timp gândindu-ne ce e esențial și ce nu, ca să știm ce să punem pe mașinile noastre. În 2035, vom avea o gamă complet electrică. Asta e ambiția noastră. Până atunci, însă, vom electrifica. Primul pas – hibrid. În 2023 vom lua sistemul E-Tech de pe Clio, iar atunci va reprezenta o tehnologie cu 4 ani vechime, al cărei preț va fi scăzut suficient pentru a o putea folosi pe Dacia.

➡ Cu Dacia Spring prin oraș 💡

Asta e strategia. Vom începe cu hibrizi pe toate segmentele, apoi, probabil, cu un plug-in hybrid pe Bigster și, la un moment dat, între Euro 7 și 2035 vom deveni complet electrici. Vom face asta când o va cere piața și când ne va obliga legislația. Nu vom face acest pas decât atunci când va fi nevoie. Simplu spus, în 2035 vom pune un motor electric în fiecare Dacia asamblată în Pitești.

Dacă Dacia nu ar fi avut sprijinul Renault, era imposibil de ajuns aici. În spatele mașinilor noastre e o tehnologie de miliarde de euro, iar costurile de dezvoltare ar fi fost enorme. Așa, avem toate tehnologiile pe raft. Când avem nevoie, ne servim.

AXP: Credeți că segmentul MPV încă mai merge? Mai e loc pentru Jogger?

Denis le Vot: Nici nu știu dacă Jogger e un MPV. Noi îi spunem mașină de familie. E clar că e o piață pentru ea, și una mare. Pentru că un ”7 locuri” e o chestiune socială, nu ține de caroserie. ”Am nevoie de 7 locuri”, spui, nu ”am nevoie de un MPV”. Mașina noastră e unică pe piață. Nu zic că vindem 500.000, dar o să avem succes. E un pic de Logan MCV, Lodgy și Dokker, iar aceste modele s-au vândut împreună în peste 100.000 de exemplare.

Renault Express Van autoexpert.ro

AXP: Aveți de gând să faceți și o versiune comercială?

DV: Poate într-o zi. Express, Kangoo, Trafic, Master… am decis să lăsăm totul în curtea Renault, pentru că e mai simplu: ce-ți trebuie ție, clientule? Pot să-ți ofer această gamă. E simplu. Dar sunt multe soluții în viitor pentru Dacia: putem decide să facem o utilitară, sau să ne extindem în Australia… poate mai târziu. Problema e că nu vreau să ocup liniile de producție cu modele care au potențial scăzut. Suntem profitabili în segmentul B și vom intra și în segmentul C.

Dacia Spring prin oraș Denis le Vot autoexpert.ro

AXP: Cât de repede vă simțiți pregătiți să lansați un model electric mai mare decât Spring?

DV: Europa are 750 de milioane de locuitori. E un continent mare. Iar ce se întâmplă în vest, nord și centru, nu este valabil și în est și sud. Vehiculele electrice sunt primite diferit în funcție de regiuni. Și infrastructura de încărcare diferă mult. Credeți că în România e suficient de dezvoltată? Nu. În 3 ani se va reglementa situația? Nu. Poate în 8. Și nu vom avea nevoie de 5 ani ca să dezvoltăm o mașină electrică. Avem platforma deja de la Renault. O putem lua imediat. Mașina va veni, asta e clar!

Uzina Dacia reia activitatea Denis le Vot

AXP: Va fi uzina de la Mioveni la capacitate maximă la anul, când vine Jogger?

DV: Cred că da. Dar nu știu care vor fi volumele de vânzări la Jogger, pentru că e un model complex, special. Iar noua generație Duster este o surpriză plăcută și este bine primită de oameni. Avem comenzi, clienții sunt dispuși să aștepte livrările. Deci sunt încrezător și în ceea ce-l privește pe Jogger, așa că nu-mi fac griji legate de capacitatea uzinei.

Adaugati comentariu